Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Wat voor werk doen jullie?

• Auteur

Ben heel nieuwsgierig, hihi. Wat voor werk doen jullie? En voor hoeveel uur? En hoe gaan jullie het na het verlof doen?

Ik zelf werk 24 uur, in wisselende diensten, maar wel redelijk vaste dagen. Mijn man is ook een dagje minder gaan werken, dwz 4 x 9 uur.

#4095471 Quote

Ik heb een gastouderopvang, met 9 oppaskindjes, die heb ik niet allemaal tegelijk, maar soms wel 5 of 6.
    Ik had voordat ik zwanger was al besloten om de vrijdagen vrij te nemen, dus dat komt nou wel goed uit!!
    Wat ik na de bevalling ga doen, dat weet ik eigenlijk nog niet, daar moet ik nog heeel goed over na gaan denken!!

xxx

#4095556 Quote

kan ik kort over zijn, ben lekker thuis. Wel heb ik een nagelstudio, maar die staat nu op stop, totdat ik het dadelijk weer goed kan combineren.

maar voorlopig lekker thuis.

heb het al druk genoeg met zwanger zijn, 1 kind en 2 duitse herders

groetjes daisy
    10w+2d

#4095565 Quote

hoi hoi..

op het moment zit ik thuis.. ma dinsdag heb ik een 2e gesprek voor n baan (kinderopvang) wil dit maximaal 20 uur gaan doen..

officieel hoef ik ze niet te vertellen dat ik zwanger ben.. ma ga dat wel snel doen.. ben alleen nog in beraad met mezelf en omgeving wanneer het het verstandigst is..

iemand een idee?

liefs

#4095572 Quote

Sjaar, tja, op zich hoef je het nog niet te vertellen. Je bent 3 maanden voor je bevalling verplicht om de werkgever in kennis te stellen. Dus dat zal dan ongeveer eind december / begin januari zijn. Wel is het natuurlijk zo dat je eerst een proeftijd krijgt en daarna een tijdelijke aanstelling. Dus de kans is aanwezig dat je aanstelling niet verlengt word. Maar het voordeel is dan wel dat je gewoon recht houd op betaald zwangerschapsverlof.

#4095611 Quote

Ik werk op dit moment 36 uur als administratief medewerker en plak aan de 16 weken die ik krijg nog 4 weken van mezelf eraan. Ben ik lekker de hele zomer vrij!!
    Daarna wil ik 24 uur gaan werken. Dit kan ik anderhalf jaar doen op basis van ouderschapsverlof. (Dan krijg ik 30 uur uitbetaald) Daarna zie ik wel, dan zijn we 2 jaar verder…

Verder gaat de kleine een dag naar mijn schoonouders en 2 dagen naar de opvang.

xx sonja

#4095638 Quote

Hallo,
    Ik werk nu 3 dagen in de week als huishoudelijke hulp bij verschillende zieke mensen. Tot voor kort deed ik ook nog 1 dag oppassen maar dat is helaas gestopt. Voor mij (en mijn man gelukkig ook) is het heel makkelijk, ik werk nog tot aan mijn verlof en dan stop ik helemaal. Volgens mij vrij bijzonder voor iemand van 24, maar financieel moet het lukken en ik vind het wel belangrijk om bij mijn kindje te zijn. Misschien dat ik vanzelf wel weer zin krijg om te werken, maar dat zie ik dan wel, dan ga ik gewoon weer solliciteren!
    liefs mij

#4095656 Quote

hoi
    ik werk 2 dagen in de week in de kinderopvang op en babygroep ergg leuk
    (officieel 20 uur maar ik heb nog 4 uur in de week ouderschapsverlof)

groetjes

#4095660 Quote

Hoi,
    Ik werk 36uur als medewerker verkoopbinnendienst. Weet pas sinds vandaag dat ik zwanger ben! Wil straks max. 3 dgn gaan werken. Maar heb nog ff om te bedenken hoe ik dat ga brengen bij mijn baas 🙂

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct