Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

1341353 37 Weken En Nog Geen Melk Uit Borsten

• Auteur

Hoi dames,

Ik ben nu 37 weken zwanger en ik merk dat ik nog geen melk uit mn tepels heb.
    Ik kan me goed herrinneren van mijn vorige zwangerschap dat ik steeds hele natte plekken op mijn shirt had en echt iets in mn bh moest leggen.
    Dit heb ik nu helemaal niet.
    Heel soms een druppeltje vocht, meer is het niet.

Ik wil nu voor het eerst borstvoeding gaan geven en ik ben heel erg gemotiveerd. Maar nu ben ik bang dat ik straks geen voeding heb.
    Kun je het al wat stimuleren, of gaat dat straks vanzelf?

Groetjes, Risje

#4096714 Quote

Hoi Risje,

Maak je niet te druk erover hoor. Al heb je nu al wat melk uit je borsten, dat is GEEN garantie dat je borstvoeding gaat slagen. Dus als het er niet uitkomt wil ook niet zeggen dat het dan niet gaat lukken. Ik heb het nu ook nog niet en bij onze oudste ook nooit gehad. Toen begon het pas nadat hij geboren was, dat ik wakker werd met een nat shirt ofzo.

Groetjes Corina

#4096716 Quote

Hey Risje!

Ik heb 2x over goed borstvoeding kunnen geven voor n aantal wkn. Ik had genoeg! Maar t begon pas nadat ze geboren waren, tijdens mn zw.schap geen druppel, zelfs niet n paar uur vóór de bevalling. Dus dat zegt helemaal niks hoor.
    Zit er niet over in zou ik zeggen. Het gaat je vast deze keer lukken!!! Zet ‘m op!
    Liefs, Ing.

#4096756 Quote

Hoi, bij mijn vorige zwangerschap geen lekkende borsten gehad.
    Tot de kleine er aan zoog en wel 9 mnd lang.
    De tandjes kwamen er jammer genoeg door.

Nu met 22wk ook nergens last van.

Gr. Natasja

#4096760 Quote

Hallo,
    Ik ben nu zwanger van de 4e, heb bij alle 3 de zwangerschappen geen last van lekkende borsten gehad en heb gemiddeld 1,5 jaar per kind borstvoeding gegeven.
    Groetjes.

#4096767 Quote

hoi hoi,
    ik had ook geen lekkende borsten tijdens de zwangerschap en hem wel gewoon 3mnd bv gegeven…..
    ik zou me er nog geen zorgen om maken!!
    Groetjes!!

Lees ook: Zwanger, en nu?
    #4096769 Quote

Hier ook nooit een druppel melk verloren tijdens de zw.schappen. Mijn cupmaat is verder ook nooit verandert en heb ze alledrie borstvoeding gegeven. De jongste drinkt inmiddels alweer bijna 10 maand!

#4096790 Quote

Wat fijn om jullie verhalen te lezen.
    Ik heb een cupje erbij gekregen helemaal in het begin. Maar daarna zijn ze helemaal niet meer gegroeit. Bij de vorige wel namelijk. ik dacht dat er nu al melk in moet zitten omdat de kleine vanaf nu geboren kan worden.
    Maar dit geeft mij weer stimulatie, was zo bang dat het daarom niet zou lukken of dat ik geen voeding zou hebben.

Ik ben erg benieuwd hoe ik het ga vinden!

#4096806 Quote

Zover ik het weet, pas nog ergens gelezen… Heb je wel al melk in je borsten maar dit komt er normaal gesproken pas uit ná je bevalling.
    Ik hoop heel erg voor je dat je het nu een keer mag ervaren hoe mooi zoiets is om zelf te voeden! Geef het wel in je eerste kraamdgn rustig de tijd, zoiets moet je echt leren. Het ziet er vaak zo makkelijk uit maar ik weet nog dat ik de eerste 4 dgn flink heb lopen stunten. Komt goed!!!
    Liefs, Ing.

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct