Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

1332869 Is Het Nu Een Miskraam Of Toch Niet - pagina 2

• Auteur

Hoi evidaan,

Na een miskraam kan het hormoone wel tot 8 weken in je lijf blijven. Na mijn eerste miskraam in maart (met 6 weken zwanger) heeft het 4 weken geduurt voor het hormoon weg was.
    Bij mij tweede miskraam (met 11 weken) duurde het maar 2,5 week. Je kan er dus geen pijl op trekken. Ik weet wel dat je met 6/7 weken al een echo met kloppend hartje kan hebben (heb ik voor de tweede miskraam ook gehad) Dus ik zou gewoon via je vk een afspraak met de gyneacoloog regelen. Die kan je dan in ieder geval vertellen wat er aan de hand is.

Liefs Jen

Bloempje27
    Bijdrager
    #4088385 Quote

Ha meid,

Je verhaal komt me heel bekend voor. In november 2007 heb ik precies hetzelfde gehad. De test was licht en werd in de loop van week 5 niet echt donkerder. In de 6e week ben ik gaan bloeden met krampen, een soort menstruatie en hield een positieve test. op de echo konden ze toch nog wat zien zitten….. dus ik werd naar huis gestuurd in hoop en vrees en moest 2 weken wachten. Daarna zouden ze kijken of het gegroeid was. 2 weken later was het toch weg. mijn lichaam had het zelf toch losgelaten. Ik wist dit eigenlijk al want ik was daarvoor een klein klompje verloren….
    Het duurt ongeveer 3 weken voordat je test niet meer positief is en zolang er nog een restje in je baarmoeder zit blijft ie zowiezo positief. Alleen moet je test wel donkerder worden bij een goede zwangerschap. Want het hormoon verdubbeld elke 48 uur. Dus als je test maar licht blijft, zegt dat iets over je hormoon. Die verdubbeld dan niet en is het dus waarschijnlijk niet goed.

Dus ja….. afwachten tot de echo zou ik zeggen en doe eens een test… is ie weer licht? Ga er maar vanuit dat het fout is. Is ie echt duidelijk donkerder geworden….dan mag je hoop hebben..

Succes met afwachten en heel veel sterkte…. ik weet hoe moeilijk het is. en als het toch fout is, gun je zelf de tijd om het te verwerken. Een miskraam is niet niks…. vaak wordt er van je verwacht om weer verder te leven, alsof het niets voorstelde, maar echt waar…. je mag verdriet hebben om het kleine prille schepseltje dat je verloren hebt.

#4088741 Quote

Zelf heb ik voor mijn eerste goede zwangerschap een mk gehad met 6 weken. Ik kreeg weinig begeleiding, maar voldoende info van een verloskundige. En dat vond ik eigenlijk meer dan genoeg. Ik had er al een slecht gevoel over en de echte mk was meer een bevestiging. Ik wist dat het heel veel vrouwen gebeurt en niets hoeft te betekenen voor de toekomst. Het was op dat moment een enorme teleurtstelling, maar meer ook niet. DUs meer begeleiding, echo;s en medicalisering was voor mij (is echt mijn mening, he) totaal niet nodig. Het werd daarmee ook niet groter gemaakt dan het was.

Maar sterkte gewenst.

Bloempje27
    Bijdrager
    #4088748 Quote

Ja ík heb ook een stukje begeleiding gemist. Ik was heftig gaan bloeden met krampen en moest toen nadat het bloeden gestopt was een inwendige echo maken. Er was nog iets op te zien, dus ik moest 2,5 week wachten om daarna voor een volgende echo te komen. Nou dat is heel erg moeilijk en je wilt wel overal naar toe gaan om een echo te krijgen om te weten waar je aan toe bent, maar ze sturen je niet zomaar naar een gynecoloog. op zich logisch, maar ik vind dat vk-praktijken met beter echo-apparatuur uitgerust moeten worden, zodat ze ook kunnen zien of het werkelijk een embryo is wat ze zien of dat het een restant is of oud bloed.

anne, je hebt geen prop verloren zei je? Het kan zijn dat dus nog zwanger bent…. dit kan dus een levend embryo zijn of niet. Het kan ook zijn dat je kindje zo klein was dat je het gewoon niet hebt gezien…. lastig hè? Je wilt zo graag zekerheid….. en nu moet je maar gewoon afwachten totdat je voor je echo mag komen…. heel veel sterkte meid….

#4088758 Quote

Hoi Swiepie en Bloempje,

Bedankt voor jullie reactie!

Mijn 1e miskraam heb ik heel anders beleefd dan nu. Ik was nog nooit zwanger geweest en aan de ene kant was ik natuurlijk erg verdrietig, maar aan de andere kant was het wel een bevestiging dat ik zwanger kon worden. En omdat ik toen een prop verloor wist ik wel meteen dat het fout was.
    Nu heb ik die zekerheid niet en dat is erg frustrerend. Ik wil alleen maar weten waar ik aan toe ben, dan kan ik het achter me laten en verder gaan. Zeker omdat ik nu geen zekerheid heb of dat het een miskraam was of dat er misschien toch nog een kindje in me groeit.

Groetjes, Anne

#4088850 Quote

Komende vrijdag om half 3 een echo.
    Ben blij als we meer weten!
    En dat we van de spanning af zijn, dan weten we waar we aan toe zijn!

Ik laat jullie weten hoe de echo was.

Groetjes, Anne

read more image Lees ook: Zwanger, en nu?
    #4088981 Quote

Succes Anne, hoop dat alles goed is, vast wel!

#4089113 Quote

Hoi Anne,

Spannend hoor! hoop voor je dat alles helemaal goed zit!

Liefs Jen

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen