Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

En zo noemt je kind je ineens bij je voornaam

• Auteur

Ik stond maf te kijken zeg.
    Ik liep gisteren even naar boven. Roept Lucas me ineens bij mijn voornaam. Eerst dacht ik nog dat ik het verkeerd hoorde, maar hij zei het een paar keer.
    Vandaag heeft hij het ook al een keer gezegd. Hij zegt ook mama hoor.
    Ik geef er maar niet teveel aandacht aan.

#4104733 Quote

Isabelle doet dat hier ook! Ik vind het best grappig en ik ga er ook niet te diep op in. Ik vind het ook wel cool dat ze onze namen kent! Maar papa denkt hier anders over. Die wil echt niet bij de voornaam genoemd worden maar gewoon papa!

Groetjes Babybelle

#4104777 Quote

Eline heeft volgens mij geen benul dat we ook nog namen hebben naast papa en mama. haha, maar volgens mij sta je wel verbaasd te kijken dan.

#4104788 Quote

haha hier ook een hoor als ik niet luister naar mama dan roept ze Sam!! toen ik het voor het eerst hoorde moest ik wel lachen maar reageer dan pas weer als ze mama zegt!!

#4104803 Quote

Benthe kent ons ook bij de voornaam en vindt dat soms ook machtig interessant om te gebruiken. Laatst vond ze in een winkel dat ik niet snel genoeg reageerde op mama, dus werd het: “Martine!!!!”
    Ik heb er geen moeite mee als ze me bij mn voornaam noemt.

Groetjes

#4104964 Quote

Hoi hoi,

Sven doet dit ook al een tijdje.
    Het begon toen mijn man mijn naam riep toen ie boven met Sven bezig was. Ik hoorde dus eerst een zware mannenstem ‘Maike!’ roepen en vervolgens een klein piepstemmetje er achteraan ‘Maikuuuuuuuu’. Zo grappig.
    En nu doet ie nog wel eens. En vaak zegt hij ook ‘mama Maikeeeee’.
    En ‘Papa Richard…..’ is ook favoriet.
    Sven noemt de opa’s en oma’s ook met de naam erachter. Zo gaan we morgen naar ‘opa Rob’, Svens grote vriend….

Groetjes,
    Maike

#4104986 Quote

hoi hoi,
    Sarah doet dat ook af en toe omdat ze dat bij ons natuurlijk hoort. Maar wij zeggen dan steeds voor jou is het papa of mama 🙂
    Tegen mijn moeder zegt ze overigens wel oma Alice of oma Bob haha maar Marc zijn moeder is eigenlijk alleen oma. Best grappig allemaal.

groetjes Tamar

Ing3
    Lid
    #4105006 Quote

Mette doet mij wel eens na als ik haar vader roep en dat is inderdaad een heel raar gehoor. We gaan er verder niet op in.

gr,Ing

shivana2505
    Bijdrager
    #4105113 Quote

Hoi hoi,

Tara weet de voornamen van mij, mijn man, mijn moeder en mijn broertjes :p maar ze noemt ons gewoon mama (soms mammie), papa en oma. Alleen mijn broertjes noemt ze bij hun voornamen, zoals ‘oom huppelepup’ enzo ^_^
    Ik vind het wel grappig als ze onze voornamen zegt, maar ze mag ons gewoon papa en mama blijven noemen hoor, dat vind ik toch beter/leuker.

Groetjes,
    Shivana

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct