Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

1357050 Derde Kindje Deel 5

• Auteur

Even testen of het gelukt is

#4112403 Quote

Het is gelukt we staan weer op 1.

Edith ik weet dat je een tijdje afwezig bent maar wil dit toch neerzetten. Ik hoop dat het beter gaat en dat je in deze moeilijke tijden steun hebt aan je familie.
    Vandaag was eigenlijk “onze”uitgerekende dag. Ik kan me zo voorstellen dat dat een beladen dag is. Ik heb bij mijn miskramen ook altijd op de uitgerekende data daarbij stilgestaanj. Ook al staat je hoofd nu wel ergens anders naar hoop ik oprecht dat jij volgend jaar aan de beurt bent om een nieuw leven op de wereld te zetten.

Ik kan even niet teruglezen maar wat ik nog even zo weet is dat Chris een goede echo heeft gehad en haar kinderen heeeel blij heeft gemaakt leuk!!!.Suus ik hoop dat jij je wat beter voelt en niet meer misselijk. Swiepie ik leef met je mee want het wordt inderdaad zwaarder en Estelle heerlijk meid verlof!

Op mijn bevalling kijk ik een beetje met gemengde gevoelens terug. Ik heb een ruggeprik gehad en dat was werkelijk het wahalla! Ik heb tot 10 cm zitten lachen van de pret op de verloskamers samen met mijn vent. Maar met 10 cm begon ik wel weer wat te voelen en moest ik wat gaan wegzuchten (niet te vergelijken met echte ontsluitingweeen dat niet)
    Maar toen was ie niet diep ingedaald en mocht ik niet persen en daar baalde ik van want ik ken geen persweeen ook niet bij die andere twee. Dus na 3 uur en 10 cm ontsluiting mocht ik pas 5 uur daarna gaan persen. Ik heb 5 uur lang lichte weeen voor het gevoel opgevangen en werd heel misselijk. Na 5 uur mocht ik het dan tocg proberen hij zat wel wat lager maar nog niet heel erg laag. Ik was heel boos want ik wist dat ik hem er 4 uur daarvoor ook wel uit had gekregen. En wat denk je na 4 minuten had ik Niels eruit. Ja iedereen verbaasd maar ik best boos want met Julian ging dat ook zo en dat verleden hebben ze van me. Dus een heel goede 10 cm een prima baring van 4 minuten maar een belachelijke 5 uur wachten.Een voordeel heeft dit alles wel opgeleverd. Niels werd geboren om 4 minuten over 12 in de nacht en daardoor werd het 19 oktober en mijn zusje is 18 oktober jarig dus dat was dan het enige prettige hieraan.

Na de bevalling best hectisch geweest. Niels heeft een paar dagen aan de monitor gelegen en had een zuurstof dip (niets ernstigs) dus die kwam pas donderdag thuis. Zelf ben ik woensdag gegaan want Julian huilde de hele nacht om zijn moeder. Dat is lastig het ene kind ligt in het ziekenhuis en het andere is thuis heel verdrietig. Ik heb gekozen voor Julian hij heeft het besef en Niels niet bovendien was ik stuk van dat vreselijke ziekenhuisbed. Ik was erg moe van alles en veel last van mijn bekken. Dat gaat eigenlijk pas sinds gisteren beter dus ik hoop dat het genieten dan nu wat kan beginnen want ik moet zeggen dat dat er door mijn lichamelijke situatie nog niet echt van is gekomen. Ik merk dat het allemaal erg zwaar is geweest en dat ik echt moet bijkomen en die rose wolk er zeker niet was.

Nu gaat het sinds gisteren wel beter dus ik hoop dat mijn herstel spodig zal verlopen.

Dat was mijn verhaal.

Liefs
    Lies

#4112687 Quote

Lies, lieve lieve Lies,
    heeeel erg gefeliciteerd met je zoon Niels!!! Ik heb wel meegelezen, maar kon het steeds niet opbrengen om te schrijven. Het sterfgeval in de familie was niet iemand waar ik veel contact mee had, maar het overlijden was onverwacht en naar. Een emotionele tijd. En idd. vandaag eigenlijk mijn bevallingsdag van de eerste mk. Ik had erop gerekend nu wel weer zw te zijn. Maar helaas afgelopen vrijdag ongi geworden. 4 dagen te vroeg!! Had goede hoop, want ik was misselijk en had gespannen borsten en was moe. Maar toch allemaal pms. Wel eindelijk weer eens een normale menstruatie sinds de cur in juli. Had steeds heel weinig bl verlies. Nu weer normaal, gelukkig. Pfff, ronde 5 na 2e mk….NOD 20-11, maar kan dus ook 16-11 zijn. Wel raar, zo’n korte cyclus van maar 24 dgn, maar ja…hadden wel rond ei geklust, maar toch niet raak…

Voel me wel leeg. Al bijna een jaar bezig, twee keer zwanger, twee mk, twee curettages.
    Ben inmiddels 39 en ga echt twijfelen of het nog gaat lukken om een derde te krijgen. Zeker nu mijn cyclus zo raar gaat doen.
    Hoeveel ik de zwangeren en pas bevallen moeders het ook gun, is het ook heel moeilijk.

Liefs,
    Edith

#4112900 Quote

Bevallen:
    Janien -36jr -2(kids) 8jr- meisje
    Lies – 39jr – dochter (8), zoon (3) – jongen

Zwanger:
    Loes -30.jr – 2 zoons 3 en 5 – uitgerekend 5april
    Greet – …jr – …. – uitgerekend 15 jan
    Estelle- 34jr- 1 dochter, 5jr, 1 zoon, bijna 3 jr, uitgerekend op 8 december.
    Suus – 35 jr – dochter (5), Zoon (3)- uitgerekend 24 feb
    Chris – 36jr – dochter (8), zoon (6) – uitgerekend 2 mei

Wachtbankje:
    Edith – 38 jr – 2 dochters (4 en 6) – NOD 16/20 nov – ronde 5 na 2 mk
    Debby- 39jr – 2 zoons (15 en 11) – ronde 3 na 2mk

#4112922 Quote

Hoi lieve meiden!

Inderdaad kunnen we opvragen wat het geslacht is n.a.v. de vlokkentest. Zelf krijgen we alleen een uitslag van de test maar de vk krijgt van het ziekenhuis ook het geslacht door (kon je wel bezwaar tegen maken overigens). Als we het geslacht willen weten – en dat willen we – kunnen we dat bij de vk opvragen. Zij krijgt de uitslag overigens later dan wij (waarom, geen idee…) maar ik denk dat we volgende week het geslacht wel weten. Jullie krijgen het zeker te horen!

Ben vandaag 13w1d en mijn buik is “ontploft”. Kon je sowieso vanwege mijn opgeblazen buik al zien dat ik zwanger was – terwijl de test nog op moest drogen – nu sinds een week of 2 heb ik echt al een flinke buik. Draag dan nu ook trots mijn strakke positiejurkjes!

Mijn ouders weten inmiddels sinds een week ook van de zwangeschap en zijn ook heel blij. Mijn schoonouders weten het nog niet maar hun zien we over 3 weken en dan vertellen we het hen. Probleem is dat zij in het buitenland wonen en we willen het liever niet door de telefoon of per mail vertellen maar persoonlijk. De zussen gaan we het deze of volgende week ook vertellen, ik weet zeker dat die ook heel enthousiast zulen zijn!

@Estelle, wat heerlijk dat nu je verlof is aangebroken! Wat een luxe, ruim 10 maanden vrij! Lijkt me zalig zo lang verlof. Ik ben wel van plan vakantie op te nemen aansluitend na mijn verlof maar na totaal 5 maanden zal ik dan toch weer aan de slag moeten. Krijg jij het ouderschapsverlof doorbetaald en hoef je dan helemaal niet te werken? Normaliter moet je dan toch 50% van de reguliere uren blijven werken? In elk geval krijg je bij ons helaas dan niet doorbetaald dus het is voor mij toch niet aan de orde. Maar ik klaag niet hoor, Ik kn mijn uren vrij flexibel indelen dus dat is ook wel weer prettig straks.

@ Greet, wat naar dat je zo’n last van je kuiten hebt! Inderdaad te hopen dat je geen spataderen krijgt. Ik had er tijdens mijn eerste zwangerschap ook last van, wat mij hielp was het voeteneind van mijn lattenbodem iets omhoog te zetten. Misschien een tip voor jou?

@ Lies, meis wat een verhaal! Mijn ervaring is het ook dat ze soms teveel naar de boekjes kijken en niet naar de individuele gevallen. Maar ja, ze willen natuurlijk ook geen risico nemen – ook wel weer goed natuurlijk. Maar ik moest indertijd ook persweëen wegpuffen omdat het kind nog niet voldoende ingedaald zou zijn. Petje af dat jij het 5 uur hebt volgehouden. Ik was na 30 minuten al zo nijdig dat ik geroepen heb “jullie bekijken het maar, ik ga tóch persen!”. Afijn, 5 minuten later was mijn zoontje er al…..
    Gelukkig is nu iedereen lekker thuis en ik hoop voor je dat je inmiddels wel op een roze wolk zit!

@ Edith, balen dat je ongesteld bent geworden maar wel prettig dat het een normale bloeding is. Ja idd een korte cyclus maar het voordeel is dat je ei dan ook weer sneller is. Want ik blijf er toch op rekenen dat jij snel zwanger wordt hoor! Ik weet het zeker, ook voor jou gaat het goedkomen. Drie keer is scheepsrecht, let maar op!

Liefs, Chris

#4113302 Quote

Hoi Lies,

Wat een bevallingsverhaal!
    Eigenlijk een top bevalling, maar wel even 5 uur voor nop wachten……… dan duren 5 uur wel heel erg lang denk ik!
    Maar goed, gelukkig het voordeel dat hij nu niet op de 18de geboren is.

Ik hoop voor je dat het echte genieten dan nu kan gaan beginnen! Hoe vinden je andere kids het nu de kleine thuis is?

Liefs Suus

read more image Lees ook: Vruchtbare dagen en ovulatie berekenen
    #4113337 Quote

Bevallen:
    Janien -36jr -2(kids) 8jr- 2 oktober-meisje
    Lies – 39jr – dochter(8), zoon(3) – 19 oktober-jongen

Zwanger:
    Loes -30.jr – 2 zoons 3 en 5 – uitgerekend 5april
    Greet – …jr – …. – uitgerekend 15 jan
    Estelle- 34jr- 1 dochter, 5jr, 1 zoon, bijna 3 jr, uitgerekend op 8 december.
    Suus – 35 jr – dochter (5), Zoon (3)- uitgerekend 24 feb
    Chris – 36jr – dochter (8), zoon (6) – uitgerekend 2 mei

Wachtbankje:
    Edith – 38 jr – 2 dochters (4 en 6) – NOD 16/20 nov – ronde 5 na 2 mk
    Debby- 39jr – 2 zoons (15 en 11) – ronde 3 na 2mk

#4113833 Quote

Jee, Lies, wat een verhaal. 5 uur is lang, zeg. Mijn eerste werd in uberhaupt 6 uur geboren, en mijn tweede in 3 uur. Ik moet er niet aan denken om 5 uur te wachten. Zeker niet, als je de ervaring van je eerdere kinderen had, die ook toch vlot kwamen, zonder helemaal ingedaald te zijn. Eind goed al goed; je hebt je gezonde knulletje eindelijk in je armen.
    Hopelijk knap je zelf ook snel op, want ik weet uit ervaring hoe vervelend bekkenklachten zijn.

Edith: Wat jammer dat het voor je nog niet raak is. Ik blijf duimen dat het wel snel gebeurt! WIe weet kun jij me de sinterklaasavond een positieve test tussen de pakjes leggen….

Mijn dochter heeft nu waterpokken en stiekem bemn ik er een beetje blij om. Niet voor haar maar wel voor de kleine. Toen ik bijna uitgerekend was van de tweede kreeg de oudste de waterpokken. Als ik toen bevallen was, was het voor de kleine een risico geweest. Daarom ben ik blij dat mijn tweede het nu al heeft gehad; dan is het in ieder geval niet rond de geboorte van onze derde.

Verder heeft ze er gelukkig weinig last van. Ze krabt niet en ze is er niet ziek van. Ietwat humeurig, maar ja, dat is een peuter van 2 wel eens vaker. En soms is ze snachts wakker.

Dat breekt me wel een beetje op, want ik begin ook wat vaker wakker te worden snachts. Eigenlijk verlang ik enorm naar mijn verlof, maar dat gaat pas 3 december in. Ik heb me van de week zelfs een dag ziek gemeld. Ik was verkouden en zo ontzettend moe. Even een dagje bijslapen. Kan nog wat worden als de kleine er straks is…

Fijn trouwens dat we weer even bovenaan staan, want ik zocht me te pletter.

#4113849 Quote

Hallo Allemaal!

Lies: Pfff, wat een verhaal. Ik heb gelukkig geen ervaring met weeën wegpuffen, maar bij mijn tweede had ik een ware weeënstorm. Ik kan me herinneren hoe heftig die persweeën daarna waren….ik moet er niet aan denken dat ik ze had moeten wegpuffen…laat staan 5 uur!!!!
    Maar ja, je hebt het achter de rug…nu lekker genieten. Niels is inmiddels thuis. Hoe gaat het nu?

Edith: Wat moet dit moeilijk zijn voor jou, langzaam komen de berichten van de eerste bevallingen binnen en jij zit nog steeds in hetzelfde schuitje. Ik vind het knap dat je ons toch nog volgt en ook nog eens reageert….petje af voor jou!!! Ik weet zeker dat het voor jou ook nog gaat lukken!!! En geloof me, dan zullen we jou hier met zijn allen volgen hoe jij lekker over je kwaaltjes mag klagen…

Chris: Mijn verlof is idd luxe. En ik weet ook nog niet of ik het wel zo lang ga uithouden! hahahah
    Ik werk in het onderwijs. Daar is het verlof best goed geregeld. Wij krijgen een deel betaald en een deel onbetaald. Je mag zelf weten hoeveel uren je opneemt. Eigenlijk moest ik eind februari weer beginnen. Ik was van plan om alleen de betaalde uren op te nemen, maar dat zou betekenen dat ik eind mei weer moest beginnen. Dan was ik er 7 maanden uitgeweest en moest ik meteen rapporten gaan maken en oudergesprekken gaan houden. Dat leek mijn en mijn baas ook geen perfecte timing. Dus na hééééél vééééél getwijfel (nog steeds) heb ik besloten om de resterende weken onbetaald te pakken. De kans om zo lang bij mijn gezin te zijn, krijg ik natuurlijk nooit meer. Bovendien met het oog op de borstvoeding leek het me ook wel lekker om dan niet met het kolfgedoe te hoeven beginnen. (Wat hier op school niet echt een makkie is!)
    De uren betaald en onbetaald worden nu gemiddeld genomen, zodat ik toch van een “vast”salaris geniet. Eind juli stopt mijn verlof dan en hebben we aansluitend 6 weken zomervakantie! En zo zitten we al gauw weer in september als ik weer aan de bak moet. Maar ik verwacht dat ik tegen het einde van het schooljaar toch weer langzaam de draad ga oppakken, zeker met het oog op de voorbereiding van het nieuwe schooljaar.

Zo, heel lange uitleg, maar leerkrachten kletsen nu eenmaal graag! hahahaha

Verder gaat hier alles zijn gangetje. Heb alleen sinds twee weken vreselijke last van hoesten. Overdag ook, maar met name `s avonds en `s nachts is het erg. Lig soms echt een uur aan één stuk te hoesten. Met een beetje geluk slaap ik dan twee uurtjes en dan begint de hoest weer. Vannacht was het zo erg dat ik er spontaan van moest overgeven……heb ook nog eens enorme last van brandend maagzuur…..dit in combi met de hoest is niet echt prettig…ben al twee keer bij de huisarts geweest. Ivm vakantie krijg ik mijn eigen huisarts niet te pakken en schepen ze me iedere keer af met een arts in opleiding…….2 keer helemaal nagekeken. Er zou niets aan de hand zijn. Alleen maar een luchtweginfectie. Het gaat vanzelf over en we kunnen u nu niks geven!!!!! Pffff alleen een homeopathisch drankje wat voor geen meter werkt natuurlijk!!!!!! Ben benieuwd, als het na het weekend nog niet beter is, ga ik maar weer eens naar de huisarts!!!!!!

Verder begint de verbouwing nu eindelijk ten einde te raken. Gisteren is de verwarming geplaatst. Manlief is al de hele dag bezig met laminaat. Morgen komen ze de airco plaatsen en dan hopen we morgen en anders uiterlijk vrijdag onze nieuwe slaapkamer te mogen bewonen! De planning is dan dat uiterlijk volgende week de kamer van mijn zoon klaar is. Dan kan ik eindelijk alle dozen weer gaan opruimen en de babykamer gaan poetsen……
    Halen we het toch nog allemaal voor de 37 weken…..

Zo, tot zover mijn update!
    Tot gauw
    Estelle

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct