Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

1357215 Help Wisselende Cyclus

• Auteur

Ik ben ruim 2 maanden met de pil gestopt en nu steeds wisselend ongesteld. Het rare is voor de pil en tijdens de pil was ik het steeds op tijd.
    Wij willen supergraag zwanger worden, maar er is nu geen pijl op te trekken. Hebben meer vrouwen hier ervaring mee? Of wellicht tips?

Alvast bedankt!

Bloempje27
    Bijdrager
    #4112574 Quote

Dit komt vaker voor nadat je bent gestopt met de pil. Je zult elke keer rustig moeten afwachten… maar wel heel lastig. Ik had soms ook…. dan weer cyclus van 28 dagen dan weer 40 dagen of 35…. maar ik heb nooit een langere cyslus dan 42 dagen gehad!
    Ik heb maar 1 goede tip: door blijven vrijen…. om de twee/drie dagen dan kun je ei nooit missen! Of ovulatietesten doen, maar die zijn duur en als je ei even uitblijft ben je er zo doorheen…. en door je geld ook!!

Succes ermee…. het is een lastig iets… maar ik geloof dat alle vrouwen wel eens onregelmatig zijn! hou altijd voor jezelf een marge aan van 2 weken, ben je daarna nog niet ongie… ja dan zou je eens aan de bel kunnen trekken, maar of ze er gelijk iets mee gaan doen??? ik denk het niet, zeker niet na pilgebruik… bij veel vrouwen duurt het even voordat het lichaam het weer helemaal zelf oppakt!

groetjes

#4112679 Quote

Hoi!

Ook ik heb last van een onregelmatige cyclus..ik ben in mei gestopt met de pil..toen had ik de eerste 3 x een vrij regelmatige cyclus (rond de 30 dgn)…daarna werd het ineens om de 2 week..mijn ongesteldheid duurde erg lang (soms bijna 2 week) en was het dan vrij direct weer…
    Voor mijn pilgebruik had ik ook last van onregelmatige cyclus..
    Ik ben voor de zekerheid naar de dokter gegaan…ben nog maar half jaar bezig, maar ik ben toch doorgestuurd naar de gynacoloog..daar hebben ze inwendige echo gedaan om te kijken of ik geen last had van een vleesboom…uit de echo bleek dat alles goed was…toen hebben ze een uitstrijkje gedaan..ook daar kwam niks uit, alles was goed..
    Nu heb ik een verwijsbrief gekregen voor de gynacoloog..van daaruit word ik verder behandeld..wat ze precies gaan doen weet ik niet..waarschijnlijk naar mijn vruchtbaar heid kijken..

Tip: ovulatietesten! Je kunt altijd het beste vanaf de 11e dag na je ongesteldheid beginnen met testen en dat een aantal dagen volhouden..dank un je nooit je eisprong missen…je houd het bijv 7 dagen bij..dan mis je geen eisprong!

Succes…en wil je niet bang maken met mijn verhaal..maar vertrouw je het niet, ga dan gewoon even langs bij de huisarts…

Groetjes!

#4112754 Quote

@angel2009: ik wil graag even iets toevoegen aan je reactie. Je schrijft dat je vanaf de 11e dag na je ongesteldheid kan beginnen met de ovu-testen,. Nu ben ik zelf 3 maanden geleden met de pil gestopt maar ik heb dus mijn ei al op dag 9(!). Ik weet dit doordat ik steeds op dag 9 en dag 10 wat bloedverlies heb en daarvoor bij de dokter ben geweest en die zegt dat dat komt door de eisprong. Ik heb een cyclus van 28 dagen. Ik zeg niet dat dat bij iedereen zo is, veel meiden hebben hun ei halverwege hun cyclus, maar het kan dus wel dat je ‘m al voor dag 11 hebt.

#4113432 Quote

Hoi,
    Ook ik had last van een onregelmatige cyclus. De eerst 2 maanden 28 dagen, toen dacht ik zo dat is mooi :). Maar toen werd het 30,32,35,25. En de zevende maand zwanger geraakt :). Ik ben nu 5,5 week. Ik weet het is nog pril maar het kan dus wel. Had het totaal niet verwacht omdat ik geen idee had wanneer me eisprong was. Ook geen ov testen gedaan maar was er deze maand echt niet mee bezig en het is raak. Ben echt superblij en kan het eigenlijk nog steeds niet geloven.

#4114415 Quote

hoi,

ik ben inmiddels zwanger 20 weken en ik herken het verhaal, mijn cyclussen waren heel kort, dan weer lang, kortom een eindeloze situatie. ik ben wel op tijd naar de HA gegaan omdat ik hier niet goed van werd, je kansen worden ook veel minder als je niet regelmatig ben, gelukkig mocht ik gelijk het traject in, mij onderzocht, man onderzocht, baarmoederfoto…kortom alles eraan gedaan, zelf weer twee maanden pil geslikt om de boel te resetten, ik wilde er eerst niet aan, maar heb het toch maar gedaan, hierna kwam er steeds meer regelmaat en ja zie hier het resultaat…ik denk dat het soms gewoon even tijd nodig heeft, bij de één wat langer dan bij de ander, maar trek op tijd aan de bel als het een drama blijft….

veel succes

read more image Lees ook: Vruchtbare dagen en ovulatie berekenen

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct