Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

1359300 Wel Of Geen Vaccinatie

• Auteur
  • vlijtige mama
    Bijdrager

Hoi meiden,

Ik zit zelf op het moment enorm in strijd met of ik Isabelle wel of niet moet laten inenten tegen de mexicaanse griep, mocht het geadviseerd worden voor kindjes van haar leeftijd (19 maanden).
    Mijn vriend wil perse dat ze ingeënt wordt.

Aan de ene kant wil ik haar voor dit soort dingen beschermen en vergeef ik het mijzelf nooit als ze ziek wordt omdat ik haar niet wilde laten inenten.
    Maar aan de andere kant vind ik op het moment het vaccin nog niet veilig genoeg voor kinderen in de zin dat ze niet weten of de bijwerkingen allemaal wel bekend zijn en ik twijfel of ze niet ziek kan worden van het vaccin.
    Ik bedoel het is een zwak vaccin, maar levend en dus kan je er ziek van worden.

In mijn werk als doktersassistente heb ik heel veel griepvaccins toegediend en ik denk dat als ik zeg dat van alle patienten die ik heb gevaccineerd toch zo’n 15% ziek werd na de vaccinatie en dat vind ik dus een behoorlijk risico.

Tot nu toe zijn er 10 mensen overleden aan de mexicaanse griep, waarvan een groot aantal al ziek waren voor ze griep kregen en er zitten nu toch best veel kinderen bij dus ik ben zo aan het twijfelen…

Hoe denken jullie hierover?

Liefs Monica

Anninas
    Bijdrager
    #4114659 Quote

Hallo,

Toevallig hebben wij het vanmorgen hier ook nog over gehad. Las het artikel van dat driejarig meisje dat aan de mexicaanse griep is gestorven.
    Tja ik weet het ook niet. Aan de ene kant heb ik zoiets van ja inenten. Maar aan de andere kant ben ik er ook sterk tegen. De zoon van mijn collega heeft de mexicaanse griep gehad, maar die is niet zieker geweest dan van de gewone griep.
    En ik heb dan ook nog zoiets van als ik haar laat inenten tegen de mexicaanse griep, moet ik haar dan dadelijk ook nog laten inenten voor de gewone griep. Daar komt nog bij dat wat jij ook zegt er nog niet echt iets bekend is over de bijwerkingen enzo.

Ik weet het niet, ben ook erg aan het twijfelen. Maar neig meer naar niet inenten dan wel inenten. Juist omdat ze niet weten hoe veilig het allemaal wel of niet is. Dus ook hier een twijfelaar.

Groetjes Anne

#4114717 Quote

( even gekopieerd vanaf mijn ” andere ” forum hier…)

Je bent me voor… Wilde dezelfde vraag hier stellen namelijk, gewoon kijken hoe andere mensen erover denken.

Ik zit zelf in de zorg en “mag” mezelf ook laten inenten. Voor mij hoeft het niet, niet zolang ze niet weten wat de langetermijn effecten zijn van die vaccinatie. Bovendien ben ik van mening dat ik redelijk tot goed gezond ben en zo’n griep wel te boven zou moeten komen zonder inenting. En ik denk dat ik genoeg op mijn hoede ben om tijdig naar een dokter te gaan

Maar nu… de discussie; kinderen wel of niet? Ook als het om mijn kinderen gaat ben ik niet zo heel bang aangelegd. Ook hier tel ik mee dat de effecten gewoon nog niet bekend zijn! En ik ben natuurlijk helemaal op mijn hoede als het om de gezondheid van mijn 3 bloedjes gaat!! Maar aan de andere kant… Ik weet het niet, voorlopig neig ik naar niemand inenten in dit gezin.
    Ben benieuwd hoe anderen hierover denken.

Groetjes, Marieke

#4114724 Quote

Hoi,

Ik denk dat ik het NIET doe. De mexicaanse griep is niet dodelijker dan een gewone griep, daaraan zijn wereld wijd ook duizenden doden gevallen vorige winter, en daar hoorde je ook niemand over.

Ja je kan er ziek van worden, maar dat is met gewone griep ook. En de gevolgen zijn niet duidelijk.

Ik heb jaren de “gewone” griepprik gehad. Sinds mijn zwangerschap van Myrthe doe ik het niet meer.
    En eerlijk waar, ik ben in de laatste jaren nog niet zo gezond geweest als in de jaren ervoor!!!!!
    Wat voor mij al reden genoeg is om het niet te doen….

Liefs Irene

#4114736 Quote

ja lastige keuze…over nicky heb ik nog niet echt nagedacht.ik zit meer in de strijd of ik mezelf zou laten inenten.ben nu 32 weken zwanger ,en behoor dus bij de risico groep.had het er gisteren met de gyn.over en deze zei dat het geen kwaad kon..kunnen hun mooi zeggen,het is een nieuw vaccin.ik weet het dus ook niet..ik wil natuurlijk ook het beste voor nicky ,dus ik ben ook benieuwd.liefs,karin

dotjuh
    Bijdrager
    #4114827 Quote

ook ik heb hierover nagedacht.

ik laat me zelf absoluut NIET inenten.
    ik ben zwanger, en niemand weet wat voor effecten het heeft op de ongeboren kindjes.
    hoe vaak hebben we het al niet gezien:
    inentingen,medicijnen enz en de kindjes die werden geboren hadden een afwijking of erger.
    nee hoor, dan maar ziek.

bij nathalia twijfel ik heel erg.
    precies zoals irene zegt:
    er gaan ook duizenden mensen aan de gewone griep dood. alleen dat hoor je niet omdat het dan niet over een epedemie of pandemie gaat.
    mijn vader is er net vanaf. die is niet zieker geweest dan een gewone griep.
    mochten ze besluiten om de kinderen in te laten enten… ppff ik denk dat ik er slapeloze nachten van zal krijgen, maar ik neig toch meer naar het niet inenten dan.

zou nathalia net als milton in de risico groep vallen, zou ik het dan weer wel doen denk ik hoor.

liefs, do

#4114841 Quote

Voor mezelf zou ik het niet willen, ik ben 32 weken zwanger en ben doodsbang dat het gevaarlijk is voor het ongeboren kindje, ook omdat ons eerste kindje na 20 weken zwangerschap was overleden. Er is nooit een oorzaak gevonden maar ben daarom nogal panisch wat dit soort dingen betreft.

Voor Laura zou ik het denk ik ook niet doen, ze is verder goed gezond en ik hoorde dat ze van die prik meestal twee dagen goed ziek zijn, dan is het middel bijna erger dan de kwaal…

Het zou trouwens een wonder zijn als ik het niet krijg, ik werk in een bedrijf met 100 mensen op een afdeling, airco en flexibele werkplekken (lees vieze toetsensborden), Laura gaat naar de creche en we komen regelmatig in het verzorgingshuis van mijn schoonouders. Allemaal haarden voor virussen e.d, dus ziek wordt ik waarschijnlijk wel.

#4114884 Quote

Zal ik eens wat zeggen ik heb op internet zitten speuren over bijwerkingen maar daar is helemaal nog niks bekend over pas december man mijn hart klopt in mijn keel wat moet ik mijn zoon weer aandoen maar ja hij is astmatisch dus hij valt in de risicogroep hij heeft meer de kans om te komen overlijden dan een gezond iemand . Ik zit nou met tranen in mijn ogen ik ga maar duimen dat het allemaal goedkom

#4114977 Quote

Hey,

Ook ik laat ze NIET enten.Vallen ook niet echt in de risico groep kwa ziektes. Tja ze hebben allebei nog nooit wat gehad. Ik zie er eigenlijk het nut niet van in. Zeker omdat er met de gewone griep ook 1000 doden per jaar in nederland zijn. Daar hoor je ook nooit iemand over…..

Toevallig gister deze discussie ook gehad, paar mama’s en zwangeren bij elkaar… Ook van die zwangeren neigen de meeste naar NIET enten, omdat ze idd bang zijn voor bijwerkingen.

FF een ander vraagje dan, HOEVEEL ZIEKE KINDJES ZIJN NIET GESTORVEN…..? Weten jullie het…..?

Groetjes Wen

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen