Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

1357804 Hoera Bente Loopt

• Auteur

Hallo,

zoals de titel al zegt: Bente loopt!
    Ze deed al een tijdje verwoede pogingen, maar dat ging nog niet altijd goed.
    Net na het eten, stond ze ineens op midden in de kamer en liep ze een stuk. Ze viel op haar billen en ging gelijk weer staan. Ik natuurlijk heel trots en gelijk papa gemaild (op werk) en oma gebeld!

Groetjes van een heel trotse moeder!

#4113178 Quote

Joehoeeeee gefeliciteerd hoor. Weer een mijlpaal. Ik vond het zo’n emotioneel moment.
    Geniet ervan.

Liefs Irene

#4113182 Quote

WAUW geweldig!!
    weer een mijlpaal wat je afgesloten hebt.
    Super bente!!

liefs lenie

#4113342 Quote

GEFELICITEERD!!!!!!!!!!
    Ik weet precies hoe je je voelt! Jasmijn loopt ook sinds een paar weken.
    Leuk is dat he! En zo groot zijn ze dan opeens.
    Geniet er maar van!

Liefs Trudi

Hannah38
    Bijdrager
    #4113349 Quote

Wow, wow, wow, wat leuk….. En wat groot zijn ze dan ineens. Ik vind het tóch al zo snel gaan.
    Leah is geloof ik zo ongeveer de laatste hier die los gaat lopen, haha. Maar inmiddels loopt ze ook aan 1 handje (durfde ze voorheen nog niet) op gewone schoentjes. En ze heeft al een paar keer een paar stapjes tussen papa en mama in los gelopen. Ze laat zich dan nog wel snel vallen, maar ze wordt natuurlijk luid aangemoedigd. Dus het zal nu echt niet meer zo lang duren.
    Ik ben benieuwd hoe lang het nu nog duurt voordat Bente de hele tijd gaat lopen en het kruipen vaarwel zegt….. Geniet ervan, het staat zo wijs, dat wiebelige stappen….

#4113475 Quote

Gefeliciteerd!!!Leuk he om te zien hoe ze ontdekt wat ze allemaal meer kan!!!!
    Mijn meiden lopen allemaal vrij vroeg, iedereen vind dat geweldig, maar ik niet, dan lijkt het alsof ze al zo groot zijn…Met 10 a 11 maanden…vind het er dan ook een beetje raar uit zien, en soms vraag ik me wel eens af of het wel goed is voor die knietjes en gewrichtjes…Raar gezicht, met van die kromme babyvet pootjes….Dus denk absoluut niet dat het minder is ofzo hoor,Enfin, geniet er heerlijk van enne foto’s maken he, en misschien wel filmen die meid!
    Groetjes Roos.

#4113569 Quote

Vandaag heeft ze ook veel gelopen, al schuift ze ook nog veel op haar billen. We vinden haar ook ineens zo groot! Tijn was nog geen jaar toen hij liep, dus dit is wel heel anders.
    Ik heb gisteren gelijk gefilmd en een filmpje op hyves gezet, zo konden papa (die aan het werk was) en oma het gelijk ook zien. Ik heb het filmpje ook op onze hyves gezet!

Groetjes Danielle

#4113768 Quote

Hoi Danielle,

Ik kan voorstellen dat je heeeel erg trots bent!!!

Ik vroeg me al af hoe het met Bente ging. Zij heeft/had toch ook fysiotherapie gehad ivb billenschuiven?

Met Eva (ook een billenschuiver) zijn we sinds eind augustus bezig met fysiotherapie. Er is tijdens de therapie uit gekomen dat ze heel lening is, dat is vaak een reden om te gaan billenschuiven en zorgt er voor dat Eva wat meer moeite heeft om te gaan lopen. Toch is dat niet het grootste probleem, in fysiek opzicht helpt de therapie heel goed en is er al grote vooruitgang geboekt.

Eva blijft echter heel angstig en in de praktijk probeert ze in feite nog steeds weinig tot niks zelf uit. We hadden echt gehoopt dat nu ze naar de dreumesgroep op het kinderdagverblijf gaat (inmiddels ook al een aantal maanden), waar eigenlijk alle kindjes lopen, ze gestimuleerd zou worden om meer zelf te proberen, maar helaas……

Inmiddels beginnen we weleens een beetje moedeloos te worden.
    De wetenschap dat ze bepaalde dingen best kan maar niet, of alleen op ons initiatief doet, is vooral voor ons heel frustrerend.
    We hebben van de fysiotherapeut een doorverwijzing gekregen voor de kinderarts, die kan misschien steunzooltjes voorschrijven, waardoor Eva wat steviger staat en zich dus zeker voelt.
    Er werd ons echter vertelt dat er in het ziekenhuis een grens word gehanteerd waarop billenschuivende kinderen moeten kunnen lopen, die ligt tussen de 24 en 28(!!!!!) maanden, niet echt iets om vrolijk van te worden. De wil om te gaan lopen moet “uit het kind zelf” komen, maar zie dat hier voorlopig echt nog niet gebeuren.

Ik realiseer me dat het een beetje lang “zeur” verhaal is geworden, geniet er maar van dat Bente het lopen wel ondekt heeft!!!

@Hannah, je leest het, er is dus in ieder geval 1 klein meisje dat er nog langer over doet om te gaan lopen…..

Liefs Marieke, mama van Eva(03-01-2008) en vandaag(!) uitgerekend van kindje nr.2

#4113780 Quote

Hoi Marieke,

Het is wel heel herkenbaar jouw verhaal.
    Wij hebben met Bente vanaf dat ze 3 maanden oud is bij de fysio gelopen. Dit begon omdat ze een voorkeurshouding had en eigenlijk niet bewoog. Hier zijn we blijven hangen doordat ze eigenlijk niet vooruit ging. Dit had weer meerdere oorzaken, veel problemen met haar oren én vooral haar karakter.
    Ook Bente is heel lenig, split en spagaat zijn niet moeilijk voor haar. Ze kon zitten met 9 maanden, omrollen met 16 maanden, billenschuiven met 15 maanden. In augustus trok ze zich opeens tot staan op, wij waren heel verbaasd omdat ze voor die tijd amper op haar benen kon staan, laat staan dat ze het zelf kon. Daarna ging het in sneltreinvaart. In september ben ik nog een keer bij de fysio geweest en dat was meteen de laatste keer omdat ze zo’n sprong gemaakt had en nu alles, weliswaar laat, volgens het boekje deed.
    Nu dus lopen, al vindt ze het schuiven nog wel makkelijker gaan.
    Ook Bente is trouwens een bangig meisje, nieuwe mensen, nieuwe situaties enz is spannend. Ze is ook als de dood voor dieren, waar dat vandaan komt???
    Ik hoop voor jullie dat ook Eva het lopen onder de knie gaat krijgen, zeker nu de baby elk moment geboren gaat worden.

Groetjes Danielle

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct