Hallo medemoeders,
Sinds anderhalve week zijn we trotse ouders van een tweede dochter. Onze andere dochter is nu 20 mnd en haar heb ik 7 mnd de borst gegeven. Nu wil ik onze tweede ook de borst geven, maar merk dat dat nog niet meevalt nu er al een kleine rond loopt. Het is ook zo, dat onze jongste steeds rond etenstijd komt voor voeding (tijdens het ontbijt, de lunch en het avondeten). Nu is mijn vriend nog thuis, maar over een week gaat hij weer werken en sta ik er overdag van 6 uur ’s ochtends tot 6 uur ’s avonds alleen voor. Ik raak nu soms lichtelijk in de stress als ik bedenk hoe ik het straks allemaal klaar moet spelen in m’n uppie met het verzorgen van m’n oudste, van mezelf, het huishouden en het borstvoeden en troosten bij krampjes van de jongste. Ik voel me heel gauw schuldig als ik met de baby bezig ben en m’n andere dochter ook aandacht wil. Nu de baby nog zo klein is vergt ze veel aandacht, wat logisch is.
Ik vraag mij af of andere moeders dit gevoel herkennen of jullie wellicht tips en trucs hebben.
Groeten Josefien