Hi Pamela, welkom!
Die duizeligheid herken ik helaas heel goed. Het kan verschillende oorzaken hebben. Lage bloedsuiker, lage bloeddruk of een laag HB. Die bloedsuiker los je op door regelmatig iets te eten, een lage bloeddruk kun je te lijf gaan met zoute drop, maar dan moet het wel vastgesteld zijn, want een te hoge bloeddruk is gevaarlijk. Ook kun je dit niet echt oplossen. Ik heb hier last van en het is gewoon halen en brengen.. Val zelf regelmatig flauw. Gelukkig voel ik het wel aankomen. Ik moet over 2 wk weer beginnen en ik zal me er niet om ziekmelden. Mijn vorige zwangerschap ben ik ook op mijn werk een aantal keer tegen de vlakte gegaan, voordat ik (gedeeltelijk) de ziektewet inging. Duizeligheid is zo abstract… Mensen moeten het eerst zien voor ze het geloven, is mijn ervaring. Nu de HB nog… dat is wanneer je bloedarmoede heb, daar krijg je ijzer voor en voel je je al snel fitter. Zo.. lekker lang stuk geworden. Samengevat: ga ff naar de vk of de huisarts, die kan zeggen watt is..;-). Sterke in ieder geval!
Groetjes,
Taraneh (11 wk 2 dg)