Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

1359080 Met De Handen In Het Haar

• Auteur

Ja, letterlijk en figuurlijk. Even uitleggen:
    Minoux eet haar brood zelf..soms pakt ze de stukjes met haar hand, soms probeert ze de vork. Bij smeerwaren (smeerkaas, hazelnootpasta,etc) komen die vingertjes dus lekker onder te zitten. Dat is nog niet zo erg, want dat poetsen we daarna wel weer schoon.
    Maar sinds deze week gaat ze nu steeds met haar vieze handen op haar gezicht “tekenen” en met haar handen door het haar. Pasta, smeerkaas in het haar. Bah.
    Uitleggen dat het niet mag helpt niet, even boos worden ook niet, de handen weghalen ook niet want zodra ik ze weer los laat gaan ze meteen het haar in. Negeren dan? Is ook niet echt de oplossing.
    Haar weer zelf eten geven werkt niet, want mevrouwtje wil het echt zelluf doen…
    Dan maar een haarkapje op? Wwhoehahahaha.
    Tips?

Groetjes, Bianca

#4114438 Quote

Hoi Bianca,

Vervelend zeg. Jesse heeft dit ook een tijdje gedaan. En elke keer maar zeggen: Nee, eten met de vork. Veel geduld hebben en maar weer de handjes/haartjes wassen. Ook tijdens het eten heb ik vaak de handjes afgedaan met een doekje.
    En nu gaat het zonder problemen met de vork. Soms kijkt hij me nog super ondeugend aan en doet net of hij een stukje met de vingers wil pakken. Dan zeg ik Nee, hè, netjes met de vork. En dan moet hij lachen en doet netjes het stukje aan zijn vork.
    Je kunt er ook voor kiezen om nu even geen smeerbeleg op de boterham te doen, waardoor ze niet haar hele gezicht vol heeft als ze met haar handen eet.
    Succes en het gaat wel weer over hoor… 😉

#4114446 Quote

Dit hoort erbij! Niet dat ik het fijn vind, maar ja. Je kunt niet van een dreumes verwachten dat ie perfect zelf kan eten als ie het nog nooit eerder zelf gedaan heeft. Moet wel zeggen dat er verschil zit tussen kinderen, mijn oudste kon heel snel heel goed zelf eten, de middelste zit nog steeds regelmatig als een clowntje aan tafel hihi. Maar vind het ook zo lief staan, zo’n oranje snoetje (incl. haar inderdaad) na de spaghetti haha
    Succes, het komt echt goed!
    Groetjes, Noor mv Skip, Bo en Lot

#4114512 Quote

Lekker douchen daarna! Komen ze misschien gelijk van een mogelijke haar-was-fobie af, WHAHAHAH!

reisa
    Bijdrager
    #4114530 Quote

Ehhh, is dat een probleem dan? Emma deed dit ook en Renske doet het regelmatig. Na het eten maak ik het zo goed als kan schoon met een washandje en ’s avonds onder de douche.

#4114544 Quote

Myrthe leren we niet eens een boterham met vork te eten. Vind ik niet nodig.
    Maar goed dat is persoonlijk en was je vraag ook niet haha.

Ze smeert ook weleens haar haren onder, maar ach ik maak het zo goed mogelijk schoon en was dr haren een keer extra.
    Geen issue van maken, want dan is het alleen maar leuk om te doen hahahaha.
    Ondeugende draken soms hihi

Succes, Irene

#4114591 Quote

Hoi,

Hier zit bijna altijd eten in mijn zoontje zijn haar, hij speelt daar nl heel veel mee, ik poets het altijd schoon en hij gaat om de dag in de douche, ook zijn gezicht oren en handen zijn aan een wasbeurt toe na het eten, maar goed ik heb bij de oudste twee gezien dat dat vanzelf minder word, dus besteed er eigenlijk geen aandacht aan!

Gr MJ

Anninas
    Bijdrager
    #4114598 Quote

hahaha heel herkenbaar. Hier nog zo’n kliedermonster.
    Ik denk dat je er niet veel aan kunt doen. Hier zitten we ook wel eens met gekleurd haar na het eten. Het kan varieren van bruin (pasta of saus), rood (jam of macaroni), wit (smeerkaas)
    Ik veeg het er met een doekje zo goed mogelijk uit en als het echt te erg is dan ’s avonds maar de haren wassen.
    Hoe meer ik zeg dat het niet mag hoe meer lol ze heeft om het wel te doen. Dus ik negeer het vaak maar gewoon. Dan is het niet meer zo leuk om te doen en doet ze het ook niet meer of minder.

Groetjes Anne

#4114643 Quote

Ik had het gisteren gewoon ff gehad met dat geknoei, terwijl ik normaal toch best geduldig ben.
    Maargoed, ik had die ochtend ook net haar haren gewassen en had dus ook even zoiets van..neeee.
    Ik heb toen d’r haren toch maar weer gewassen want het was echt niet fris om d’r zo in d’r bed te leggen.
    Maar een washandje…pff,..had ik daar niet aan kunnen denken. Dat is natuurlijk wat makkelijker.
    Bedankt voor jullie reacties!

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen