Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

1332978 Slaan

• Auteur

Hoi meiden,

effe geleden dat ik hier weer was, maar heb ondertussen vakantie gehad en daarvoor superdruk geweest met mn schoonmoeder helpen opknappen van het huis.
    Hier gaat het zn gangetje alleen slaat Daniel nu sinds een week of 4.
    Het gaat maar niet over, eerst zeiden we iedere keer als hij sloeg; nee dit mag niet.
    Toen hebben we het gedrag een tijdje genegeerd maar bleef hij gewoon doorslaan en probeerde hij je ook in het gezicht te slaan, toen heb ik hem een keer een tik op zijn handje teruggegeven maar daar was hij totaal niet van onder de indruk.
    Nu weet ik dus echt niet wat ik eraan moet doen, en hij slaat nog steeds, vooral als hij zn zin niet krijgt.
    Herkennen jullie dit bij jullie kindjes?
    Wat hebben jullie voor tips, of ander advies wat ik eraan kan doen?

Liefs marina

#4088355 Quote

Hey!

Nina heeft soms ook van die mep-neigingen… eerst dreigend het handje omhoog en dan voorzichtig slaan. En als ik haar dan aankijk met een blik van: Wat doe jij nou? krijg ik gelijk nog een mini-optater in mijn gezicht. Ik vraag inmiddels gelijk of ze al sorry wil zeggen omdat dat niet mag. Haar standaard antwoord is dan ook: NEE… Ik zet haar dan op armlengte afstand van me en zeg dat ze eerst een kusje moet geven en sorry zeggen. En over het algemeen duurt dat dan geen 30 seconden meer! Als ze sorry komt zeggen en een kusje geven, mag ze altijd lekker op schoot knuffelen en zeg ik dat mama dit veel leuker vind en hier veel blijer van word, hahahha!
    Maakt niet uit wat je doet denk ik, als je er maar consequent in blijft, zodat ze weten wat jouw standpunt hierin is. het is “gewoon” weer zo’n fase waarin ze dingen gaan uitproberen, joepie!

Liefs, Marieke

#4088398 Quote

Hey,

Tja hier nog eentje. Jordy begint er vooral mee als hij moe is. Kan dan ook van gekkigheid gaan bijten… Wij hebben ook twee honden en die zijn vaker het haasje. Hij weet dat die het niet leuk vinden als hij slaat en dat ze dan weg lopen, wat voor hem dus een sport is om erachter aan te gaan. De jack russel van ons heeft hem al een paar keer waarschuwend gebeten ( Niet door ofzo, maar wel net genoeg om duidelijk te maken dat hij met rust gelaten wil worden) Nu pakt Jordy dan een stok of een schepje ( In elk geval iets wat langer is) en probeert daar mee te slaan, want dan kan de hond niet aan hem!?! (17 maanden !?! )
    Het ergste is dat hij al door de kamer rent met nee nee of jui jui. Als ik hem aanpak krijg ik al gelijk een kusje… Hij weet heel goed dat hij fout zit, maar voor hem is het echt uitproberen hoe ver hij kan gaan. Dus meneer staat hier regelmatig op de gang, helpt wel goed bij hem. Maar daar moet je dan idd wel heel consequent in zijn. Waarschijnlijk gewoon nog ff volhouden en dan verzinnen ze wel weer iets anders waar we gek van worden!

Groetjes Wendy

Chrizzy1988
    Bijdrager
    #4088460 Quote

hey,

ook kelwin slaat af en toe midden in je gezicht of op mn arm.
    ik zeg dan terwijl ik kijk van wat doe je nou?: niet slaan he dat doet pijn, je moet gaan aaien.. en promp gaat dan zacht zijn handje over mn gezicht.. haha.. en dan geef tie me vaak ook een knuffel. het helpt hier vaak maar even maar hij weet wel dat hij het niet mag .
    ik denk dat het een fase is van uitproberen.. je kunt het foute gedrag ombuigen naar iets goeds door te zeggen dat hij iets moet doen wat wel mag.

succes ermee!

Liefs, Christien

Anninas
    Bijdrager
    #4088517 Quote

Hallo,

Heel herkenbaar die verhalen. Onze meid heeft het de laatste tijd ook aan zich om je een mep te verkopen. Vooral als ze moe is en dan iets niet mag. Dan kan ze zo boos worden en je gewoon een mep verkopen. En anders dan gooit ze gewoon iets op de grond. Een echte driftkop (van wie zou ze dat toch hebben).
    Wij zeggen ook steeds dat het niet mag en dat ze moet aaien. Ik pak dan haar hand en aai ook zodat ze weet hoe het moet. Het zal wel een fase zijn die overgaat, hoop ik.

Als ze wil knuffelen dan kan ze vaak ook erg hardhandig zijn. Dan gooit ze gewoon haar hoofd met een knal tegen je aan. Dat doet ze dan duidelijk niet met opzet.

Maar ook onze meid weet dondersgoed wat wel en niet mag.

Groetjes Anne

reisa
    Bijdrager
    #4088554 Quote

Ik roep hard au, je doet me pijn. En hou haar bij me weg. Dat vindt ze al heel erg en dan komt ze snel een kusje geven.
    Meestal is dat genoeg, maar soms is ze echt aan het uitproberen en dan gaat ze maar door met bijten of slaan. Dan word ik echt boos en zet ik haar op de gang. Dat vindt ze echt niet leuk en dan is het wel afgelopen.

#4088615 Quote

fijn om te lezen dat jullie er ook last van hebben al vind ik het natuurlijk niet fijn voor jullie.
    @anne; ik vond het wel goed om te lezen dat jullie haar daarna laten aaien en laten zien dat, dat juist wel goed is, dus ik ga dat maar proberen, misschien dat het slaan dan minder word.

liefs marina

#4088855 Quote

Ik heb ooit een stuk op internet gelezen over slaan
    Als ze slaan niets zeggen en haar of hem gelijk op een andere plaats in de kamer zetten.
    Als ze weer naar je toe komen ook al is het na een paar seconde
    Gewoon weer oppakken en lekker knuffelen.
    Zolang ze dit doen dit blijven herhalen.

Mijn andere dochtertje is 3 jaar ik heb het altijd zo gedaan.
    En bij haar was het echt snel over.
    Nu bij Fay doe ik hetzelfde en het wordt nu al minder.

Succes

Liefs Ilse

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct