Hier is ook alles weer in ruste. Heb ook al weer wat diksap aangeboden, ze heeft hier niet op gereageerd. We hebben een sterk vermoeden dat haar darmen niet goed konden herstellen door te lage weerstand bij doorkomende tandjes. Sinds we Chamodent van VSM geven, gaat het zoveel beter. Maar voor de zekerheid wil ik water aanbieden omdat dat gewoon voor alles beter is. alleen gruwt ze hier echt van! Kan me voorstellen, vind er zelf meestal ook niks aan. Maar goed…. ga wel even flink doorzetten. Als ze dorst heeft, wil ze wel! En uit een beker drinken vind ze ook geweldig, dan wil ze wel water en kan ze nog smeren ook zonder dat alles vies wordt.
Ik vind het ook heel raar dat die sappen toch in babyvoeding mogen zitten, terwijl veel kindjes er last van hebben. Waarom verbieden ze het niet?
Op de site van diksap staat dat de diarree wordt veroorzaakt door het enzym dat gebruikt wordt bij het persen van de vruchten. Hierdoor komt extra sap vrij. Bij het maken van diksap wordt dit niet gebruikt. Dus hierdoor zou volgens ‘Diksap’ geen diarree kunnen ontstaan. Ook volgens de huisartsenpost zou dit niet kunnen van diksap…. wie kan mij vertellen hoe het nu werkelijk zit? Want je lest ook nog wel eens dat je juist appelsap moet drinken bij diarree…. nou…. ja….. hoe zit het nu????
@ Dirksmama: jij weet nogal vaak wat…. heb met veel interesse je reacties op andere fora gelezen…. wat voor sap kan ik haar wel geven als het met het water helemaal niet gaat lukken???
xxx