Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

1359067 Inenten Tegen Mexicaanse Griep

• Auteur

zit met een dilemma,
    ga ik nu wel of niet een prik halen.ben 5 maand zwanger dus val wel in de inentingsgroep.weet het niet,vind het moeilijk.hoor zo veel verschillende verhalen.wat doen jullie???
    misscjhien loopt er al een topic hierover,heb t niet nagekeken.

groetjes petra

#4114429 Quote

Een vriendin van mij is ook zwanger, zij neemt geen prik, Je weet nooit wat zo’n prik met je ongeborne doet, Dat weten ze ook niet. Het is zelfs niet eens bewezen dat het helpt tegen de mexicaanse griep.

Er zijn nu 4 sterfgevallen in nederland, maar de mensen die er aan overleden zijn, waren niet gezond, ze hadden allemaal wat.
    Dat kan ook gebeuren met de gewone griep.
    Je moet maar even kijken een paar blz terug daar staat het topic nog.

Gr Linda

#4114436 Quote

Het topic is aardig recent inderdaad!!

Ik zou me niet laten enten ( ben ook zwanger), puur omdat ik niet zeker ben over de gevolgen op de langere termijn.

Groetjes

#4114468 Quote

HOi,

wij gaan ons zometeen laten inenten. Hier in Canada zijn er dus wel sterfgevallen die verder echt niks hadden. Van het weekend nog een 13 jarige jongen die een dag eerder nog een ijshockey wedstrijd had gespeeld.
    We zaten ook heel erg te twijfelen maar Alice valt in de risico groep, daarnaast kan Erik nog niet ingeent worden maar ik hoop via borstvoeding hem ook antistoffen mee te geven.

Groetjes Alberdien

#4114477 Quote

Poeh ik val niet in een risicogroep en ben er niet over uit of Rik hem krijgt of mag hebben van me.
    We hebben dan ook og geen oproep gehad ofzo, maar ja…Ik ben wat dat betreft misschien te nuchter en denk vaak dat het een ver van mijn bed show is en ik ben ervan overtuigd dat er ook kinderen sterven van ‘gewone’ griep.
    Maar goed daar heeft ieder zijn mening over.
    Dus ik ben er nog neit over uit eerlijk gezegd.
    Alle andere ‘normale’ inentingen heeft Rik wel gehad trouwens hoor.

Groetjes Saskia

Evelution
    Bijdrager
    #4114525 Quote

nou ik twijfel ook heel erg, maar ik denk dat ALS Birgit een oproep krijgt ik toch zou gaan.
    Dat verhaal van het 3 jarige meisje die waarschijnlijk niets had (moet nog onderzocht worden) en nu is overleden vind ik toch wel verschrikkelijk..
    Ik hoorde op de radio dat de huisarts zei: laat maar lekker uitzieken, ze is thuis overleden…
    Heb vandaag ook op grieppandemie goed gelezen, en ze gaan echt niet zomaar wat inenten denk ik hoor!

Evelution
    Bijdrager
    #4114526 Quote

nou ik twijfel ook heel erg, maar ik denk dat ALS Birgit een oproep krijgt ik toch zou gaan.
    Dat verhaal van het 3 jarige meisje die waarschijnlijk niets had (moet nog onderzocht worden) en nu is overleden vind ik toch wel verschrikkelijk..
    Ik hoorde op de radio dat de huisarts zei: laat maar lekker uitzieken, ze is thuis overleden…
    Heb vandaag ook op grieppandemie goed gelezen, en ze gaan echt niet zomaar wat inenten denk ik hoor!

Evelution
    Bijdrager
    #4114527 Quote

#4114615 Quote

bedankt voor jullie reacties.zelf neig ik ook naar niet inenten.zal het andere topic wel even opzoeken als het recent is(had al gezegd dat ik het nog niet nagekeken had!!!!)
    groetjes

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen