Hoi Allemaal,
Vanochtend om 5:07 uur is Isabelle haar zusje Charlotte geboren! Al 4 dagen van tevoren had ik wat voorweeen, die iedere avond sterker werden. Donderdagavond waren ze best flink, even douchen en ze stopten weer, daarna gewoon in slaap gevallen. Om 3:00 uur werd ik wakker en ging naar het toilet en verloor ik helderrood bloed en had echt menstruatiepijn. We schrokken er erg van, ik herkende het niet als een signaal. Huisartstenpost gebeld en kreeg een ha aan de lijn die dienst had. Het antwoord: o, dan heb je een miskraam gehad…dus ik zeg met 39,5 week????? Antwoord ze: ow ik dacht 9 weken zwanger…PFF kreeg meteen al een rotgevoel. Dan wist ze het ook niet en moest ik maar door mijn eigen arts onderzocht worden. Die gebeld en ik moest naar de huisartsenpraktijk komen. Mijn ouders gekomen om op Isabelle te passen. Ik had een voorgevoel en nam de ziekenhuisspullen die klaar stonden ook alvast mee in de auto met de maxi-cosi. De huisarts onderzocht me en zei dat ik naar het ziekenhuis moest voor CTG. Na die CTG heeft de gynecoloog besloten dat ik moest blijven. Bloedverlies zo laat in de zwangerschap kan duiden op het loslaten van de placenta wat levensgevaarlijk kan zijn. Ik kreeg 1 dag om in het ziekenhuis rond te wandelen met de hoop dat de bevalling spontaan zou starten. Mocht absoluut niet uit het ziekenhuis, want als ik nog meer bloed zou verliezen zou het meteen een keizersnede worden. Als het die dag niet spontaan zou beginnen, dan werd ik de volgende dag ingeleid.
Dus…wij de hele dag rondgehuppeld over de gangen van het ziekenhuis en buiten op de bankjes. Ondertussen werd de baby goed in de gaten gehouden op CTG-scan. Af en toe weer harde buiken maar meer niet…
’s Avonds rond een uur of tien wilde mijn man naar huis gaan…ik sloeg in paniek, vond het toch wel eng…dus hij zei om 24 uur kom ik terug en dan slaap ik naast je op de stretcher. Toen hij wegging om zich wat op te frissen toen BEGON het echt! Dus na een uur moest ik hem bellen om te zeggen dat hij snel moest komen. Om 24 uur al 5 cm ontsluiting! Naar de verloskamer gebracht en om 5:07 is Charlotte geboren! Het was een hele andere bevalling als bij Isabelle. Ik voel me nu ook veel fitter! Om 11 uur mochten we naar huis!
Groetjes Babybelle