Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Moet je een zwangerschapstest perse met je ochtendurine testen of kan het ook gewoon overdag??

• Auteur
  • 19San79
    Bijdrager
    #4098205 Quote

Hoi Victory

Ik heb mijn test s middags gedaan en die was positief!

Ochtend urine is veel geconsentreerder, vandaar dat je eigenlijk met ochtendurine zou moeten testen.
    Als je veel gedronken hebt kan de urine teveel verdund zijn.

Suc6 ermee.

Groetjes San

marjan1980
    Bijdrager
    #4098869 Quote

balen zeg,hoe lang cyclus heb je nu?? heb je altijd zo´n lange cyclus???

nee ik kan pas op 26 okt testen.heb wel test in huis gehaald.stel dat ik ben aan het werk die dag en zondag gaat het niet,als het zo is kan ik zondagochtend testen me man is vrij en ik heb late dienst wel zo leuk.
    zo wel heel erg toeval zijn maar als het nu raak is dan ben ik uitgerekend op me man zijn verjaardag en kan ik geweldige concert weer vergeten.sta niet gek te kijken.
    vorige keer kon ik ook niet naar een concert en bij de 2de zat er precies een verhuizing aanvast.man spullen inpakken en lag met weeen op me bed.ik denken dat ik ziek was.
    daar ging ik dag erna met baby verhuizen.in een rolstoel.

gr marjan

Victory
    Lid
    #4098792 Quote

Nou ik heb vanmorgen getest, maar helaas negatief. Ook ben ik nog steeds niet ongesteld, ik word gek van die onzekerheid.

Ik hou jullie op de hoogte!

Groetjes Vic

#4098742 Quote

Hi Victory,

Elke test heeft zijn eigen werking. Lees goed de bijsluiter hoe je de test moet doen. Soms moet je de urine op de test druppelen, anderen dompel je in je opvangpotje. Zo ook met ochtendurine of niet. Het schijnt nogal nauw te komen, dus gewoon even goed lezen!

Gr. Tamara.

#4098673 Quote

Ik heb deze vraag ooit aan mijn verloskundige gesteld. Zij antwoorde dat je het in principe altijd kan doen. Alleen als je overdag veel drinkt en je bent net zwanger, (je test bijv op de dag dat je eigenlijk ongesteld moet worden) kan je urine minder geconcentreerd zijn en dus de uitslag negatief. Maar als je dus een dag of 2 te laat bent, terwijl je normaal wel altijd optijd bent en je drinkt normaal, dan kan je gewoon overdag testen!

Laat je het ons ff weten!

Suc6!

#4098664 Quote

Hoi victory,

Mn huisarts heeft eens gezegd.. Zwanger is zwanger, of je nou ’s ochtends of ’s middags test… Moet alleen niet TE veel drinken.

En??

Groetjes Daphne

Lees ook: Vroege zwangerschapstest, vanaf wanneer kan het?

reisa
    Bijdrager
    #4098643 Quote

En heb je een test gedaan?

marjan1980
    Bijdrager
    #4098561 Quote

hoi,
    als je heel vroeg test zou je met ochtendurine kunnen doen.
    ik moest een test doen van me arts anders zou ik mijn mirena niet eruit halen,ik had pijnlijke borsten,kans was klein op zwangerschap,het bestaat wel dus ging ik naar huis en dag erna testen dan pas mocht ik afspraak maken om te verwijderen.ik zat in me 3de week.
    maar het moet niet meer perse met ochtendurine.
    zodra je genoeg hcg aanmaakt slaat ie gewoon uit.
    gr marjan

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct