Nou, meid lekker hè al die reacties! Heel veel vrouwen herkennen het. er zal geen vrouw zijn die nooit eens bang is, dan moet je wel heel goed je gevoel uti kunnen schakelen.
Bedenk dat je gevoel van angst goed is voor de binding met je kind. Je houdt er nu al van: dat is toch positief???
Enne…. lekker veel blaadjes gaat lezen over zwnager zijn….er zijn ook weekboekjes die elke week iets schrijven over de ontwikkeling van je kindje. Elke week kun je er zelf iets bijschrijven. Ik heb dat ook gedaan… ik vond het geweldig en keek er elke week weer naar uit. En elke week dacht ik weer: “Nu al weer?” In dat boekje kun je je angst ook schrijven en dan proberen het daar te laten liggen.
Bij mij hielp een piekerschrift ook enorm: elke dag 15 minuten onzeker zijn en piekeren tot in het oneindige… daarna mocht het niet meer en moest ik van mijzelf bij elke piekergedachte (te herkennen door: als dit, als dat…) gaan afleiden en leuke dingen doen en denken…
Ik zit me te bedenken dat ik wel erg veel reageer, maar ik herken mezelf zo in jou! Hopelijk kun je wat met mijn verhalen en anders doe je het het ene oor in en het andere oor weer uit! HAHA
xxx