Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

1358599 Onrustig En Huilen Als Ze Der Speen Nacht Kwijt Is Ook Overdag En Doet Hazeslaapjes

• Auteur

hallo ik ben nadine de moeder van Rosalie ze is nu 3 maanden en mijn man en ik moet om ste beurt s’nachts eruit omdat ze der speen kwijt is en ze is onrustig met haar hoofd die gaat heen en weer vandaar dat ze der speen kwijt is en we zijn allebei gesloopt ik heb al best slaap te kort en ik wordt er ook moe van! overdag ook en ze doet veel hazeslaapjes van een half uur /3 kwartier en is ze ook konstand der speen kwijt!
    het cb zei ze leert wel der speen pakken maar dat doet ze echt niet! en ook niet der duim maar ze heb wel veel zuigbehoeftes!
    kunnen jullie me uit de brand helpen???

#4113955 Quote

Het is voor 3maanden ook erg vroeg om zelf die speen in te houden en te pakken ,ik denk dat ze pas met een 7/8 maand goed hun speentje kunnen inhouden en zelf pakken.
    En als je nou eens probeert haar te laten huilen ’s nachts voor 1 keer en dan kijken of ze uitzichzelf in slaap valt,zoja dan kan ze zonder te zuigen in slaap vallen en waarschijnlijk zal ze dan ook langer slapen! En ook als ze meestal niks aangeboden krijgen gaan ze meestal toch wel vanzelf op vingers/knuisjes (of duimpje) zuigen/sabbelen.
    Ik weet het klinkt heel naar laten huilen……maar echt voor veel mensen heeft dat voor een doorbraak gezorgt.
    Succes,en die slaap komt echt wel een keer goed!
    Doe haar anders een dagje naar een opa of oma en slaap even een keer een ochtendje of middag bij!!!
    Doet je goed,weet ik zeker!!

groetjes ilse

#4113961 Quote

Oja,en het is heel belangrijk datze leren om zelf in slaap te kunnen komen.
    Anders blijf je daar namelijk heel lang aan vast zitten dat ze alleen met jou hulp in slaap kunnen komen!

Bloempje27
    Bijdrager
    #4113976 Quote

Lastig hè? Loïs heeft het ook een tijdje gehad rond 3 maanden. maar dit ging vanzelf weer over. Gewoon een sprong denk ik, dan zijn ze altijd onrustig!

CB denkt dat baby’s van 3 maanden hun speen al zelf kunnen pakken en in de mond doen??? Belachelijk zeg.. Loïs is 9 maanden en dit begint nu pas met dat soort dingen! Lekker knullig advies…

Er zit niks anders om om er ’s nachts uit te gaan en steeds het speentje er in te doen. Laten huilen is ook een optie… maar of je het kunt en of het werkt… dat moet het uitwijzen… zucht….

ja… probeer af en toe eens bij te tanken door haar een nachtje uit te besteden!

Succes en hopelijk hervind je kindje zijn slaap snel… maar bedenk: het gaat over hoor. Bij ons ging het na een week of twee ineens beter!

#4114051 Quote

helemaal met rozemarijn eens!!echt proberen!

Miriam1984
    Bijdrager
    #4114061 Quote

Wij hebben het zelfde probleem gehad met onze zoon. Hij had een speen maar vond dit op een gegeven moment niet lekker meer. Gelukkig ondekte hij zijn duimpje en sabbelt nu heerlijk op zijn duimpje voor het slapen gaan. De tijd dat hij zijn speen nog had heb ik een spuugdoekje door het ringetje gedaan zodat hij zijn speentje altijd kon vinden, misschien dat dat helpt.

Groetjes,

Miriam

read more image Lees ook: Sprongetjes: de mentale sprongen van je baby in het eerste jaar
    #4114130 Quote

allemaal bedankt voor de reactie’s ik weet niet of mijn man het kan om haar te laten huilen maar is het beste omdat overdag te laten doen of snachts?
    want ik wil liever niet dat ze het om gaat draaien dat ze overdag slaap en snacht wakker is!
    en dat van der slappertje door het ringetje doen heb ik geprobeert maar ze wordt te boos en wil het niet eens en ik heb ook geprobeert haar duimpje in de mond te doen! dat houdt ze vast voor 5 seconden en begint weer te brullen!
    het enigste is inderdaad wat ik kan proberen is laten huilen maar vraag me af wanneer overdag en nachts? weten jullie dat?

(trouwens afgelopen nacht deed ze het heel erg goed! ze huilde alleen maar om 3 uur omdat ze der speen kwijt was en daarna heb ze doorgeslapen tot half negen en 10 uur avonds had ze der laaste flesje op dus was vanochtend trots maar ik denk niet dar ze heb vanavond weer doet moet het even aan kijken vandaag overdag deed ze het weer niet moet om de half uur naar der toe maar slaapt gelukkig wel weer langer!!!)

#4114139 Quote

hoi hoi

Toen Kirsten zo jong was sliep ze ook heel weinig overdag en snachs sliep ze ook onrustig. Wij zijn toen overgestapt op hypo allergene flesvoeding dat maakte haar een stuk rustiger.
    Het kan dus ook zijn dat ze moeten wennen aan het dag en nachtritme.
    Zij taalde niet naar een speen.

Wij hebben haar ook laten huilen als ze niet wilde slapen in het begin zodat ze haar zelf in slaap kan brengen. En dat was ook rond de 3e maand.

succes. oh ja wij lieten haar nooit langer dan 15 minuten huilen. 1,5 uur vind ik zelf wel heel erg lang.

#4114143 Quote

Het lijkt wel alsof je mijn dochter beschrijft. Wat bij ons hielp was een nachtvoeding. Eerst 3 maanden aan het klungelen geweest, en toen uit wanhoop maar is een nachtvoeding geprobeerd (was ze op eigen verzoek al met 5 weken vanaf). En toen sliep ze door.

Ik kon mezelf wel slaan dat we het niet eerder hadden gedaan, zowel voor haar als voor ons.

Met ongeveer 6 maanden kon ze zelf de speen pakken en indoen, maar toen ging ze de speen juist weer uit bed gooien…. zucht…..

Uiteindelijk met 10 maanden de speen afgeleerd, en nu gaat het prima.

Ik heb geen wondermiddeltje voor je, maar misschien scheelt het al om te lezen dat je echt niet de enige bent. Ons mama’s weet hoe zwaar het is, en heel cliche (ik werd altijd boos als mensen het tegen mij zeiden), het gaat echt over, en als je dan terugkijkt, is de tijd omgevlogen….

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct