Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

1332683 Samen Eten

• Auteur

Brenda is eigenlijk tot nu toe een goede eter, zolang ze maar alleen eet !
    Als ik haar in de kinderstoel zet en eten geef eet ze echt alles en doet totaal niet moeilijk, maar als we met zijn 4-en aan tafel zitten beginnen de “problemen” Dan krijgt ze bv kaas op brood (ze eet 1 boterham) maar als haar zus bv op jhaar brood hagelslag doet eet ze auut niks meer omdat ze ook hagelslag wil.
    Met avondeten hetzelfde, ze eet dan wat met kleine stukjes vlees en als ze ons vlees ziet eten dan wil ze per se ons vlees hebben.
    Herkenbaar voor iemand….en heeft iemand een tip. Het zal vast een fase zijn, dus tot nu toe geven we haar ongezellig maar soms eerder of later eten zodat we alllemaal rustig kunnen eten.

Bianca

Anninas
    Bijdrager
    #4088089 Quote

Hahaha,

Wat herkenbaar hier ook zo’n dondersteen. Inmiddels doet ze het niet meer hoor, maar ze heeft ook zo’n periode gehad.
    Wij hebben het zoveel mogelijk proberen te negeren. En het vooral gezellig te laten blijven. En dat is moeilijk.
    Wij hebben zelfs een periode gehad dat het vlees niet eens op de tafel kwam voordat ze haar aardappelen en groenen op had. Want zodra mevrouw vlees zag wilde ze alleen nog maar dat.

Dus ik zou zeggen haar gewoon laten mee eten en het gedrag wat ze vertoond negeren. Als ze echt honger heeft dan eet ze heus wel hoor.

Succes ermee
    Groetjes Anne

#4088333 Quote

Inderdaad herkenbaar!
    Ik ga er meestal niet in mee. Dan eet ze maar even niet of wat minder.
    Ik heb soms wel dat ik dan bijvoorbeeld ook heel braaf eerst een boterham met worst eet, terwijl ik anders misschien iets van pasta of choco op brood zou hebben gedaan.
    Normaal gesproken nam ik wel eens een ijsje als toetje, maar als onze kleine dat ziet, wil zij echt gaan vla meer. Dus dan eerst vla en dan pas ga ik aan mijn ijsje beginnen. Of ik neem alleen vla en geen ijsje, hihi.
    Zo wordt je ik zelf ook een gezondere eten, haha.

Groetjes, Bianca

#4088435 Quote

Tja, ik herken wel wat Bianca doet, ik eet ook veel gezonder dan eerst. Ik begin braaf met 2 boterhammen met hartig beleg sinds Norah er is, en dan pas zoet. En ik eet ’s middags fruit ipv koek. Elk nadeel heeft zijn voordeel!

Norah at altijd zonder problemen, maar ze eet nu sowieso minder per maaltijd dan toen ze 1 was en ze zegt ook regelmatig ‘nee’ tegen haar eten of drinken. Als ze niet meer wil, krijgt niks anders, klaar = klaar.

Ze spuugt het eten soms ook uit als er bijvoorbeeld een korstje aan haar stukje brood zit, of een sliertje prei in de macaroni, grrrrr. Of ze gooit het op de grond. Ik vind het niet erg dat ze slechter eet, maar dat klooien met eten, daar kan ik dus echt niet tegen. We hebben gisteren tussen de middag onze eerste ‘ruzie’ gehad en dat ging dus over klooien met eten. We waren allebei moe. Ik boos, zij boos, ik nog bozer, zij huilen… Gelukkig hebben we het daarna goedgemaakt met een knuffel, maar eten deed ze niet meer.

Groetjes,
    Jamie

#4088852 Quote

Hallo,

ik laat Bente met brood eten altijd heel bewust kiezen wat ze er op wil. Tijn en ik eten dan ook netjes een boterham met gezond beleg. Ze weet ondertussen ook dat ze dat eerst op moet eten voordat ze wat anders krijgt. Met warm eten is het een ander verhaal, ze eet meestal eerst haar vlees op, doet ze zelf, en daarna geef ik haar de rest. Wel houdt ik meestal wat vlees achter zodat ik haar nog kan omkopen met een hapje vlees.
    Gooien met eten wordt hier niet getolereerd, als ze dat doet dan is het eten afgelopen, dit had ze dan ook snel geleerd.

Groetjes Danielle

#4088906 Quote

Pfff hier geen probleem met eten van ons wat Myrthe wil. Nee mevrouw wil zellug doen.
    Gevolg bord en vork door de huiskamer, allemaal boos en gefrustreerd.
    Maar goed, is een fase. We komen er wel!

Succes, Irene

dotjuh
    Bijdrager
    #4090025 Quote

nathalia heeft dit soms ook wel.
    dat ze alleen maar van mijn bord wilt eten bv
    en idd zodra ze vlees ziet,wilt ze de rest niet meer 😀
    vleesmonstertje is het.
    vlees gaat dus bij ons (nog steeds) als laatste op tafel.
    met eten gooien?? no way!
    dan is het gelijk klaar en gaat ze de hoek in.
    meestal eet ze zelf met haar vorkje haar eigen bordje leeg.
    maar als ze gaat lopen klieren haar ik het bord weg en krijgt ze van mij hapjes.
    (met klieren bedoel ik meer alles van haar bordje af halen, om het vervolgens weer terug te leggen.
    met handen eten vindt ik niet erg, nog niet tenminste)
    en over de boterham:
    ik heb echt een gek kind hoor.
    ze krijgt altijd van mij een boterham met beleg, elke dag varrierend.
    na een aantal hapjes is ze dat zat, en eet ze dus niet meer.
    als ik haar dan een droge boterham geef, eet ze die binnen een paar tellen op :S:S:S:S:S:S
    raar kind whahahahaha

liefs, do

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct