Beste Muis,
Dit zijn volgens mij geen harde buiken.
Ik heb tijdens de zwangerschap van mijn dochtertje harde buiken gehad. Wanneer je hier last van hebt voel je de spieren van je baarmoeder samentrekken (een soort van oefenen voor het echte werk straks). Harde buiken zijn niet afhankelijk van liggen, zitten of staan, ze komen op onwillekeurige momenten.
Volgens mij krijg je ze meestal ook pas later in de zwangerschap.
Vreemd dat je gyn geen verklaring heeft, maar zolang deze zich geen zorgen maakt zal ik me als ik jou was ook maar niet te druk maken.
Wat het slapen betreft ken ik ook alleen het trucje van de kussens. Ik weet niet of je een voedingskussen hebt, dit hielp bij mij beter dan een gewoon kussen. Het is nooit dé oplossing, maar het kan het liggen wat draaglijker maken.
Een zwangerschap verloopt altijd met allerlei rare en soms vervelende en/of pijnlijke kwaaltjes. Deeen heeft er meer last van dan de ander. Soms moet je het nemen zoals het komt en neem van mij aan dat is niet altijd even gemakkelijk. Zwanger zijn is niet altijd een pretje, helaas…
Maar zolang de gyn zich geen zorgen maakt, kan je er denk ik weinig aan doen. Wel alle klachten blijven melden uiteraard!
Heel veel sterkte!
Groetjes Buijs