Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

1357833 20 Wkn Echo Gehad Zijn Jullie Hier Misschien Mee Bekend

• Auteur

Hoi meiden,

vandaag hebben wij de 20 weken echo gehad, en onze zoon kriijgt een broertje!!

Erg leuk om het kindje even te zien. Het zag er op zich allemaal goed uit, maar ik moet nog een keer terug rond 32 wkn.

Het kindje heeft nl. verwijde nierbekkentjes, het is nog wel onder de 10.0 mm, dus was hiet niet ernstig en kan het ook nog wegtrekken, maar toch een rede om nog een keer terug te komen.

Ook blijkt dat mijn placenta deels voor de baarmoedermond ligt. Ook gaan ze kijken of die daar dan nog voor ligt, want dan word ik naar de gyn doorverwezen.

Ik hoef me niet druk te maken en ik moet zeggen dat ik dat ook niet echt doe, maar ben benieuwd naar of jullie daar bekend mwe zijn.

Groetjes van Rina

#4113192 Quote

Hoi,

Nee niet bekend mee. Ik hoop wel dat alles meevalt en geniet van de volgende helft van je zwangerschap.

Liefs Irene

#4113201 Quote

Hallo,

ik ben er niet bekend mee. Blijf gewoon lekker genieten van je zwangerschap! Een broertje erbij voor je zoontje is erg leuk!

Groetjes Danielle

#4113210 Quote

Hoi Rina,

Tijdens de zwangerschap van m’n dochtertje zagen ze met de 20 weken echo ook dat de nierbekkentjes te groot waren. Ook maar 1 mm. hoor. Maar ja, te groot is te groot. Dus toen met 30 weken weer een echo gehad en toen was het goed. Als het dan niet goed was zou ze gelijk na de geboorte een echo krijgen. Maar wat er precies aan de hand zou kunnen zijn als je te grote nierbekkens hebt weet ik ook niet meer.
    M’n vriendin is ook zwanger. Daar lag de placenta eerst ook voor de baarmoedermond. Maar bij 31 weken niet meer. Dus dat kan door het groeien wel veranderen.
    Fijne zwangerschap verder!

Hannah38
    Bijdrager
    #4113347 Quote

Hallo Rina, wat leuk een broertje erbij!
    Ik weet niet goed wat het inhoudt als je kindje wat vergrote nierbekkentjes heeft, ik hoop dat het allemaal meevalt en inderdaad zoals hierboven is beschreven, is weggetrokken bij 30-32 weken!
    Wel heb ik ervaring met een placenta die voor de baarmoederuitgang lag, bij ons derde kindje. Die lag er pal voor halverwege de zwangerschap, maar uiteindelijk is de placenta toch ‘omhoog’ getrokken door het groeien van mijn baarmoeder, mijn dochter kon er precies langs en is op een natuurlijke manier geboren. Wél kan je wat sneller last van (wat) bloedverlies hebben, dat had ik tenminste; dus niet gelijk schrikken als je wat bloed verliest, veel gevoelige bloedvaten daar dan.
    Mocht je placenta op het einde van de zwangerschap nog voor de uitgang liggen, dan zit je vast aan een keizersnee, maar waarschijnlijk zal hij wel wat gaan optrekken.
    Groetjes!!

#4114217 Quote

Hoi Rina,

Toen wij onze 20 weekse hadden, zagen ze een pigmentvlek op ’t hartje, klinkt best heftig, maar niks om ons zorgen over te maken. Die dag spookte het door m’n hoofd en daarna had ik het vertrouwen.

Ons ventje wordt in januari alweer 2 en is kern gezond. Heb vertrouwen!

Liefs Lientje

#4116621 Quote

Hallo Rina

Wij zijn helaas wel bekend met een verwijd nierbekken. Bij ons zoontje is het ook met de 20 weken echo geconstateerd en ik moest ook met 30 weken terugkomen. Bij ons zoontje was het nierbekken alleen maar groter geworden.

Toen ik op het forum zat was er eigenlijk niemand die mij er iets over kon vertellen en dat vond ik erg jammer dus als je meer wilt weten mag je mij wel mailen: frietje1@msn.com.

Ps kijk niet te veel op internewt want daar wordt je niet echt wijzer van maar wel banger.

Liefs Frida

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct