Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

1334002 We Gaan Het Ook Proberen

• Auteur

Wij gaan het ook proberen.
    Een half jaar geleden ben ik al gestopt met de pil,
    ik wilde eerst een beetje ontnuchteren en normaal ongesteld worden.
    Eigenlijk heb ik heel regelmatige cyclus, 4x 28 dagen, 1x 30 dagen en de laatste keer 26 dagen.
    Of het echt helpt dat ik ben gaan ontnuchteren weet ik niet,
    maar ik wilde het wel op save spelen, aangezien mijn zus tot 2x toe meteen zwanger is geraakt na het stoppen van de pil,
    en 2 niet zulke geweldige bevallingen heeft gehad.

Bij de eerste werd mijn zus met 26 weken opgenomen in het ziekenhuis met pre-eclampsie/HELPP/zwangerschapsvergiftiging.
    Met 27,1 week is mn nichtje gehaald, omdat het te gevaarlijk voor beiden werd.
    Na een hele zware, intensieve periode, gaat het nu gelukkig goed met haar en is ze een ondeugende, maar ontzettend lieve meid.
    Wat ze er tot nu toe aan overgehouden heeft is een mindere weerstand, dus ze is vaak ziek, vooral ’s winters. Maar als dat het enige is…

En met de tweede ging het weer niet helemaal vlekkeloos.
    Mijn zus werd met 39.6 weken, omdat ze weer pré-eclampsie kreeg.
    Het was een zware bevalling en mn nichtje had wat opstartproblemen.
    Het leek goed te gaan ondanks alles, maar een paar dagen later krijgen we te horen dat ze een hersenbloeding heeft gehad…
    nu kunnen we alleen maar hopen en afwachten…

Daarom is het ook allemaal wel een beetje spannend,
    ik weet wel dat het mij niet hoeft te overkomen, maar ik heb het nu tot 2x toe van heel dichtbij meegemaakt.
    En de artsen hebben ook al aangegeven dat de zusjes meer kans hebben op vergiftiging dan normaal..
    Maar goed, zo ver is het nog niet..

We gaan er gewoon voor!
    We zouden heel graag een kleintje willen…

#4089565 Quote

Wat een heftig verhaal zeg. Veel sterkte met je nichtje
    Ik kan me voorstellen dat het erg spannend is om zelf aan een kleine te beginnen. Maar idd het hoeft jou niet te overkomen. Veel succes.

Gr Bubbles

#4089993 Quote

Heej,

Wat herkenbaar! Ik ben ook eerst een half jaar gestopt met de pil voordat we gingen proberen om zwanger te raken. Ik kan ook zo 3 voorbeelden geven van stellen waarbij het meteen raak was maar waarbij het kind een stoornis heeft (vaak jongens, vaak de oudste). Nu kan dat natuurlijk ook gewoon puur toeval zijn, maar voor je eigen gevoel wel fijn om deze troep eerst uit je lichaam te laten verdwijnen (ontnuchteren).

Veel succes!
    XX

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct