Hoi Bloempje
Ik ben bijna jaloers op je! Noah eet maar heel weinig en het is elke dag weer een hele opgave om er wat in te krijgen. Hij is verder wel kerngezond en erg vrolijk en energiek (zeg maar rustig héél erg energiek) dus ik denk niet dat hij er onder zal lijden, maar echt fijn vind ik het niet. Hij is ruim 7 maanden oud, ongeveer 65cm en weegt iets van 6,8 kilo. Alle broeken zakken van z’n kont omdat hij zo’n dun buikje heeft. 😉
Hij verbrand ook nog eens veel omdat hij werkelijk de hele dag aan het kruipen/rollen/staan/stappen/friemelen is. Hij zit echt geen seconde stil!
Een echt eetschema hebben we niet omdat er soms rustig 5 of 6 uur voorbij gaan voordat Noah weer wat wil eten, dus daarom heb ik die tijden maar een beetje los gelaten, anders wordt het elke keer zo’n strijd om wat eten binnen te ‘dwingen’ op het juiste tijdstip, en dat wil ik voorkomen.
Meestal drinkt Noah in de ochtend (tussen 6 en 7) een halve fles. Dan ergens tussen 9 en 11 fruit, soms 3/4e potje, soms maar 2 lepeltjes. Tussen 12 en 1 een halve boterham, rond 3/4 uur nog een poging voor wat pap (lukt meestal maar half) en dan rond het avondeten een fles (gaat meestal 3/4 leeg). De laatste tijd geven we hem ook wel eens stukjes van ons eten, een klein beetje rijst bijvoorbeeld. De enige fles die hij steevast nog helemaal leeg drinkt is die van 11 uur ‘s-avonds. Dat vind ik altijd dan nog wel een troost, dat hij dan in ieder geval nog 200ml opvolgmelk binnen krijgt. Verder krijgt hij tussendoor diksap wat hij zelf uit een bekertje kan drinken. Dit vind hij echt heerlijk en hiervan drinkt hij zo’n 150ml per dag.
Gelukkig lijkt hij het er verder prima op te doen, maar ik vind het best tobben hoor! Zou best wel eens willen dat hij dolblij z’n fles grijpt overdag en deze in één teug leegdrinkt, in plaats van dat het altijd 10 keer proberen is 🙂
Nou ja, zo heeft ieder kindje wel weer iets denk ik…
Liefs, 10e