Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

1334006 Yoghurt Vanaf 6 Maanden

• Auteur

Hallo allemaal,

Weten jullie of je baby’s vanaf 6 maanden al gewone yoghurt mag geven?
    Ik heb het volgens mij ergens gelezen dat het wel mag, maar ze mogen geen koemelk, dus daarom twijfel ik.
    Wie heeft hier ervaring mee?

gr Fleur

#4089444 Quote

Hallo Fleur,

Je hebt van Olvarit, Nestle en nu zelfs van Danoontje soeciaal voor babys kleine voorveoakte yoghurtjes.
    Je kan ze gewoon in het schap vinden in de super markt bij de baby voeding.
    Bij de albertheijn in iedergeval wel.
    Daan eet ze goed.
    Groetjes Ilse

#4089445 Quote

speciaal voor babys kleine voor verpakte…

Wortel
    Bijdrager
    #4089487 Quote

wij hebben vanaf dat ons zoontje 7 maand was yoghurt gegeven.
    wij geven ook echt de voorkeur aan gewone yoghurt, desnoods met een heel klein beetje dikzak/roosvicee erdoor, omdat die danoontje en andere babytoetjes veel te zoet zijn.
    op borstvoeding.com staat een hele lijst met wanneer ze wat mogen, staat geloof ik ook yoghurt tussen

#4089598 Quote

Kleine beetjes diksap is ook gewoon pure suiker…
    Wel fruitsuiker, en dat zit ook in de kleine yoghurtjes.
    Maar goed je kan dus kiezen.

Bloempje27
    Bijdrager
    #4089782 Quote

Yohgurt zonder suiker vindt mijn kindje wel lekker, dus probeer dat eerst…. in diksap is trouwens geen suiker toegevoegd, Daar zitten natuurlijke suikers in. net als in je fruithap. Dus op zich niet verkeerd!

read more image Lees ook: Voedingsschema baby: het eerste jaar
    #4089915 Quote

Mijn dochter vindt yoghurt zonder iets erin ook lekker. Is zeker het proberen waard

#4090258 Quote

Bedankt allemaal! Ik ga beginnen met gewone yoghurt zonder iets. En dan zie ik wel of het in de smaak valt!

#4092254 Quote

Kinderen die geen verhoogde allergiekans hebben mogen vanaf 6 maanden aangezuurde zuivel, zoals kwark en yoghurt. Helemaal niet nodig om speciale babyproducten voor ze aan te schaffen hoor!

Voor sommige kinderen is de yoghurt het eerste wat ze ‘met de pot mee’ eten!

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct