Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

1357415 Van Fles Naar Tuitbeker Hoe

• Auteur
  • Hannah38
    Bijdrager

Titel zegt het al: Leah drinkt nog vaak haar diksap of melk uit een flesje. Uit een tuitbeker drinkt ze he-le-maal niets (ze gooit ‘m weg).
    Omdat Leah nogal erg slecht heeft gedronken in het verleden en daardoor o.a. veel buikklachten/obstipatie had, was ik zoooo blij toen ze eindelijk goed uit een flesje ging drinken….. maar inmiddels wil ik eigenlijk toch wel heel graag dat ze overgaat op een andere manier van drinken. Dat heb ik dus een paar dagen geprobeerd, maar ze drinkt dan dus geen druppel.
    Bij welke kindjes ging dat ook zo, en hoe hebben jullie dat opgelost? Of kwam het drinken gewoon vanzelf toch uiteindelijk?
    Ik kan me van de andere 3 kids niet herinneren dat ze zo hardnekkig waren hierin, haha…..

#4112917 Quote

Hoi hoi,

Hier nog een slechte drinker. Maar wel een ondernemende nieuwsgierige peuter. Dussss goeie combi.
    Ik ben met 7 maanden begonnen met rietjesbeker omdat ze dan wel iets dronk.
    Toen tuitbeker want dat hadden andere kinderen ook, dus interessant.
    Nu vind ze een gewone beker interessant, dus dat gaat nu redelijk goed. Ze kan zelf eruit drinken en dat gaat goed.
    Maar neemt niet weg, ze drinkt nog steeds barslecht. Soms maar 200 ml op de hele dag. Ik heb dagen dat ik haar alleen hoef te verschonen voor poepluier, voor de rest doet ze hele dag met 1 luier.
    Op gegeven moment vond ze fles weer interessant, toen kreeg ze die weer.
    Op cb vonden ze dat prima. Veel belangrijker dát ze drinken dan wááruit.
    Ik heb dus geen oplossing helaas.

Hier werkt karnemelk met beetje siroop ook ineens met drinken. Vind ze lekker…. Misschien helpt het om iets wat ze echt lekker vind erin te doen??

Liefs Irene

#4112934 Quote

Ik hoor niet op dit forum, maar misschien mag ik even inhaken….

Mijn dochter (09-10-08) is ook zo’n ontzettend slechte drinker. Tijdens de lunch drinkt ze wel uit een oefenbeker van difrax, maar de rest van de dag heeft ze er echt geen geduld voor. Ik heb zelf stiekum het vermoeden dat ze het wel lekker makkelijk vindt als mama de fles voor haar vasthoud…… (luilak hahaha)

Maar ze vindt het wel super interressant om uit dezelfde beker te drinken als mama en papa. Als wij dus bijvoorbeeld in het weekend samen een bakkie op de bank doen, pak ik voor haar een koffiemok gevuld met limonade. Daar wil ze dan weer wel uit drinken, maar alleen als ik dus ook met een koffiemok zit…..

Misschien dus precies hetzelfde drinkgerei als dat van jezelf aanbieden….. Hopelijk komt het dan vanzelf!

Anninas
    Bijdrager
    #4113002 Quote

Hier ook zo’n meid die alleen maar uit een fles wilde drinken. Gelukkig dronk/drinkt ze erg goed dus verder geen probleem.
    Maar ik was zelf de fles een beetje zat en kreeg ook steeds commentaar van het cb dat ze toch echt een beker moest drinken. Maarja onze meid vond die fles wel lekker gemakkelijk en het ging snel.
    Ik heb toen bij prenatal een tuitbeker gekocht van mepal. Je hebt ze in het groen, roze en blauw. Dat is er een met een harde tuit en binnenin zit een soort stopje. Ze snapte niks van die hele beker en wilde er dan ook niet uit drinken. Ik heb het stopje toen losgelaten zodat er gewoon drinken uit kwam (hij is dan dus niet antilek) Na 2 dagen begreep ze dat ze er gewoon aan moest zuigen, toen kon het stopje dus dicht.
    Nu drinkt ze ook uit een rietjesbeker van difrax en tijdens de lunch uit een gewone beker.

Misschien weet jullie meisje ook wel niet wat ze met die tuitbeker moet doen. Dat was hier tenminste het probleem.
    En als ze niet wil drinken helpt het hier inderdaad ook uit dezelfde soort beker als papa en mama.

Hoop dat het je lukt
    Liefs Anne

reisa
    Bijdrager
    #4113031 Quote

Wat hier heel goed gaat is drinken uit een pakje. En Renske kan nu ook zelf drinken uit een beker, dus krijgt ze nog 1 keer per dag een pakje.
    Misschien kan je 1 fles per keer vervangen door een ande soort beker. En misschien kan ze zelf een mooie (tuit of rietjes) beker uitzoeken en wil ze daar wel uit drinken.
    En na elk slokje hard klappen! Renske klapt nog steeds voor zichzelf na elk slokje uit een gewone beker.

#4113093 Quote

Meedrinken uit papa of mama’s beker werd hier destijds ook interessant gevonden, maar eerlijk gezegd is dat al een half jaar geleden. Sindsdien drink mijn dochter al uit een beker. Gaat natuurlijk niet altijd helemaal goed, want ze wil bijv. lopen met een beker. Maar over het algemeen mag ik niet klagen.

Over de hoeveelheid drinken ben ik het inderdaad eens met iemand voor me. Ik zou er iets indoen waarvan je weet dat ze het lekker vinden. Hier bijv. chocolademelk, of yogi. Maar meestal is het gewoon limonade (karvan cevitam), melk, water of thee.

En als ik weg ga, dan is het een pakje, of een rietjesbeker met limonade. Hier kunnen ze allebei trouwens pas kort uit drinken. Ze begrepen er eerst helemaal niets van. Gelukkig maar, want daarom konden ze allebei al met ruim een jaar zelf uit een gewone beker drinken. Ach, niet iedereen is hetzelfde. De mijne zijn met iets anders misschien wel weer erg langzaam.

Gr

reisa
    Bijdrager
    #4113179 Quote

Het verschilt idd. heel erg per kind. Emma dronk met 9 maanden al uit een beker en toen ze 1 jaar werd heb ik de flessn weggedaan en dronk ze alles uit een gewone beker. En later pas met een rietje.
    Dus ik dacht nu bij Renske, dat we dat ook wel zo even zouden doen. Maar het lukte echt niet, en ook Renske dronk heel weinig. Dat gaat nu gelukkig beter. Renske is nu 19 maanden en nu pas krijgt ze het drinken uit een beker door. Het drinken met een rietje lukt haar wel al lang.
    En ik heb het Renske ook heel vaak laten proberen, maar een beker leeg drinken, dat lukte echt niet, nog geen 30 ml.
    Maar uiteindelijk zullen ze het allemaal leren!

#4113196 Quote

Ik had een tuitbeker van kruidvat gekocht, maar daar moest ze zo enorm hard aan zuigen dat ze er niks uitkreeg en dus niet wilde drinken. Vervolgens een rietjesbeker, dat ging heel goed, en ook uit een pakje drinken met een rietje doet ze goed.

Op de creche willen ze graag dat ze uit een tuitbeker drinkt dus heb ik er eentje van Avent gekocht. Daar hoeft ze veel minder hard aan te zuigen en daar drinkt ze dus wel goed uit. Ook drinkt ze graag slokjes van mijn melk of sap uit een gewone beker. Dit laat ik haar niet zelf doen want dan ligt het overal…

Ondanks alle bekers krijgt ze ’s ochtends pap uit een fles (uit een bordje lust ze het niet) en voordat ze naar bed gaat drinken uit een fles. Volgens mij omdat ze het wel fijn vindt om lekker lui bij mama op schoot te liggen drinken… Laura drinkt heel veel dus over weinig drinken kan ik niet meepraten, vandaag heeft ze al 1050 ml op en waarschijnlijk wil ze ergens vanavond nog wel een keer een fles drinken van 250 ml.

#4113344 Quote

Bij Daniel zijn we met 9 maanden al begonnen met oefenen wat betreft drinken uit een beker.
    Ik hield Daniel dan op schoot en liet hem nippen aan het drinken, wel koos ik dikke dranken uit; deze ‘gutsen’ niet zo snel.
    Met een jaar dronk hij alleen nog maar uit een beker, tuitbekers zijn we nooit aan begonnen dit omdat cb vertelde dat hierdoor de mond/kaak spieren ook niet goed ontwikkelt worden en de tandarts zei dat het de kans op gaatjes erg vergroot.

Nu is het echt een lekker ventje; als je met een beker drinken aan komt gaat hij al gelijk zitten, pakt hem dan met 2 handjes vast en dat ziet er zooooo lief uit, hihi
    Ik heb er verder niet echt tips voor behalve dan wat dikker drinken uitkiezen?

Liefs Marina

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct