Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

1357059 Foliumzuur

• Auteur

hoi meiden,
    slikken jullie eigenlijk nog foliumzuur?
    of mischien andere vitamines?

ik ben gestopt met fz, dat mocht van de vk.
    en vitamines probeer ik zoveel mogelijk uit fruit te halen.

ben ff benieuwd.
    grtjs lot.

#4112479 Quote

Hoi, ik slik “multi vitamines zwanger zijn” van de Etos. Hier zit nog wel een klein beetje foliumzuur in geloof ik en verder wat extra vitamines die we nu hard nodig hebben. Deze moet ik wel 2x per dag innemen.

Ik probeer ook 2x fruit te eten per dag, maar dat lukt niet altijd.

#4112510 Quote

Hey Lot,

Ik slik compleet mama plus van Davitamon.
    Volgens de verloskundige is dit goed, extra vitamine zijn nooit weg. Er zit ook visolie in, volgens horen zeggen krijg je daar een slim kind van ;-).
    Wellicht ten overvloede, als je besluit om vitamine te gaan slikken, kies er dan een die echt bedoeld is voor zwangere vrouwen. Bepaalde vitamine mag je nl niet hebben!

Liefs Sonja

#4112555 Quote

Heeey Lot,

Mijn gynaecoloog was er erg blij toen ik vertelde dat ik Gravitamon slik. Beetje extra energie kan geen kwaad, vooral tijdens de eerste maanden. Dus die blijf ik slikken.

Liefs Ro
    12w+2d

#4112557 Quote

Mijn gyn zei dat ik moest blijven slikken tot 12 weken en ik ben nu 13 wken en inmiddels gestopt omdat ik het toch elke keer vergat… *oeps*

#4112588 Quote

Ik heb begrepen dat je 1 maand ervoor en 2 maanden er na foliumzuur moet slikken. Mijn potje is bijna leeg dus maak h’m maar leeg.

Liefs, Marjoleine
    9w

#4112606 Quote

Tja daarvoor…. hihihihi…. Is zo moeilijk als je onverwacht zwanger wordt….

#4113162 Quote

Ik slik op ’t moment foliumzuur. Ben ook pas 9w en 1d. Verder eet ik 2 stuks fruit per dag en het gaat aardig (ben moe, maar het is nog te doen)

#4113231 Quote

Mijn verloskundige gaf aan dat je het beste het potje foliumzuur kunt opmaken.

Ze waarschuwde me wel meerdere malen dat je als je foliumzuur gaat opmaken je geen andere zwangerschapssupplementen mag gebruiken. Dit mag nl absoluut niet, je krijgt dan nl te veel foliumzuur binnen.

ps maar dit was haar mening natuurlijk….

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct