Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

1359790 Morgen 1ste Gesprek Verloskundige Wat Vinden Jullie

• Auteur

Hoi dames,

Wij hebben morgen om 11uur ons intake gesprek bij de VK. Heel erg spannend. Ik ben dan 10 weken en 2 dagen zwanger. En de Echo staat op 16 nov gepland. Dan 12 weken en 1 dag zwanger.
    Mij duurt het allemaal veels te lang. Ik heb nu echt even de bevestiging nodig dat het allemaal goed is. Droom en snachts al van. Spookt de hele dag door mn hoofd. Wat vinden jullie, moet ik dit morgen voorleggen aan de vk en aangeven dat ik een eerdere echo wil.
    Luisteren ze ook al naar het hartje bij zo’n eerste gesprek?
    Ik hoor ook van veel mensen om me heen dat hun al veel eerder met ongeveer 8 weken al een echo hadden. Zonder medice noodzaak.
    Zijn er ook nog dingen die je kunt vragen bij zo’n eerste gesrpek. Ben bang dat ik morgen thuis kom en me dan pas allemaal vragen te binnen schieten.
    Ik hoor graag van jullie!

Liefs Saartje.

#4115144 Quote

Oh en hartje luisteren gaan ze meestal wel ff proberen. Al kan het zijn dat het nog niet goed genoeg te horen is, maar dan moet je geen zorgen maken. En ze gaan je bloeddruk opmeten.

#4115159 Quote

Hi Saartje,
    Ze gaan je veel uitleg geven morgen 🙂
    Verder kun jij vanalles vragen, van echo’s tot hartjes luisteren! Voeding wordt ook veel over uitgelegd!

Het hartje luisteren moet morgen zeker wel lukken hoor! Bij mijn vriendinnetje deden ze dat al bij 8 weken en die is nu al 2 keer geweest om te luisteren! Gewoon op aandringen, zeg gewoon dat je bang bent!

Normaal gesproken ga je om de 4 weken, maar bij mij was het na 6 weken pas. Ik kwam daar al voor de eerste keer bij 6 weken, vandaar!

Ik moet donderdag ook en zal dan voor het eerst het hartje horen! Ben ontzettend benieuwd, en wens je dan ook heel veel plezier!

Als je iets te binnen schiet, schrijf het gewoon even op!

#4115184 Quote

bij ons heb je de eerste afspraak met 8 weken en dan moet je zelf een afspraak voor een echo maken.

Die had ik een week later met 9 weken. Alles was heel goed te zien(josh, hoe kom je erbij dat er misschien iets te zien is met 10 weken zwangerschap? Je kunt vanaf 5 a 6 weken al zien of het vruchtje in tact is en vanaf 7 a 8 weken kun je het hartje zien kloppen) en dat was een enorme opluchting!

Ik zou dus gewoon vragen of de echo eerder mag, zeg je gewoon dat je bezorgd bent!

#4115186 Quote

naar het hartje luisteren doen ze bij ons pas vanaf 11 weken zwangerschap, dus dat hebben ze bij mij nog niet geprobeerd, maar volgende week moet het vast lukken, dan ben ik 12 weken zwanger en heb ik de 2de afspraak!

#4115207 Quote

@sofhie, ik bedoel met een gewone echo. Mijn gyn zei dat je alleen met een inwendige echo alles goed kon zien. Tja ik nam de worden van de gyn ook over. Ook zei de vk afgelopen dinsdag toen was ik 13,3 wken dat ze met een gewone echo nog niks kunnen zien. Tja je geloof toch wel de medici je juist informatie geeft.

read more image Lees ook: Zwanger, en nu?
    #4115208 Quote

trouwens ik heb ook gezegt bij een vroege zwangerschap maar dat bij 10 wken misschien wel wat te zien is. FF beter lezen.

#4115262 Quote

wat praten die gynacologen en vk’s elkaar toch gigantisch tegen!
    alsof je van je zelf nu al niet onzeker genoeg bent.

ik heb met 5 weken externe echo gehad, je zag een grote blaas en vergrote baarmoeder, meer niet. intern konden ze wel meer zien maar die was nu niet nodig.

afgelopen vrijdag met 8 weken weer een exerne echo gehad. en nu zag je echt de baarmoeder en vruchtwater en natuurlijk onze vlek. het harjte klopte, dat kunnen ze met 7 weken al zien en horen. dat was het mooiste.

ik snap niet waarom sommigen tot 12 weken of langer moeten wachten. erg jammer want het is zo mooi.

oja ik had de 1e echo zo vroeg omdat ik OCP heb en tussen 5-15 weken zwanger kon zijn. en over 4 weken ben ik 12 weken zwanger krijg ik er weer een. dan kunnen ze goed meten en weet ik zeker wanneer onze kleine waarschijnlijk komt

#4115312 Quote

Hi,

bij ons in de praktijk kun je er wel om vragen, een eerdere echo, maar zonder medische oorzaak krijg je die niet. Gewoon omdat ze eerder op de echo nog niet zo heel veel kunnen zien. Het embryo is dan nog te klein en als je erg vroeg een echo krijgt, dan zien ze soms helemaal niks en maak je je nodeloos ongerust dat het misschien niet goed is!

Ik snap je drang naar meer willen weten. Ik had het bij zowel de eerste als nu bij de tweede. Beide keren kreeg ik met 12 weken de eerste echo en beide keren konden ze niks zien en werd het een inwendige echo (wat wel weer een prachtig beeld gaf).

Een zwangerschap bestaat voornamelijk uit wachten… 9 maanden lang! en van tijd tot tijd mag je eens naar de vk om naar het hartje te luisteren. Hier was dat met 16 weken, met 22 weken, met 26 weken en met 30 weken. Daarna wordt ik doorgestuurd naar de gyn (moet op medische indicatie in het zkh bevallen).

geduld meis… het is een schone zaak.

Gr. Tamara.

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen