Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

1356931 Inenten Tegen Mexicaanse Griep

• Auteur

In de telegraaf staat een stuk over de risico groepen mbt de mexicaanse griep. Baby’s en kleine kinderen vormen ook een risico groep.
    Laten jullie jullie kinderen inenten?

groeten
    Jama
    mv Thijs & Bas

#4112346 Quote

Je bent me voor… Wilde dezelfde vraag hier stellen namelijk, gewoon kijken hoe andere mensen erover denken.

Ik zit zelf in de zorg en “mag” mezelf ook laten inenten. Voor mij hoeft het niet, niet zolang ze niet weten wat de langetermijn effecten zijn van die vaccinatie. Bovendien ben ik van mening dat ik redelijk tot goed gezond ben en zo’n griep wel te boven zou moeten komen zonder inenting. En ik denk dat ik genoeg op mijn hoede ben om tijdig naar een dokter te gaan

Maar nu… de discussie; kinderen wel of niet? Ook als het om mijn kinderen gaat ben ik niet zo heel bang aangelegd. Ook hier tel ik mee dat de effecten gewoon nog niet bekend zijn! En ik ben natuurlijk helemaal op mijn hoede als het om de gezondheid van mijn 3 bloedjes gaat!! Maar aan de andere kant… Ik weet het niet, voorlopig neig ik naar niemand inenten in dit gezin.
    Ben benieuwd hoe anderen hierover denken.

Groetjes, Marieke

#4112375 Quote

Ook hier geen inentingen.
    Zoals Marieke al zegt is er te weinig bekent over deze inentingen.

Ikzelf zal ook zeker tijdig aan de bel trekken zodra hier een van mijn kiddies iets heeft maar ben ook niet zo snel in paniek. Zal zeker in deze tijd erg allert zijn op evt verschijnselen..

Ben erg benieuwd naar andere meningen.

groetjes Pally mv Chloë en Rowan

#4112423 Quote

ik doe het ook niet, inderdaad omdat ze de restverschijnselen op lange termijn nog niet weten.

Ik hoop alleen niet dat Tess (ook niet dat nick of andere kindjes) het krijgt. ze heeft als baby het rs virus gehad en is daarna erg vatbaar gebleven voor allerlei virussen. Ze wordt dan meteen heel benauwd.
    Maar dan nog kies ik niet voor inenten.

Liefs sandra

#4112424 Quote

ik doe het ook niet, inderdaad omdat ze de restverschijnselen op lange termijn nog niet weten.

Ik hoop alleen niet dat Tess (ook niet dat nick of andere kindjes) het krijgt. ze heeft als baby het rs virus gehad en is daarna erg vatbaar gebleven voor allerlei virussen. Ze wordt dan meteen heel benauwd.
    Maar dan nog kies ik niet voor inenten.

Liefs sandra

#4112494 Quote

Ook hier geen inentingen, Om dezelfde reden, te weinig info over lange termijn verschijnselen en zeker nu ik zwanger ben…Zal me zelf niet vergeven als dit kleintje iets meegeef wat achteraf misschien niet eens nodig is. Veel handen en handjes wassen en veel groente en fruit eten is voor nu het idee hier haha

Groetjes Bianca mv Sep en …

#4112540 Quote

Ja, het is lastig. Ik ben ook werkzaam in de zorg dus ik mag ook ingeent worden. Maar ik twijfel ook. Er is inderdaad weinig over bekend.

Maar anderzijds… als je het toch krijgt dan heb je spijt dat je het niet gedaan hebt.

Over de kinderen denk ik net als de anderen. Ik laat ze (nu) niet inenten. Misschien later. Maar nu is er te weinig over bekend en ze zijn beide gezond (voor zover we weten)…. En ik denk dat ik wel een moeder ben die snel aan de bel trekt als er iets is.

Groetjes
    Margo

#4112791 Quote

Op dit moment doe ik het ook niet.
    Het is een moeilijke vraag, want als…als…als.
    Je kan gewoon niet vooruit kijken wat er gebeurd…krijgt iemand in de familie het wel? Had je het dan toch moeten doen? En als je het doet, welk effect heeft het dan op langere termijn?
    Er kan vanalles gebeuren en ik heb ook nagedacht over STEL…….
    Maar helaas weet je dat niet (en dat is maar goed ook).
    Ik was er eerst ook bang voor en dacht echt: we moeten het niet krijgen, dan gaan we dood. Zo werd het ook echt gebracht in de media vond ik. Maar nu lijkt het toch nog wel mee te vallen. Er overlijden wel mensen aan, maar dat is met andere griep ook.
    Ik sprak met een doktersassistent en die dacht er ook zo over als ik. Zij haar man en zoontje hebben het na de zomer gehad (meegenomen uit Italie/vakantie), maar ze zijn opgeknapt. Dat kan dus ook!!
    Mijn zusje werkt in de zorg, die doet het ook niet.
    Mijn andere zus werkt ook in de zorg en die wil het klakkeloos doen. Ze kreeg het aangeboden en zegt gewoon dat ze het doet, zonder erbij na te denken. Dat vind ik wel een beetje dom. Maar ja, zo is ze…krijgt ze een oproep, ze doet het gewoon.
    Over nadenken en afwegen is natuurlijk erg goed, en dan kom je wel tot een besluit, denk ik. En of dat goed is…dat zal de toekomst uitwijzen.
    Wij doen het nu nog niet.

#4113038 Quote

Over wel of niet vaccineren heb ik niet nagedacht omdat we niet in aanmerking komen maar over ziek worden wel.

Iedereen heeft een grote kans de Mexicaanse griep te krijgen. Dus hou daar gewoon rekening mee! Haal vast een voorraadje boodschappen in huis bijvoorbeeld. Of bespreek vast wat je doet als je zelf ziek wordt.
    Het grootste probleem is niet de griep zelf maar het feit dat zoveel mensen tegelijk en redelijk langdurig ziek zijn.

Vervelend dat de media het geval van dat gezonde meisje weer zo nodig zó moesten brengen. Niemand weet hoe snel het is gegaan en waar ze nou aan overleden is. Hebben haar ouders te laat ingegrepen, was ze misschien uitgedroogd? Dàt lees ik nergens.
    Ik ga er van uit dat je niet van het ene op het andere moment bezwijkt dus hou het gewoon goed in de gaten als je kind ziek wordt. Net als anders toch?
    Wat ik dubieus vind is dat mensen een griepprik aangeboden krijgen waar nog zoveel vragen aan hangen, begrijp ik van dit topic. Want anders zou ik zeggen; doen. Zodat het virus geremd wordt voor de rest…

Sterkte meiden!

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct