Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

1356990 Hond Als Magneet

• Auteur

hallo

ik ben nu 36 weken zwanger en wij hebben een hondje en die speelt nu magneetje met me buik.
    als ik maar op de bank ga zitten komt ie erbij zitten en plakt zich vast aan me buik.
    het ziet er schatig uit maar soms wordt ik er gek van, ik kan soms geen kant op.
    ook als ik ff weg ben geweest en terug kom en op de bank ga zitten kan ik het eerste half uur niks doen.
    ik heb al geprobeert om hem naar zijn plaats te sturen maar dat doet ie niet, dan gaat ie bij me voeten liggen waardoor ik dus niet goed kan opstaan.
    het is een schat van een hondje en een zenuwachtig diertje en het wordt steeds erger.

zijn er meerdere dames die dit hebben of mee gemaakt hebben, en wat hebben jullie eraan gedaan?

veel liefs
    peetje

#4112391 Quote

Hahaha! Lijkt mij wel grappig en waanzinnig lief! Maar inderdaad ook wel eens vervelend!
    Zeker weten dat je geen honing aan je hebt zitten hihihi!

Wij hebben zelf een shi tzu, van 6 jaar en dit loopt je continu achterna. Ook al ligt ie rustig te slapen, zodra ik opsta om even naar buiten te gaan of naar de keuken, etc, dan ja hoor, sjokt ie weer achter me aan…
    Dus ik snap wat dat betreft dat t vervelend is!

Maar verder doet ie sinds ik zwanger ben (ben nu ongeveer 31 weken) niets vreemds.
    Hij komt eigenlijk nooit bij je liggen…

Maar ik heb wel eens gehoord dat honden en katten het aanvoelen dat je zwanger bent en dan aanhankelijker worden.

#4112455 Quote

Honden voelen alles zo goed aan. Die van mij week geen minuut van mijn zijde totdat…… me vruchtwater brak. Hij ging op een andere bank liggen en bekeek me niet eens meer. Daar schrok ik best wel van. Achteraf bleek dat hij voelde dat ik extra ruimte nodig had. Toen de kleine er eenmaal was was hij ook bij hem niet weg te slaan. Best bijzonder dat instinct van een viervoeter.

#4112461 Quote

Ik heb dat met mn katten, vooral als ik op bed lig, ik kan nog niet eens de dekens over me heen trekken of ééntje ligt alweer bovenop mn buik. En als ik haar weg wil halen, omdat het helemaal niet lekker ligt dan krijg ik commentaar, soms zelfs een grom en ze houdt zich erg zwaar zodat ik haar gewoon half om moet kiepen 🙂
    In het begin van mn zwangerschap (ben nu bijna 38 weken) deed ze dat niet zo, maar sinds een maand of twee is t wel vrij irritant maar ja)

De andere kat is overdag echt een zwaan kleef aan, overal waar ik heenloop loopt ze mekkerend achter me aan. Gekmakend!

Ben wel erg benieuwd hoe ze gaan reageren als ik ga bevallen inderdaad 😀

#4112689 Quote

geniet ervan! maar straf hem er niet voor! het is zijn instinct, die kleine merkt dat je zwanger bent en zo’n warm knuffelig hondje op je buik schijnt juist goed voor je te zijn.

bij mijn vriendin kwam haar kat continu bij haar op de buik liggen en maar spinnen. wanneer je op wilt staan gewoon optillen en verder niet teveel aandacht aan besteden.

Mijn katten lagen altijd al de hele avond bij mij, maar 1 kat lijkt last van haar hormonen te hebben, ligt de hele tijd bij mij, klaagt als ik haar verplaatst en doet alsof zij hoogzwanger is. gelukkig vragen de overige 3 nu alle aandacht van mijn kerel en zijn broer. dus het is nu wel iets rustiger voor mij sinds ik zwanger ben.
    denk maar zo jouw kerel straft jou ook niet voor je zwangerschapskwaaltjes. heel veel engelengeduld is er wel bij nodig.
    en anders is je huisje lekker groot, ga in bed een goed boek lezen of stuur je kerel voor een hele hele hele lange wandeling met je hondje. hopelijk overleeft ze de bevalling als ze nu al zo zenuwachtig is 😀

marjan1980
    Bijdrager
    #4112718 Quote

hoi ,
    ik heb een hond best een kalf.berner senner.
    hij ging ook altijd op de bank en ligt dan op me schoot.
    ik heb pas terug laten onderzoeken in utrecht.
    ik moest ik niet meer op de bank laten liggen.
    heeft effect.aan je voeten liggen is niet zo erg,wel lastig.
    dit kwam omdat de hond gelijke hoogte komt als zijn baas dan betekent dat hij je beschermd,de baas is over je.
    mijn hond spring ook tegen me aan.alleen bij mij.ik moest me dan gaan omdraaien.
    ik moet hem veel meer gaan negeren ook al is dat lastig.mag hem pas aaien als hij iets doet voor me.
    hij zit nu minder aan me vast geplakt.
    gr marjan

read more image Lees ook: Zwanger, en nu?
    #4112746 Quote

hallo, ik heb 2 kleine hondjes, ook erg verwend moet ik toegeven hahaha, maar sinds ik zwanger ben ( nu bijna 9 weken) blijven ze allebei stijf tegen me aanliggen `savonds op de bank, ook willen ze vaak op schoot deden ze voorheen niet zo….het mannetje ligt dan tegen mijn buik aan, en het vrouwtje houdt mij in de gaten als ik even naar de wc moet zit ze bij de deur te wachten op me, ik vindt het wel een fijn gevoel, ze zijn wel klein maar erg waakzaam, mijn vriend is vaak weg voor zijn werk dus ze beschermen mij en de baby echt wel heb ik het idee…ook als je verdrietig bent merken ze dat en dat je zwanger bent merken ze zeker. het vrouwtje houd nu alle andere honden op afstand bij mij…hahaha wel grappig want die honden zijn wel 10x zo groot als zij zijn hahaha. ik zou zeggen geniet er gewoon van, ze willen je alleen beschermen uit liefde voor jou en je kindje.

#4112773 Quote

Gisteren ging ik even wat in de brievenbus doen en mn vriend vertelde me later dat mn zwaan kleef aan kat de hele tijd op de deurmat als een soort wolf heeft zitten miauwen, ze hield pas op toen ik thuiskwam….

Ik wil straks even wat boodschappen doen dus nu alvast mn excuses aan de buren 😉

#4112790 Quote

Ik heb 2 katten en een er van is veel aanhankelijker geworden. Ze was nooit een schootkat voor ik zwanger was en nu kom ze gelijk op mijn schoot liggen zodra ik zit. In het begin voor ik zelf wist dat ik zwanger was ging ze al raar doen. Ineens plaste ze op bed en precies aan mijn kant. Dit heeft ze nooit gedaan en het betekende natuurlijk wel dat ze niet meer op de slaapkamer mogen komen. Toen bleek dat ik zwanger ben snapte ik waarom ze zo raar deed.
    Dieren voelen het dus blijkbaar aan dat je zwanger bent.

Groetjes

Angela

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct