Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

1358771 De Eerste Weken

• Auteur

Hallo iedereen,

hier de zoveelste zeur, maar ik moet het toch even kwijt. Ik ben vandaag denk ik 5 weken en 2 dagen zwanger.

Ik ben vandaag zo bang….bang dat het misgaat.
    Ik heb geen klachten of bloedverlies, maar maak me gewoon zorgen.

Ik heb geen idee hoe ik de komende 6 weken ga door komen (tot de echo) zonder gek te worden.

Als het misgaat moeten we weer helemaal over nieuw beginnen!!!!!!!!!!!!!

groetjes Sas

#4114124 Quote

Tja die onzekerheid is helaas niks aan te doen. Ik denk dat de meeste van ons dat hebben. Nu hebt ik dinsdag voor het eerst het hartje gehoort en kan nu eindelijk een beetje ademmen. Ben 13 w.5d

Ik heb meerdere miskramen gehad ook eentje met 15 weken, al is dit heel zeldzaam hoor. Wel ben ik deze zwangerschap zeer positief blijven denken.. “het gaat gewoon goed.” “straks een mooi baby in mijn handen” enz. Dit heeft me goed gedaan en gaat het dan alsnog mis.. Tja beetje bot gezegt hoor maar dit zeg ik tegen mijzelf “dan heeft het zo moeten zijn, zal wel iets niet goed zitten. Kindje ziek ofzo”.

Maar gewoon positief denken! Meer dan dat kan je helaas niet doen. Zou jammer zijn als je niet kan genieten van het feit dat je zwanger bent. Het gaat heel snel zo’n zwangerschap. Veel succes!

#4114137 Quote

Hi Sascha,
    Hoort erbij hoor 😉 Gaat vanzelf over!
    Heb het ook gehad, nu nog soms…

Wel redelijk laat de echo, bij dik 11 weken!
    Ik heb hem gehad bij 9 weken, maar er is dan weinig te zien 😉 Maar dan heb je wel zekerheid dat het goed gaat!

Gewoon positief blijven!

#4114176 Quote

Hoi Sascha,
    Ik herken je gevoel…moeilijk is het he?
    Maar zoals ze hiervoor al zeggen, toch proberen te gaan genieten…Je bent zwanger! Hoe spannend, uniek en mooi is dat dan…
    Kun je niet proberen te regelen dat je de echo iets eerder krijgt? Meestal krijg je deze rond de 9 wkn, is toch 2 wkn eerder dan nu.
    Sterkte en geniet!

#4114340 Quote

Hoi Sacha,

Ik snap precies waar je het over hebt …
    Ik ben vandaag ook precies 5 weken en 2 dagen zwanger. Ik heb nergens last van (een klein beetje last van de zwangerschapskwaaltjes, maar dat mag geen naam hebben).
    Door een miskraam 3 maanden geleden ben ik nog eens extra onzeker …
    Gelukkig mag ik al over 2 weken (dus met ruim 7 weken) naar de verloskundige! Maar zelfs die tijd afwachten lijkt eeuwen te duren. En jij moet nog 6 weken wachten! Ik zou toch proberen om die echo wat naar voren te krijgen.
    Veel sterkte!

#4114354 Quote

snap helemaal hoe je je voelt..ik had het ook toen ik zwanger was,heb een miskraam gehad voor deze zwangerschap en hield mezelf maar voor de ogen dat alles een reden had..toen ik opnieuw zwanger was kwam ik er met 5 weken achter..en ik maakte mezelf zo gek tot die echo! ik heb mijn echo wel met 9 weken gekregen en met 14 weken nog een om mij gewoon gerust te stellen. nu ben ik alweer dik 21 weken zwanger en voel me nu ik echt weet dat mijn kereltje gezond is pas goed zwanger! bij mijn 1ste was ik zooo nuchter erover en dan nu zo ongerust..ik kan alleen maar zeggen..probeer toch te genieten van je zwangerschap en zolang er kwaaltjes zijn (weet niet of je ze hebt) dan zal het goed zitten dacht ik maar! succes verder

read more image Lees ook: Zwanger, en nu?
    #4114564 Quote

Dank jullie voor de lieve reacties……

Ik ben blij dat ik niet de enige ben en dat mijn zorgen dus ‘normaal’ zijn

@Laantje hebben jullie al kinderen?

#4114710 Quote

Jeetje zeg inderdaad echt spannend. en sorry voor de rekenfout. ik moet nog 4,5 week wachhten op de echo en niet 6 weken.

volgens mij lopen we aardig gelijk!

#4114741 Quote

zwanger zijn maakt gewoon onzeker….je wil iets graag, het lukt…maar de uiteindelijke wens is een “kinderwens” en niet alleen de zwangerschapswens….

Iedereen wil graag een gezond kindje in haar armen…en ja de eerste 3 maanden zijn spannend…maar eigenlijk is het dat de hele zwangerschap…

ZO lees je hierboven iemand die een miskraam kreeg met 15 weken…dat verwacht je natuurlijk niet…
    Wij zelf zijn een kindje verloren bij 22 weken…ja wie had verwacht dat de 20-weken echo voor ons zo slecht zou uitpakken…wij in iedergeval niet…

Ik vind het genieten van een zwangerschap niet makkelijk, het onbezorgde is er voor ons af, ondanks dat we na Ninthe* nog een gezonde dochter hebben gekregen, Nova nu 17 mnd…ook deze zwangerschap blijft spannend ( nu 7wk+ 2 dgn)…maar ik wil genieten…het is de laatste zwangerschap voor ons….

Probeer te genieten, hoe moeilijk dat soms is, en hoe onzeker je bent….je moet weten, dat de meeste zwangerschappen toch gezonde baby-tjes brengt….

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct