Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Wat voor werk doen jullie?

• Auteur

hoi hoi. Ik ben beedigd makelaar. Ik ben recent verhuisd van Maastricht naar Bussum. Toen heb ik veel moeite moeten doen om een baan te vinden (in de crisistijd). Sinds 4 maanden werk ik bij een makelaar in Amsterdam. Ik had voor mijn zwangerschap al besloten dat ik mijn 1/2 jaar contract niet wilde verlengen. Half 8 de deur uit met de kids. 8 uur de trein, dan de tram en lopen. Dan om 17.00 hetzelfde riedeltje weer terug. Half 7 thuis met 2 kinderen die heel chagarijnig zijn (ze zijn de 1e kindjes die gebracht worden en de laaatste die gehaald worden)en ik vind mijn werk niet leuk genoeg om dat ervoor over te hebben. Ik zou per 1 feb.2010 de verkorte PABO gaan doen. Dat wordt nu dus 1 sept 2010. Mijn man (helaas niet getrouwd, maar vriend vind ik zo raar om te zeggen) werkt 5 dagen en heeft het altijd heel druk. Hij heeeft altijd gezegd dat hij niet minder zou gaan werken dus dat was geen verassing voor mij.
    Dus over 2 maanden zit ik even thuis! Prima zo!

#4096021 Quote

Ik ben kandidaat-notaris en werk 24 uur per week, drie vaste dagen dus. Op het moment zit ik in de deeltijd-ww en werk nu maar 17 uur. Eigenlijk best lekker als je de hele dag misselijk bent en een kleine van 1,5 rond hebt lopen. Waarschijnlijk eindigt de deeltijd-ww een maand voordat ik met verlof ga, maar ik heb nog genoeg vakantiedagen dus die wil ik er dan misschien aan vast plakken.

groetjes Jenny mv Lucas en 6 wk 6 dgn

#4096013 Quote

Ik werk nu 20 uur per week met een onregelmatig rooster. Werk als verzorgende met lichamelijk gehandicapten. Alleen maar avonddiensten. Wel mag ik zelf bepalen wanneer ik kom. Mijn man werkt 40 uur per week en heeft daarnaast nog een eigen klusbedrijfje met een vriend van hem. Daarnaast pas ik nog 1 dag en nacht op mijn nichtje en daar komt over 6 weken een neefje bij. Mijn kids zijn 6 en 8 en heb flexibele oppas. Blijft straks allemaal hetzelfde.

Groetjes!

#4095942 Quote

Hoi

Ik werk als activiteitenbegeleider op de afdeling PG van een zorginstelling, 21 uur per week. Op dit moment heb ik een contract tot 31 december. Er is nu een vacature binnen de instelling voor 12 uur maar dan moet ik wel twee maanden 33 uur in de week werken en dat zie ik niet zo zitten. Dus ik denk dat ik mijn contract afmaak en dan een jaartje thuis blijf. Misschien krijgt mijn contract toch nog een staartje, ik doe nu een zwangerschapsverlof opvangen, en misschien krijg ik toch nog een dag ofzo. We zien wel, financieel zal het krap worden maar ik kan in mijn eigen omgeving nog zoveel voor mensen doen, dan ga ik dat lekker doen. En genieten van de oudste die volgend jaar april naar school gaat, en van de baby.

Groetjes

#4095874 Quote

Hallo,

ik werk momenteel 24 uur, officieel 30 uur maar heb nog ouderschapsverlof. Ik werk op het lab in het ziekenhuis. Ik denk dat zodra ook mijn volgende ouderschapsverlof voorbij is, ik toch maar 24 uur blijf werken.
    Mijn man werkt officieel 36 uur in de week, maar heeft ook 1 dag ouderschapsverlof. Hoe hij het later gaat doen, weten we nog niet.
    Minder dan 3 dagen werken kan niet op mijn werk. Ik zou wel willen stoppen, maar dat trekken we financieel niet……

Groetjes

#4095818 Quote

Hallo,

Ik sta voor de klas in het basisonderwijs. Werk echt precies de helft. De ene week twee dagen en de andere week de woensdag erbij, echt om en om dus. Heb na de geboorte van mijn tweede een hele poos echt drie dagen gewerkt maar vond dat toch te zwaar. Hield het wel vol ofzo maar hield thuis niet veel tijd meer over om leuke dingen te doen met de kids. Was alleen maar aan het rennen om alles weer op orde te hebben.
    Wat ik na mijn verlof ga doen weet ik niet. Of weer dezelfde constructie of twee dagen.
    Minder dan twee dagen zou ik niet willen.
    Mijn jongste dochter zit twee dagen op het kinderdagverblijf. De oudste gaat al naar school en kan gelukkig met familie mee naar school en na schooltijd mee naar huis.

Groetjes

#4096327 Quote

Hallo ik weet sinds vorige week dat ik zwanger ben, denk dat ik rond 7-5 ben uitgerekend. Volgende week dinsdag heb ik eerste afspraak bij de gyn.
    Ik werk 28uur in de week als ziekenverzorgende in de revalidatie. Een pittige baan, denk dat ik na mn verlof eerst ouderschapsverlof opneem en daarna 24uur ga werken.

#4096432 Quote

He Dames
    Ik werk in het speciaal onderwijs cluster 4 school.
    Het is soms best wel pittig, maar erg leuk en leerzaam!! Het zijn lieve kindjes met een extra grote handleiding 😉
    Ik werk als onderwijs assistenten (heb de pabo diploma) en wil volgend schooljaar voor de klas gaan staan.
    Ik werk 4 dgn en heb de woensdag vrij. Dat bevalt mij erg goed.
    Vooral nu! Ik merk dat ik thuis helemaal gesloopt ben en ga zo heerlijk slaapje doen! Ik ben zo erg moe.
    Lieve groet,
    Mieka

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct