Ha meid,
Je verhaal komt me heel bekend voor. In november 2007 heb ik precies hetzelfde gehad. De test was licht en werd in de loop van week 5 niet echt donkerder. In de 6e week ben ik gaan bloeden met krampen, een soort menstruatie en hield een positieve test. op de echo konden ze toch nog wat zien zitten….. dus ik werd naar huis gestuurd in hoop en vrees en moest 2 weken wachten. Daarna zouden ze kijken of het gegroeid was. 2 weken later was het toch weg. mijn lichaam had het zelf toch losgelaten. Ik wist dit eigenlijk al want ik was daarvoor een klein klompje verloren….
Het duurt ongeveer 3 weken voordat je test niet meer positief is en zolang er nog een restje in je baarmoeder zit blijft ie zowiezo positief. Alleen moet je test wel donkerder worden bij een goede zwangerschap. Want het hormoon verdubbeld elke 48 uur. Dus als je test maar licht blijft, zegt dat iets over je hormoon. Die verdubbeld dan niet en is het dus waarschijnlijk niet goed.
Dus ja….. afwachten tot de echo zou ik zeggen en doe eens een test… is ie weer licht? Ga er maar vanuit dat het fout is. Is ie echt duidelijk donkerder geworden….dan mag je hoop hebben..
Succes met afwachten en heel veel sterkte…. ik weet hoe moeilijk het is. en als het toch fout is, gun je zelf de tijd om het te verwerken. Een miskraam is niet niks…. vaak wordt er van je verwacht om weer verder te leven, alsof het niets voorstelde, maar echt waar…. je mag verdriet hebben om het kleine prille schepseltje dat je verloren hebt.