Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

1340719 Positieve Ovulatietest

• Auteur

Hey meiden,

Ik ben inmiddels in ronde 6 aan beland en ben het inmiddels al meer dan zat om zwanger te proberen te raken. Ik heb nu zo iets van: Het wordt hem toch weer niet deze maand.
    Pfff…wat moeten de meiden op het forum wel niet voelen of denken als het langer dan een jaar duurt?

Maar nu mijn vraag: Zondag had ik een dikke vette positieve tweede lijn op mijn ovutest. Flink van bil natuurlijk. Vandaag heb ik ook weer een test gedaan en nu was de tweede streep al bijna niet meer te zien.
    Normaal gesproken gaat het toch iets minder snel weg die lijn? Of is dat ook wel normaal? Ik ga de paar dagen na mijn positieve ovulatietest ook altijd nog even van bil, maar nu krijg ik het gevoel dat dit totaal geen zin meer heeft. Herkent iemand dit? Ik vind altijd dat ik maar zo;n korte tijd een positieve ovutest heb. Ik weet je piek is maar 24 uur, maar ik heb het idee dat die van mij veel korter is.
    Is dit wel normaal? Ik krijg het gevoel dat dat misschien wel de reden is waarom ik nog niet zwanger ben.

Nou ik hoop op veel reacties!!

Groetjes Karin

#4096092 Quote

neem hoor, dat is volgns mij normaal!! zodra je je piek gehad hebt, daalt deze lading hormonen ook weer…. ik had toevalling 1 keer getest na werk, dus rond 1800. omdat ik die heel licht vond (was op dag 19), maar wel duidelijk ovulatie pijn had, heb ik om 2300 weer getest en toen was de streep donkerder dan de testlijn… toen ik de volgende dag weer testte was de lijn weer heel licht….
    2 wk later bleek ik zwanger. :oD

succes met de wachtbank!!

#4096178 Quote

Ik had ook altijd maar 1 dag een positieve test, ik testte altijd om 12 uur s’middags.
    Wel is het zo dat na de positieve het nog tot 36 uur kan duren voordat je eisprong is, dus gewoon van bil gaan hoor die dagen erna.

#4096198 Quote

ik heb steeds 2 dagen positief….1 dag de stepen dezelfde kleur en 1 dag de teststreep donkerder. de dag erna ook altijd opeens veel en veel lichter…is heel normaal hoor 🙂

#4096344 Quote

Hoi karin,
    Ik heb maar 1 dag een vage streep gehad, de tweede dag was hij alweer weg.
    Het was de eerste maand dat ik de ovu testen gebruikte. Het was wel met succes, want ik ben wel zwanger.
    Wij hadden deze maand wel het gevoel dat het erg geforceerd ging mede door de ovu testen. Maar nu zijn we blij, en tuurlijk hebben we spanningen omdat ik afgelopen jan een mk heb gehad. Di heb ik eerste afspraakbij de gyn

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct