Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

1335009 Tips Gezocht Wat Moet Ik De Huisarts Vragen

• Auteur

Hallo allemaal,

Ik probeer al 8 maanden zwanger te worden, maar helaas zonder het gewenste resultaat. Normaal zeggen ze dat je het een jaartje “zelf moet proberen” en als je dan nog niet zwanger bent, is een bezoek aan de huisarts aan te raden.
    Ik heb een medisch verleden en daarom heb ik nu toch maar een afspraak bij de huisarts aangevraagd.
    Ik ben echter nerveus. Kan iemand die mogelijk hetzelfde heeft meegemaakt mij nog van tips voorzien?? Wat kan ik verwachen?
    Wat moet ik zeker niet vergeten te vragen / vertellen?
    Ik weet de data waarop ik ongi geweest ben, en ik heb een maandje of 3 getemperatuurd en deze gegevens heb ik wel bewaard. Dus dat wil ik in ieder geval meenemen.

Hebben jullie verder nog tips???

Liefs Bientje

#4090372 Quote

hallo,
    wat spannend zon bezoekje idd.

Heb hier geen ervaring mee, dus ben eigenlijk ook wel benieuwd.

Tja zoveel mogelijk info meenemen denk ik.
    Van alle rondes de datums denk ik idd.. wanneer je ongesteld bent geworden en evt al zelf uitrekenen hoelang elke keer je cyclus was.

Verder hoor ik ik het ook graag vd mensen die zijn geweest, want ik zit dr ook over na te denken om de huisarts/gyn te bellen.

Gr. San.

#4090423 Quote

Er zijn niet echt dingen die je meot vragen, eigenlijk hoedat je cyclus is geweest de afgelopen 8 maanden voor jou dan en wanneer je eisprong is, is die telkens op dezelfde dag?
    Bij mij deed de huisarts niet zo moeilijk en ik werd meteen doorverwezen, was ook jaar bezig, maar aangezien je medisch verleden hebt denk ik neit dat die moelijk zal doen. En als je doorverwezen wordt dan wordt er veel gevraagd, ik zou me er neit te druk om maken.
    Ik zit nu inmiddels in ronde 20 en heb al verschillende onderzoeken gehad en heb nu een maandje zonderonderzoeken ingelast voor mezelf.

Veel succes. komt goed.

Gr Wendy

marjan1980
    Bijdrager
    #4090550 Quote

hoi,
    heb je ook eens een ovulatietest geprobeerd afgelopen 8 maanden.
    gr marjan

#4090917 Quote

@bientje,

Ik heb ook een medisch verleden en we zijn nu 10 maanden bezig. Onlangs naar de huisarts geweest en hij vroeg verder niets alleen. Mijn man heeft vervolgens een zaadonderzoek gehad (duurt 2 weken voordat uitslag binnen is). Aangezien dit goed is, word ik nu doorgestuurd naar het ziekenhuis voor verder onderzoek. Eerste afspraak staat voor 7 oktober! (alleen nog maar intake gesprek) dus je moet sowieso erg veel geduld hebben! Succes en wees niet zenuwachtig, nergens voor nodig! Heel goed dat je nu ‘al’ gaat, voordat je in het ziekenhuis bent, zit je zo op een jaar.

Liefs,
    Julia

marjan1980
    Bijdrager
    #4093427 Quote

hoi bientje
    ben je al bij de huisarts geweest.
    gr marjan

read more image Lees ook: Vruchtbare dagen en ovulatie berekenen
    #4095729 Quote

Hallo,

Ik ben inmiddels naar de huisarts geweest en hij gaf me aan dat er verder geen reden is om me nu al zorgen te maken. Diverse vragen werden er gesteld. O.a. of ik temperatuurcurves had bijgehouden en of daarin het temperatuursprongetje te zien was. Verder voor de zekerheid maar vaginaal onderzoek gehad (leuk is anders). Ook daar was alle “normaal” zoals de huisarts aangaf.
    We moeten nu nog een paar maandjes gewoon blijven proberen en het proberen los te laten (tja, kon dat maar zo eenvoudig).
    Als ik eind van het jaar nog niet zwanger ben, worden mijn man en ik doorgestuurd naar de gyn. en voor zaadonderzoek. Ik hoop dat het niet zo ver komt…..
    We blijven zoveel mogelijk positief (gaat deze maand best goed) en hopen op het beste!!!!!!!!
    Wel moeilijk: inmiddels in het afgelopen jaar in mijn omgeving 8 zwangerschappen/geboortes…. en dan is het af en toe heel moeilijk om je er niet al te veel op te focussen…….

liefs Bientje

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct