Hoewel het niet leuk is, lijkt me dat knijpen/krabben/slaan toch een beetje bij de leeftijd hoort, ze kunnen nog zo weinig met hun eigen emoties en frustraties… Ze reageren dan gewoon instrinctief. En je weet idd niet precies wat de aanleiding was. Als ze pas sinds 2 weken bij de peutertjes zit, dan zal je kindje nog echt moeten wennen en snel uit haar doen zijn, ook qua gedrag!
Ik zou in ieder geval WOEST zijn als het KDV mijn kind op die manier had behandeld. Straffen is zeker op zijn plaats, maar dat is voor mijn 2-3 minuten op de gang/mat (alleen), dan nog een keer uitleggen wat ze niet mogen (waarom ze gestraft zijn) en dan klaar, weer gezellig spelen. Dat is voor een peutertje te behappen! En dat zou ik als ouder redelijk vinden.
Persoonlijk ben ik ook tegen straffen in bedje, dat is om te slapen, niets meer en ook niets minder.
Ik hoop dat je met een goed gesprek duidelijkheid kunt krijgen over het voorval en je ook ook je eigen zorgen/gedachten kunt uiten. En als het gesprek met de verantwoordelijke leidster geen bevredigend resultaat geeft, dan zou ik niet schromen om het met manager aan te kaarten!
Succes.