Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

1334138 Groei Achterstand - pagina 2

• Auteur

Hoi Celma,

Nou, vind het wel erg raar dat ze het nu al over mongooltjes hadden….Ik lees op internet veel over groei-achterstand en dat het misschien ook kan komen door een afwijking aan het kindje maar het kan ook aan een heleboel andere dingen liggen…Wat bedoel je met; Elk kindje heeft wel ergens een groei achterstand mee? Bij mijn kindje dacht ik me te herinneren dat de groei-achterstand voornamelijk in zijn buikomvang zit. Dat hij ook erg licht is, maakte voor hun i.p. niet uit. Ze kijken bij mij naar zijn buikomvang en daarvan wordt besloten of hij gehaald gaat worden ja of nee. Ze hebben bij mij alleen gezegd dat het probleem waarschijnlijk in de placenta ligt en hebben ze (nog) niks gezegd over eventuele andere oorzaken. Ik zou toch proberen niet teveel zorgen erover te maken, aangezien ze (wat ik uit jouw verhaal kan halen) nog niet alles onderzocht hebben! Verder weet ik er niet zoveel van en kan je dus eigenlijk niet helpen….Heel veel sterkte in ieder geval, cvn

#4093374 Quote

Hoi,

Groeiachterstand is niet altijd even handig, maar de duur van de zwangerschap is minstens zo belangrijk! Mijn zoon werd met 35 weken geboren en was 2290, heeft geen couveuze nodig gehad, maar omdat hij 5 weken te vroeg was, lukte het drinken hem niet. Dat was bij hem zo ongeveer de enige reden, waarom hij ruim 3 weken in het ziekenhuis moest blijven. Mijn dochter had een groeiachterstand, waar ze met 26 weken achterkwamen, omdat de bevalling zich aandiende en mijn vliezen braken.. Uiteindelijk heb ik 12 weken!! complete bedrust gehad, waardoor ze met 38 weken is geboren met een gewicht van 2035 gram. Zij heeft maar een weekje zh gehad, omdat ze op gewicht na, voldoende ontwikkeld was. Dus geboortegewicht alleen zegt niets.

Groetjes,
    Ro

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen