Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

1333644 Zijn Jullie Merk Gebonden Met Opvolgmelk

• Auteur
  • estherc
    Bijdrager

Hallo
    ff hele praktische vraag

Geven jullie steeds hetzelfde merk of wisselen tussen merk als bijvoorbeeld een in de aanbieding is. Hoe is jullie ervaring met verschillende merken?

Wortel
    Bijdrager
    #4089015 Quote

het schijnt het beste voor de baby te zijn om wel steeds de zelfde merk te gebruiken omdat ze steeds moeten wennen aan een nieuw merk en dan maakt het niet uit of je een goedkoop huismerk doet of een duur A merk.

#4089182 Quote

Ik heb ook altijd begrepen dat het beste is dat je steeds hetzelfde merk geeft en dat doe ik dus ook braaf, ik geef van begin af aan friso standaard en dat bevalt goed.

#4089447 Quote

ik had eerst friso melk, maar omdat ik het idee had dat Nutrilon beter is ben ik gewisseld.
    Maar ik heb behalve de overschakeling wel altijd 1 merk aangehouden.
    De darmpjes van je kindje moeten toch weer wennen aan de andere samenstelling van de melk.

#4092550 Quote

De fabrikanten vinden het het beste als je merktrouw zijn, omdat je dan hun klant blijft. Maar voor de meeste kinderen maakt het echt niet uit hoor! Bij geen verhoogde allergiekans kun je vanaf 6 maanden een deel van de zuivel in de vorm van yoghurt/kwark/biogarde/karnemelk geven. Vanaf 9 maanden mag gewone dagmelk en vla er ook bij.
    De verschillen tussen de merken zijn zo miniem, maar 1 op de 30 kinderen merkt het met buikpijn of zo als je wisselt

#4100045 Quote

over het stukje hierboven: vanaf 9 maanden gewone melk? volgens ons cb zit daar nog teveel eiwit (of was het zout) in.
    Maar misschien is het de laatste maandne weer veranderd.

read more image Lees ook: Voedingsschema baby: het eerste jaar

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct