Hoihoi,
Vervelend zeg, die groeiachterstand! Ik hoop voor je dat de kleine nog eventjes zal blijven zitten. Meestal gaan de meeste baby’s groeien op het moment dat mama rust houdt, dus probeer ook echt je rust te pakken!
Heb zelf geen ervaring met een klein kindje, maar vrienden van ons wel. Bij ons in het ziekenhuis ligt de grens voor wel of geen couveuse bij 2500 gram. Daarboven zou een kleintje zichzelf warm moeten kunnen houden m.b.v. kruikjes e.d. Ze zullen je kindje na de geboorte goed nakijken en als verder alles goed is (ademhaling, reflexen e.d.) dan zal hij/zij een tijdje de couveuse ingaan. Voor jezelf is het dan handig om alvast wat extra kleding e.d. mee te nemen naar het ziekenhuis, want waarschijnlijk mag jij dan ook daar blijven.
Ik weet niet of ze verteld hebben bij de echo dat er een verschil van 400 gram kan zitten in wat ze meten? Dus ik hoop voor je dat de kleine gewoon 400 gram zwaarder is dan ze hebben gemeten! Andere kant op kan natuurlijk ook, maar daar moet je niet vanuit gaan!
Heel veel succes ermee!
Groetjes,
jo