Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

1334714 De Oeklank

• Auteur

Hoi hoi,

Even een ander vraagje…. Nu de kleine dreumessen (beginnen te) kletsen, zijn er ook kinderen bij die woorden verkeerd zeggen of waar je lol om hebt?

Myrthe heeft moeite met de “OE”klank. Dus POES wordt PIES en TOETJE wordt TIETJE. Echt iedere keer weer grappig.
    Ook als je “ene tweëe” zegt roept zij “HOPEE” (hopsakee) Verder kletst zij de oren van mijn hoofd, maar nog niet veel duidelijke woordjes. Maar dit vond ik wel grappig.

Liefs Irene

#4090134 Quote

Hahaha…… pies en tietje…..

Jasmijn haar mond staat ook geen enkel moment van de dag stil. Het gaat echt achter elkaar door. Hierdoor zijn er op straat en in de winkel altijd een hoop mensen die eens komen kijken waar dat geteut toch vandaan komt.
    Het is alleen nog totaal niet verstaanbaar.
    Het enige wat ze met regelmaat zegt is papa (geen mama :o( ……) bah (eigenlijk alles is volgens haar vies) en Mijn (als in Jasmijn) Ken je die meeuwen van Finding nemo die steeds mijn, mijn, mijn, mijn roepen…..? Nou Jasmijn is net zo’n meeuw. Ze wil alles hebben en roept doen dus mijn, mijn, mijn en steekt haar handje uit…… Grappig opzich, maar als ze het dan niet krijgt word ze boos.

Liefs Trudi

dotjuh
    Bijdrager
    #4090186 Quote

heyhey

nathalia zegt ook koe en boe.
    en poeh (winnie)
    maar ook alleen de ooeeeeehhhhh
    en dan wijst ze naar iets wat ze mooi vind whahahaha

verder zegt ze nog bijna niks.
    mama, papa de hele dag door, bah, da, kaak kaak kaak (kwak kwak) oppakeeee (hupsakee) volgens mij was dat t wel weer whahaha
    bij papa doet ze haar vingertjes over elkaar wrijven zo van:
    papa centjes verdienen whahaha
    soms gooit ze er wel eens een woordje uit wat ze daarna niet emer zegt, gewoon 1malig dus.
    zoals opa, oma,bloem, enti (ome anthony) en zo nog veel meer dingen.

nou ja, t komt allemaal vanzelf wel 😀
    maar nathalia kletst dus nog niet echt de oren van me kop af.
    alleen de hele dag door papa en mama.
    hihihi

liefs, do

dotjuh
    Bijdrager
    #4090187 Quote

hihihi die pies en tietje is idd erg grappig 😀
    ach, komt vanzelf goed toch 😀

#4090204 Quote

Grappig is dat om te horen wat die kleintjes allemaal zeggen.
    Hier kletst Bente de oren van ons hoofd. Een heleboel is nog onverstaanbaar, maar als ik er echt voor ga zitten, dan kan ik er nog wel wat van maken.
    Het mooiste vind ik eigenlijk wel als Bente naar de vriezer schuift op haar billen, dan wijst en zegt: hmmm ijsje lekkurrrrr, hahahaha

Groetjes Danielle

#4090206 Quote

Grappig is dat om te horen wat die kleintjes allemaal zeggen.
    Hier kletst Bente de oren van ons hoofd. Een heleboel is nog onverstaanbaar, maar als ik er echt voor ga zitten, dan kan ik er nog wel wat van maken.
    Het mooiste vind ik eigenlijk wel als Bente naar de vriezer schuift op haar billen, dan wijst en zegt: hmmm ijsje lekkurrrrr, hahahaha

Groetjes Danielle

#4090207 Quote

hoi hoi
    hier een echte kletskous sinds kort, het lijkt net of ze denkt nu ben ik 1,5 dus moet ik gaan praten
    en komt bijna dagelijks wel een nieuw woordje bij dat ze echt actief gebruikt
    al best veel is ook goed te begrijpen, maar ze spreekt niet alles helemaal goed uit
    toel(stoel), titten (zitten), toete (toetje), djinke(drinken) aabei (aardbei) ietse of tiete (fietsen), poe (poes) tutte (tut,speen) en verder soms papa (in het begin zei ze alleen maar papa) de hele dag mama, in, uit, op (eten) helpen(als iets niet lukt) mauw(kruipend over de grond als een poes hihi) meer(als ze meer wil) opa(als hij er niet is) tja best veel wel, maar pas sinds 2 weken hoor

en af en toe probeert ze iets na te zeggen.
    heerlijk om te horen

reisa
    Bijdrager
    #4090213 Quote

Renske heeft sinds vorige week het praten door! Papa, mama en Emma zei ze al een tijdje. Ook bah en bal, die en daar. Sinds deze week paard(je), poes (puus), ijs, buik, deur, pop, af, uit, nee, ja en buiten. Vooral als ze buiten zegt klinkt het zo schattig.

#4090239 Quote

Daniel zegt idd ook nog bah en ook iets in de zin van pe (hebbe) en staat dan met uitgestrekt armpje en met zn handje te knijpen in de box.
    Heerlijk om te horen dat er nog meer van die kletskousen zijn.

Wij bidden voor het eten en doen dan met Daniel ook bidden, vaak als hij lief is geweest gaan wij klappen als teken dat hij het goed heeft gedaan.
    Vandaag deed hij zelf zijn handjes samen en brabbelde een eind raak, begon te lachen en klapte in zijn handjes… gevolgt door een groot aplaus van ons…
    Zo lief, vooral dat glimmende gezichtje van trots erbij.

liefs marina

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct