Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

1358006 Nachtvoeding Afbouwen

• Auteur

Hoi meiden,

een klassieker, onze zoon Abel is ruim 10 weken en krijgt nog steeds een nachtvoeidng. Zijn ‘laatste fles’ krijgt hij om 23:00 uur (hij krijgt 5 x 150ml fv) Om 3 a 4 uur meld mannetje zich weer en geven we hem een flesje van 100 ml, wat hij helemaal leeg drinkt. De vraag is, is het een gewoonte aan het worden, in principe heeft hij genoeg aan zijn dagtotaal. Mss toch een keer laten huilen, speentje geven en troosten op afstand. Over 3 weken moet ik weer werken, zou fijn zijn als de nachten dan weer langer zijn. Iemand tips/advies?

x Esther (mv Abel 15 aug. 2009 en Isis 29 nov. 2006)

#4113361 Quote

Hallo,
    meestal geven die kleintjes dat vanzelf aan,dan worden ze steeds later wakker voor de voeding.
    Hij is nu nog maar 10 weken en het is echt geen gewoonte dat ie wakker word ’s nachts voor een fles,hij heeft het echt nog nodig dan.
    Ik zou het blijven geven,of je maakt het elke keer wat minder,bijv, dag 1+2+3 100ml
    dag 4+5+6 75 ml
    Dag 7+8 50ml.
    En kijk dan of ie met minder ook tot de ochtend door kan slapen,wij hebben dit wel zo gedaan/
    Toen we bij de 50ml zaten hebben we dat 2 dagen gedaan en toen helemaal weggelaten(maar wij maakten haar altijd wakker om 23.00,dat was voor haar de laatste fles)

Groetjes ilse

#4113379 Quote

sorry maar waar hebben we het over?? 10 weken???
    Sommige baby’s slapen nog niet door als ze 6 maanden zijn!
    Mijn dochtertje begon met 12 weken ongeveer door te slapen omdat ZIJ er aan toe was en niet ik. Nu sinds een klein maandje wordt ze elke nacht weer wakker rond 04.00/05.00 omdat ZIJ honger heeft. Ze is trouwens 6.5 maand. Tja ik werk ook maar het is niet anders.
    Ik heb al van alles geprobeerd:
    – laten huilen (ze krijsde 1,5 uur lang en nog stopte ze niet ze had honger!)
    -speen moet ze niet
    – wiegen werkt niet

Ze had gewoon honger, ze heeft niet genoeg aan de voedingen van overdag.

Maar ik vind dat je niet moet ‘klagen’ met 10 weken hoor. Je zoontje geeft het zelf wel aan als HIJ er klaar voor is om door te slapen.

#4113510 Quote

hai Ester,

ik zou ook gewoon nog die nachtvoeding geven hoor! Heel normaal dat ze met 10 weken nog voor een voeding komen. Mijn dochter heeft dat (met kv) gedaan tot een maand of 5. Ik zat af en toe ook als een zombie op mn werk maar jah…. Kind gaat voor natuurlijk…..

Je zou ook is kunnen proberen om de laatste fles van 23.00 uur 180ml en 6 schepjes te geven. Misschien slaapt hij daar beter of langer op door. Zo kan jij toch iets langer achter elkaar slapen, en dat scheelt al een hoop….

Bloempje27
    Bijdrager
    #4113594 Quote

Ha meid,

ja het is fijn als we snel de hele nacht door kunnen slapen, maar de meeste baby’s beginnen pas na 3 maanden door te slapen. Dus nog even doorzetten. Ik zou ook adviseren, geef een flinke fles voor de nacht, dus om 11 uur. Biedt hem een fles van 180 cc met 6 schepjes aan en dan kijken of ie later komt….
    Hoe zwaar is je kind? Je mag 150 cc – 180 cc x het gewicht aanbieden (DE UITKOMST IS HET TOTAAL CC WAT JE PER 24 UUR MAG AANBIEDEN)…. kijk eens of je aan de lage of hoge kant zit, dan kun je misschien overdag iets meer aanbieden… meestal zijn ze dan verzadigder en slapen ze eerder door!

Succes!

#4113737 Quote

Wat een rare opmerking van het CB, sorry hoor. Maar het is helemaal niet zo dat kindjes tussen de 7 en 10 weken door gaan slapen. Sommige misschien, maar de meeste niet. Tenminste niet de kindjes die ik ken van vrienden en zo. Ik zou gewoon lekker mijn kindje volgen en me niet zo druk maken over het doorslapen. Mijn dochter van ruim 8 maanden is dan misschien wel het andere uiterste voor jullie, maar zij drinkt ’s nachts (tussen 7-7) nog 2 keer. Prima hoor, als dat voor haar werkt!

read more image Lees ook: Voedingsschema baby: het eerste jaar

Bloempje27
    Bijdrager
    #4113958 Quote

Even over rijstebloem en avondpapje… dit mag echt niet voor 4 maanden en het liefst niet voor 6 maanden… ivm met allergien…

#4113963 Quote

je hebt al rijstebloem voor baby’s van 4maanden.

Bloempje27
    Bijdrager
    #4113964 Quote

Ik heb nog even de reacties gelezen en wil toch nog even reageren.

Doorslapen houdt in dat kinderen 5/6 uur achter elkaar slapen! Dit noemen ze op het CB al doorslapen. de meeste kinderen slapen dus al door rond 3 maanden!

Ik lees dat je ’s nachts 100 cc geeft, hier zou ik een volle fles van maken… misschien gaat ie daarna weer iets langer slapen en dan kun je zelf ook weer een langer slaapje doen. Het CB gaf aan mij het advies om overdag meer te geven, zodat je kindje meer verzadigd is.

Ik weet niet wat je schema is, maar gaat je kindje al vroeg de nacht in? Ik bedoel hoe lang is de tijd voor de voeding van 11 uur ’s avonds???? Zit daar meer dan 3/4 uur tussen? Of heb je dan om 7/8 uur nog gevoed? Bij ons sliep loïs al zo vast rond die tijd… maar we maakten haar rond 10.30 uur wakker en dan gaven we haar een fles, vervolgens tufte ze dan tot 4/5 uur… dan kun je zelf iets eerder naar bed!

Succes en hopelijk slaap je snel zelf ook lekker door…. maarre ik wil je niet bang maken maar er zijn veel baby’s die tot 6 maanden ’s nachts nog komen en zeker voor de laatste voeding van 11 uur. accepteer het gewoon, alhoewel het erg lastig is… dat wel… probeer overdag ook een tukje te doen als je niet werkt.

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct