Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Meteen zwanger na mirena

• Auteur
  • mamaeef03
    Bijdrager

Hoi, is iemand meteen zwanger geworden na het verwijderen van mirena spiraaltje?

#4104016 Quote

hoi Dania,

Drie vriendinnnen van mij zijn idd direct na het verwijderen van de mirena zwanger geworden. Zelf heb ik hem half augustus laten verwijderen, maar ben niet direct zwanger geworden. Heb jij hem al laten verwijderen of ben je het van plan?

groetjes, Moon

mamaeef03
    Bijdrager
    #4104028 Quote

Hoi Moon,

heb ik vorige woensdag laten verwijderen tijdens mijn ongestelheid dus komende week wordt erg spannend voor me. + het feit dat ik me teveel zorgen maak heb 1 dochter van 6 en ben al 34… maar hoor wel dat men sneller zwanger word na het verwijderen van een spiraaltje als het stoppen met de pil.

#4104139 Quote

Hallo Diana,

Was jij dan ongesteld terwijl je een mirena had?
    Ik niet, maar dat kwam wel na 2 dagen al. Nu is mijn lijf helemaal in de war. Na 3 weken werd ik licht ongesteld en nu ruim een week later lijkt het wel weer te komen! Wordt er behoorlijk gek van. Zo kan ik toch helemaal niks berekenen… Maar ja, je hoort het meer dat het een paar maanden duurt voordat je lijf de hormonen kwijt is.

#4104304 Quote

Hoi meiden,

Terwijl ik de mirena had was ik helemaal niet ongesteld, soms een klein beetje bloedverlies, maar absoluut niet regelmatig. Na het verwijderen van de mirena had ik ook na 2 dagen een bloeding die 2 of drie dagen duurde. Daarna werd ik drie weken later ongesteld. Als mijn lichaam een “normaal” ritme heeft, moet ik volgende week (ca 7 okt) weer ongesteld worden, maar ik hoop dat dat niet het geval is en het nu al raak is.

@ Dania: ik snap je zorgen. ik heb ook een dochter (8 jr) en ben 36…hoop dat het ons gaat lukken, maar houd er ook rekening mee dat het lang kan duren of gewoon niet gaat lukken.

groetjes,
    Moon

mamaeef03
    Bijdrager
    #4104404 Quote

Hoi,
    Nou ben alleen maar ongesteld geweest met de Mirena, heb echt bijna 10 a 20 dagen bloedverlies gehad per maand. Ben al blij dat ik geen spiraaltje meer heb.
    Merk wel nu dat ik sneller gepikeerd ben voor niks, denk dat het nog aan de hormonen ligt. Eind deze week zou voor mij de vruchtbare periode zijn…. hoop echt stiekem dat het meteen raak is na de eerste ronde.
    Hey moon leuk we bijna in dezelfde situatie zitten dacht al dat ik veel te oud was om nog eens opnieuw te beginnen….
    Spannend toch.
    Groetjes

Lees ook: Vruchtbare dagen en ovulatie berekenen
    #4104428 Quote

Hoi Dania,

Voor ons zoontje waren we ruim een jaar verder voor we zwanger waren en na zijn geboorte heb ik gekozen voor de mirena. Ging bij mij goed, geen klachten. Toch vrij op tijd weer laten verwijderen, omdat we bang waren voor de ‘wachtijd’. Wonder boven wonder was ik direcht zwanger!!! Helaas zijn we nu bijna een jaar en 2 mk’s verder, maar ik geef de hoop niet op!

Maar…ieder mens is anders, iedere zwangerschap is anders, dus go for it!!!

Liefs grotebroer

#4104604 Quote

Hoi Dania,

Volgens mij ben je niet te oud, maar worden de kansen kleiner en de risico’s groter. Gelukkig zijn er veel voorbeelden waarbij het allemaal is gelukt en goed is gegaan. Wat rot dat je zoveel bloedingen hebt gehad met de mirena. Heb je hem lang gehad? Ik had hem bijna vijf jaar, maar heb er nooit problemen mee gehad. Ik hoop voor je dat het meteen lukt. Wanneer is jouw NOD?

Groetjes,
    Moon

mamaeef03
    Bijdrager
    #4104739 Quote

Hey Moon,

Heb het ongeveer 1 1/2 jaar gehad misschien werkt het de volgende keer beter ( hoop ik dan). Mijn NOD is 19 Oktober nog bijna 3 weken te gaan.
    Voor jou is het mid volgende week…. spannend.
    Liefs Dania

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct