Zoals ik al reageerde bij topic over eten is Myrthe al in fase van zelluf doen. Ik dacht dat dat pas komt bij 2a3 jaar.
Myrthe heeft niet alleen bij eten dat ze het zelluf wil doen. Maar ook bij hele andere dingen.
Avondeten is een ramp. Zij wil eten, maar met vork of lepel lukt nog niet goed. Dit gaat 2 happen goed, dan raakt ze gefrustreerd en wordt vork en/of lepel door de kamer gesmeten. Als ik dan vraag of mama moet helpen of met mijn hand ik de buurt komt, roept ze Neehee, schudt verwoed met dr hoofdje en slaat mij ook weg.
Als het eten dan nog niet lukt, dan wordt bord met inhoud en al ook door de kamer gesmeten.
Haar laten eten en ondertussen met andere lepel of vork haar hapjes geven werkt ook niet. Want dan moet ze ook die lepel hebben.
Ken je die reclamedozen met 6 pakken billendoekjes? Mevrouw moest en zou zo’n doos zelf naar binnen sjouwen. Gevolg, ze ligt met doos en al plat op de grond. Is ze boos op de doos, slaat de doos. Ik wil helpen ,maar mijn hand wordt weggeslagen. Ook de drie pakken pampers wil ze tegelijk naar binnen sjouwen.
Mama helpen, wordt niet gewaardeerd, ik moet echt wachten tot ze ‘jij’ zegt of me haalt om iets te pakken.
Ik doe echt mijn best om haar dus ook zoveel mogelijk dr gang te laten gaan, maar soms kan dat niet. Gevaarlijk ofzo en ik heb niet zo’n zin om mijn muren te moeten verven ivm etensresten.
Ik hou mijn hart vast voor als die fase echt begint!
Liefs Irene