Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Spataderen

• Auteur

Hallo,

Ik ben voor de 2e keer zwanger (nu 16 weken) en heb enorme spataderen op mijn benen. Nu valt daar op het moment weinig aan te doen op mijn steunpanty’s na. Dat geeft veel tegendruk en zit best aardig in vergelijking met kousen.

Nu heb ik een ander probleem, want ik heb zelfs 2 heuse spataderen op mijn schaamlip. Niet iets waar je trots op bent, en zeker niet mee te koop loopt. Het geeft na een dagje winkelen of werken zo ontzettend veel druk, alsof er elk moment een flinke placenta uit kan vallen. Het enige wat helpt is gaan liggen, of gaan zitten. Maar zodra je opstaat is de druk accuut weer terug.

Is er iemand die dit probleem herkent, en is er misschien iemand die er een oplossing voor heeft? Voor mijn part iets homeopatisch.Mijn verloskundige zegt dat er niks aan te doen is, en bij de Rode Pilaren zeiden ze hetzelfde, Maar wel met het advies om er op een forum eens over te beginnen.
    Aangezien mijn zwangerschap nog aardig lang duurt, wordt dit ook alleen maar erger….. HELP!!

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct