Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Wat eten jullie met ontbijt?

• Auteur
  • Mieka
    Lid

Ik ben iedere dag wel misselijk.
    Vaak moet ik kokhalzen en de laatste twee dagen heb ik ook mijn ontbijt eruit gekotst.
    Mijn vraag is eigenlijk :
    Hoe staan jullie ’s ochtends op en wat eten jullie als ontbijt?

Wat kun je het beste wel/niet als ontbijt eten?

Ik hoor graag jullie verhalen.
    Lieve groet
    Mieka

PetraWB
    Lid
    #4092524 Quote

hoi hoi,
    vervelend dat je zo misselijk bent…. ik at voordat ik uit bed stapte een pakje crackers met een slok water uit een fles die naast mijn bed staat…. dan ging het redelijk. op werk probeerde ik dan mijn boterhammen op te eten, maar soms vielen die niet goed en dan at ik de hele dag crackers. dan thuis een poging tot de warme maaltijd…
    ik werkte in een gebouw naar de mac en om de een of andere manier viel dat wel goed. als ik de crackers zat was, ging ik een mc chicken halen. gelukkig ben ik alleen van 5 tot 9 wk misselijk geweest…..

wat mij ook goed hielp, waren de zwangerschapsgranules van vsm….. daar nam ik er ook 3 van bij het wakker worden.

hopelijk trekt je misselijkheid snel weg!!

#4092574 Quote

Hoi,

Zeer vervelend om te horen dat je er zo’n last van hebt.
    Ik neem eigenlijk altijd zodra ik op mn werk ben een drinkontbeid (doe ik al jaren, krijg geen brood weg). Ong 30 min na opstaan.
    Ik heb zelf het geluk gehad om alleen eind van de middag en de avond misselijk te zijn.
    Als ik misselijk was nam ik vaak crackers of juist iets waar ik trek in had, want dat viel dan vaak beter op mn maag.

#4092621 Quote

ik ging me s morgens voor m’n werk altijd eerst douchen en aankleden, maar tegenwoordig ga ik eerst eten, al jaren yoghurt met cruesli!! of beschuit gaat er ook goed in…ik denk dat je dit laatste het beste kunt pakken als je echt misselijk bent, beschuit met een beetje suiker ofzo…

groetjes

#4092706 Quote

Ontbijt…. Wat is dat??? Hihi, ik eet eigenlijk nooit smorgens. Probeer me er wel toe te zetten, en meestal lukt het me dan om rond een uur of 10 2 creckers met kaas te eten. Ik heb vital creckers met vitamine en miniralen erin. Krijg ik gelijk nog wat goeds binnen.

Groetjes, Risje

#4092753 Quote

he,

ik heb er ook zo’n ontzettende last van gehad,altijd kotsmisselijk. En meteen kokhalzen bij bijv. de geur van de deo, haarlak, luchtverfrisser..en ga maar door. Op t werk ook een paar keer moeten overgeven! Echt heel erg vervelend, gelukkig wordt het nu iets minder. Bij mijn ontbijt at ik meestal een handje vol cornflakes met melk. En als ik niks kon eten ging ik eerst met de hond wandelen en at ik onderweg wat droge cornflakes. Ik heb eigenlijk vanalles geprobeerd,idd ook crackers of wat droger bruinbrood met wat erop.
    Ik wens je veel succes nog!!

Groetjes Bianca

Lees ook: Zwanger, en nu?
    #4092771 Quote

Een van deze dingen eet ik meestal (in bed laten brengen is het beste :-p)

* Een beschuit met hagelslag
    * plak ontbijtkoek met een beetje boter
    * drinkontbijt
    * warme melk met brinta en een geprakte banaan
    * geroosterde boterham met alleen boter
    * kop thee

Later op de dag als lunch bijvoorbeeld een “salade” van stukjes wortel, komkommer en tomaat. Dat helpt wel als brood je tegenstaat.
    Succes!

#4092978 Quote

Ik ben nu 20 weken zwanger en heb tot week 18 dagelijks van alles uitegspuugd! Nu is het nog zo een beetje om de 2 a 3 dagen dus het valt nu wel mee. Ik ontbijt met vanilleyoghurt, dat spuugt lekker makkelijk haha! Een boterham of iets dergelijks dat waren van die hompen!
    Dan at ik met de koffie om half 10 nog een appel of een banaan ofzo! Iets wat in ieder geval makkelijk er uit kan! Wat blijft zitten dat blijft en wat er uit komt, ach ja ……:D Succes!!

#4093033 Quote

Hoi

Ook ik heb erg last van misselijkheid en kokhalzen. Gelukkig nog niet vaak hoeven overgeven, maar daar moet ik wel een prijs voor betalen. Ik kan alleen maar stoppen met kokhalzen als ik wat eet. Daarbij komt dat gezonde dingen me weer aan het kokhalzen krijgen. Dus ik eet nu ongezonde dingen om het kokhalzen tegen te gaan.

Waar ontbijt ik mee? Schrik niet, maar ik sta op met zuurtjes of dropjes. Zolang ik iets heb om op te zuigen heb ik geen last van misselijkheid. Ik sta dus met een zuurtje of dropje onder de douche. Na de douche heeft mijn vriend brood klaar staan en dat eet ik dan op. Zodra ik op mijn werk ben gaat het een stuk beter, maar wanneer ik tegen een uurtje of 5 terug ben, begint de ellende weer opnieuw. Dus weer terug aan de snoepjes, totdat mijn vriend thuis is en gaat koken. Koken trek ik niet, moet van de geuren al kokhalzen.

Ik begin nu (10 wk) iets minder misselijk te zijn, dus kan nu de misselijkheid redelijk bedwingen met slokjes water. Ik ga nu dus proberen om me aan de gezonde dingen te zetten, zodat ik hopelijk alleen nog zwangerschapskilo’s aankom en geen fastfoodkilo’s, om het maar even zo te noemen.

Hopelijk hoeft het bij jou niet zover te komen… Zijn er nog andere mensen die zoiets ook hebben gehad? (Dat gezonde dingen je ontzettend aan het kokhalzen maken, zodat je bijna gedwongen wordt de ongezonde dingen te eten?)

Groetjes Elleste

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct