Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

1341124 Zwanger Worden En Lange Cyclus

• Auteur

Hoi,

Even kort mijn verhaal.

Ik heb altijd een cyclus gehad van 28 dagen. Na de geboortje van mijn zoontje (nu bijna 3) werd ik na 3 mnd (ondanks BV) weer regelmatig ongesteld (28-30 dagen). Van mijn zoontje was ik in ronde 2 zwnager. Bij mijn dochtertje moesten we 11 rondes wachten. Zij is nu een half jaar en ook nu geef ik nog borstvoeding. OOk werd ik deze keer weer na 3 maanden ongesteld. Mijn cyclus is echter verre van regelmatig. Ik ben nu 3 maal ogetseld geweest. 1 cyclus van 35 dagen en 1 cyclus van 42 dagen.

Ik heb nu dus geen idee wanneer ik mijn eisprong heb. Want ja, we gaan voor de derde nu.
    Ik heb zelfs het idee dat ik deze cyclus twee vruchtbare periodes heb gehad (rekbaar slijm). ?

We hebben geen haast en we zien dus wel hoe het loopt. We vrijen ook nog niet om de dag of zo.En temperaturen gaan we voorlopig ook nog niet doen.

Maar heeft hier iemand ervaring met zwanger worden en lange cyclussen?

Groetjes!

#4096504 Quote

hoi mamamadelief..

toen ik vorig jaar met de pil stopte was ik wel regelmatig.. maar had ik wel lange cyclussen.. om de 6 weken had ik mijn ongi.. een jaar lang.. wij hebben dan ook lekker een jaar lang om de dag geklust (tjah je moet er wat voor over hebben:P) in januari was ik zwanger.. nadat dit mis is gegaan werd de cyclus korter.. en inmiddels 9 weken zwanger..

als je het nie vertrouwt de dokter bellen..die kan je verder helpen.

liefs!

#4096540 Quote

Vorige week was ik toevallig bij de HA ivm iets anders. Liet ik tussen neus en lippen valllen dat mijn cyclus in eens langer was…..
    Kijkt hij me aan en mompelt hij “Ja je wordt ook wat ouder!”!
    Geen idee wat hij daar nu weer mee bedoeld! Ik ben 33! Grrrr…ik was te overrompeld om te reageren!

#4097183 Quote

@ mamadelief,

Bij onze eerste was mijn langste cyclus 50 lange *** dgn, daarvoor ronde de 30-34 maar tjaa, gewoon veel klussen denk ik.. Nu voor de 2e bezig & de eerste ronde was alweer een cyclus van 42…Zucht…En nu dag 35 en nog niks.. Ik ga eigenlijk gewoon uit van een cyclus van 30dgn om het makkelijk te houden met uitrekenen enzo. Als je je ei echt kan herkennen aan de rekbaarheid, dan denk ik ook dat ik 2 periodes heb gehad maar dat lijkt me sterk..! Ik doe verder niet aan temp/testen ofzo, we zien wel wanneer het lukt!
    Kijk naar je cyclus van de 1e, misschien is daar wat regelmaat te vinden? Dan zou ik die denk ik aan houden… Zo kan je het toch een beetje uitrekenen…! Hopelijk heb je er wat aan!!

Succes!!

Liefs MamaSun

#4097186 Quote

Hoi,

Bij mijn eerste had ik een onregelmatige menstruatie.
    De eerste keer netjes na 28 dagen. De tweede maand pas na 34 dagen.
    Maar toch was ik de derde maand al zwanger geworden. Ook al durfden we pas na 37 dagen te testen haha.
    Veel klussen en vooral genieten.

Liefs Reneke

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct