Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

1334638 Wanneer Beginnen

• Auteur

Hallo
    Wij zijn begin dertigers en gaan einde van het jaar ee mooie reis maken van 5 weken.
    Nu wil ik zwanger zijn (als het lukt) als we terug komen. Ik heb geen idee wanneer we moeten beginnen. Als het in 1x raak is dan ben ik dus al twee maanden zwanger als we in oktober beginnen.
    Wie kan me een beetje op weg helpen?

#4089996 Quote

Tja ik vind dat een moeilijke vraag.
    Als je op reis gaat is het fijn als je je prettig voelt.
    Nou is een zwangerschap geen ziekte maar het kan wel allemaal ongemakken meebrengen zoals in het begin van je zwangerschap vermoeidheid.
    Zoals je al schrijft als het gelijk raak zou zijn in oktober ben je dan 2 maanden zwanger dus nog volop in je 1ste semester, dus de vermoeidheid en eventueel natuurlijk ook de misselijkheid.
    Die kunnen best weleens je reis dan ‘verpesten’
    Waarom niet beginnen als je bijna op reis gaat.
    Of ben je bang dat het toch maanden gaat duren en dat je daarom al eerder er voor wil gaan????
    Ik zou gewoon wachten tot de reis.

#4090068 Quote

je weet nooit hoe lang het duurt voordat je zwanger raakt dus ik denk ook niet dat er een zinnig antwoord gegeven kan worden op de vraag wanneer je moet beginnen.
    Ik zou zeggen ga lekker op reis en stop in de week voordat je weggaat met de pil. Misschien kom je zwanger terug en je hebt dan ook niet die rottige kwaaltjes tijdens je reis.
    Veel pleizer.

#4090169 Quote

Ik sluit me aan bij de andere meiden. Zwanger worden kan je (helaas) niet plannen. Sommige meiden “ontpillen” helemaal niet en zijn zo zwanger en bij anderen duurt het wat langer.
    Denk je wel aan je foliumzuur als je weggaat? Ik slik het nu alweer vanaf april (VSM MultiMama ofzo) en dat blijf ik gewoon lekker slikken tot ik weer 3 maanden zwanger ben.

Succes

#4090603 Quote

hoi,

denk dat het moeilijk te zeggen is gezien er eigenlijk niet veel te plannen valt…maar hoop geluk hebben! ben je nu nog aan de pil? moet je nog ontpillen?? ken je je cyclus al? vooral het laatste is vrij belangrijk, om je eisprong te leren kennen…

wij hebben er bijna een jaar over gedaan doordat mijn cyclus van slag was maanden na het stoppen van de pil….dus voor mij geen pil meer haha..

heel veel geluk en mooie reis gewenst..

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct