Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

1359115 Toch Een Kussen Onder Je Billen

• Auteur

Hoi dames die zwanger willen worden. Ik las onderstaand bericht vandaag op nu.nl
    Mischien is het toch niet zo’n stom idee om na het ‘klussen’ te blijven liggen met een kussen onder je billen….

Blijven liggen na kunstmatige inseminatie

Uitgegeven: 30 oktober 2009 05:56
    Laatst gewijzigd: 30 oktober 2009 05:58

AMSTERDAM – Wanneer vrouwen na een kunstmatige inseminatie met opgetrokken benen een kwartier op hun rug blijven liggen, hebben ze 50 procent meer kans om zwanger te worden.

© Inertia StockDat blijkt uit onderzoek onder vierhonderd vrouwen die met een injectiespuit sperma direct in de baarmoeder kregen ingespoten, de zogenoemde IUI-procedure.

Het onderzoek werd uitgevoerd door gynaecologe-in-opleiding Inge Custers van het Centrum voor Voortplantingsgeneeskunde van het Academisch Medisch Centrum (AMC) in Amsterdam. De resultaten staan vrijdag op de website van het toonaangevende British Medical Journal (BMJ).

Succespercentage

Doel van het onderzoek was om na te gaan hoe het succespercentage van IUI (Intra-Uterine Inseminatie) kan worden verhoogd. In Nederland ondergaan jaarlijks 30.000 vrouwen een dergelijke procedure.

Bijna vierhonderd vrouwen met een vruchtbaarheidsprobleem werd gevraagd mee te doen. De helft van hen moest na de kunstmatige inseminatie op de rug blijven liggen; de andere helft werd verzocht direct op te staan.

Liggers

Onderzoekster Custers concludeerde na afloop dat de kans op zwangerschap bij de liggers anderhalf keer zo groot was. Van deze groep werd 27 procent zwanger na de IUI-procedure. Van de groep vrouwen die meteen opstonden, raakte 18 procent in verwachting.

Custers erkent dat de rustperiode van een kwartier een druk legt op de toch al drukbezette praktijkruimten.

”Maar het zal op de lange duur zeker voordelig zijn. Hoe groter het succes bij de eerste keer, hoe minder vaak paren immers hoeven terug te komen voor een vervolgpoging”, meent ze.

© ANP

Bloempje27
    Bijdrager
    #4114517 Quote

Tja… de bewijzen liggen er, maar soms kan het gewoon niet! Toen wij klusten voor een baby, bleef ik altijd wel liggen omdat we het altijd voor de nacht deden. Dan ging ik niet meer uit bed…. maar of dat geholpen heeft…. het valt te proberen.. zeker als je tijd hebt!

#4114731 Quote

Hi,

Ik ben geen wenser, ben al zwanger. Gelukkig zonder al deze dingen. Maar ik heb ook wel eens gehoord dat je met je billen omhoog moet gaan liggen. En dan niet van de bakerpraatjes, maar echt serieuze verhalen. Eerlijk gezegd dacht ik dat alle stellen dat wel zouden weten.

en het zal vast niet bij iedereen werken.

Iedereen veel succes.

Gr. Tamara

#4114735 Quote

Ja ik heb het ook gehoord! Maar ik moet altijd daarna heel nodig plassen, mag dat dan ook niet???

Iedereen veel succes met het klussen…..

#4114920 Quote

nou, het eigenlijk heel slecht om erna niet te gaan plassen is mij altijd verteld…
    Je zou er blaasontsteking van krijgen…..
    Ik blijf altijd wel ff liggen maar daarna ga ik gewoon plassen en lekker douchen…
    Tja….het is al 2 keer gelukt…..helaas 3 maanden geleden een miskraam gehad…
    Je moet gewoon geluk hebben denk ik…

Groetjes Nurse

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen