Hier wat tips/ideetjes:
Je kan je oudste bijv. lekker naast je laten zitten met een boekje, die jij dan voorleest. Of zet af een toe een filmpje op!
Als de kleine tijdens de maaltijden komt, kan je bijv. vast een boterham smeren voor je oudste, zodat zij gelijk met haar zusje kan eten.
Je jongste in een draagdoek bij je dragen is gezellig en makkelijk, want dan heb je je handen vrij en kan je de kleine makkelijk troosten.
En daarnaast heel belangrijk voor je oudste om af en toe nog wat te doen zoals vroeger(voor de komst van de 2e). Misschien wil de buurvrouw wel een uurtje op je jongste passen, terwijl jij met je oudste even boodschappen doet, gaat fietsen of naar de speeltuin of wat dan ook. Dan zal ze het ook beter kunnen hebben als je daarna weer even tijd aan de jongste besteed en voel jij je niet zo schuldig.
Ik ben zelf zwanger van de 2e(nog kleine 2 weekjes voor keizersnee) en de oudste is nu ook 20 maanden. Ik zag er zelf ook wel tegenop en daarom heb ik vast tips verzameld, ik ga ze ook zeker proberen…..
Groetjes, Yvette