Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

1360298 Thuis Bevallen

• Auteur

Hallo dames,

Mijn voorkeur heeft een bevalling thuis. Nu was ik vorige week bij de vk en die gaf aan dat ze tot 41 weken thuisbevallingen doen (ik dacht dat dat tot 42 weken was) en dat ze het liefst ook de bevallingen op de begane grond doen voor het geval je met een ambulance weg moet.

Nu moet ik eerlijk zeggen dat je tijdens zo’n gesprek nogal overrompeld wordt. Als je er later over nadenkt, wordt het steeds vreemder. Wij wonen in een nieuw huis met een zeer brede trap, dus hier voorzie ik echt geen problemen in. Maar op de keukentafel bevallen zie ik dus echt niet zitten. Volgende keer wil ik dit aankaarten bij de vk.

Heeft iemand van julie soms ervaringen met dit soort eisen van een vk?

Groetjes,
    Gizmo

#4115654 Quote

hey hoi
    ik ben 2 keer thuis bevallen
    de eerste keer bed geleend (gratis lenen)
    die stond dan in de woonkamer.
    ben dus toen ook daar bevallen.
    2 de keer thuis bevallen en toen gewoon op eigen bed met klossen eronder. dus toen boven bevallen.
    wij hebben niet eens een brede trap. straks wel in het nieuwe huis.
    maar wordt daar niet eens moeilijk overgedaan.
    ik dacht dat je ook gewoon tot 42 weken thuis mag bevallen. geloof laatst zelfs nog gehoord iemand die na 41 weken thuis ging bevallen.
    dit is mij ervaring.
    weet zo alleen dat ze hier eisen of een bed beneden in de kamer ophoogte.
    of je eigen bed op klossen zodat die ook tot een bepaalde hoogte komt. wij hebben alleen zo’ n laag bed dat hij nog steeds niet hoog genoeg was, ik heb ze daarna er ook niet over horen klagen.
    snap wel iets dat het wat handiger is bepaalde dingen.
    groetjes van mij
    hopelijk kom je er een beetje uit met de verloskundige.

#4115693 Quote

Hier is het ook gewoon zo dat je, zolang je op de eerste verdieping slaapt (dus niet op zolder) en je bed op klossen staat er geen probleem is. Anders moet er een bed beneden. Over niet na 41 weken thuisbevallen heb ik hier nog nooit wat gehoord. Zou het inderdaad even aankaarten, je wil toch zekerheid over wat nu de bedoeling is, dat geeft je rust.

#4115718 Quote

Het ligt meer aan je gewicht of je boven mag bevallen, bij een vriendin van mij, die woog meer dan 100kg mocht dat niet omdat dat niet verantwoord was voor het ambulance personeel om te tillen.

#4115751 Quote

Ik ben twee keer thuis bevallen, zonder problemen.
    We woonden toen der tijd zelfs nog op flat zonder lift. En dat was zelfs geen probleem.
    En mijn vlk doet tot 42 weken gewoon thuis bevallingen. Dus vind het wel raar dat die van jou zo moeilijk doet.

#4115977 Quote

Hi,

Wat een rare eis van je vk! Wie wil er nu in hemelsnaam beneden in de woonkamer bevallen? Het is toch veel intiemer om dat lekker in je slaapkamer te doen, als het donker is met gedempt licht…
    En dat ze er al van uit gaan dat je met de ambu mee moet. Dan kunnen ze beter gelijk adviseren voor een poliklinische bevalling in het ziekenhuis!

Een vriendin van mij had haar poten nog niet onder het bed staan, toen de bevalling begon. Deze kwam bijna 3 weken voor de uitgerekende datum, terwijl ze bij de 1e te laat was. En ook zij heeft gewoon boven, op haar kamer, zonder verhoogd bed thuis mogen bevallen. Daarnaast ging het niet makkelijk, het bevallen en leek er bijna een ambu aan te pas moeten komen, maar dat bleef gelukkig uit (het was midden op een zondagmiddag en heel de buurt zat buiten).

Ik heb er dus nog nooit van gehoord dat je beneden moet bevallen. En weet je…. zolang jij geen bed beneden hebt staan, kan je niet eens beneden bevallen. En als je eenmaal bezig bent, dan laten ze je heus neit alleen verder modderen. Trek je van deze opmerking niks aan of vraag bij de volgende afspraak wat nu echt het probleem is.

Gr. Tamara.

read more image Lees ook: Zwanger, en nu?
    #4116008 Quote

Hoi,

Ben 2 keer thuis bevallen (zonder problemen) en 1 keer in het ziekenhuis.
    Mijn VK doet tot 42 weken een thuisbevalling en doet niet moeiijk over een trap!!!

Ga idd nog maar eens navragen bij de vk. Zo op het laatst zit je niet op zulke onzekerheden te wachten!

Succes!

Groeten Petra

dotjuh
    Bijdrager
    #4116031 Quote

ik wil ook graag thuis bevallen.
    woon 2 hoog, slaapkamer is 3 hoog.
    echt dat ik gewoon in mn slaapkamer ga bevallen. die ene trap maakt dan ook niet uit toch.
    weeg trouwens ook maar weinig. mocht dat er mee te maken hebben.

weet wel dat je alles wel op je boven verdieping moet hebben, zodat de vk niet elke keer omhoog en naar beneden hoeft te lopen.
    en kraanwater moet op die verdieping zijn.
    verwarming in je kamer, bedverhogers,poo, je kraampakket, handdoeken,washandjes. alles op je verdieping.
    zorg dat je man alles weet te vinden 😛
    niet dat jij alles moet vertellen waar wat ligt terwijl je aan t puffen bent hihihi

over overtijd lopen heb ik geen ervaring.

succes!

liefs, do

#4116256 Quote

hier gaat het om gewicht en je trap

ik ben 1.76 mtr en 94 kilo, ze mogen het niet verbieden maar gaven wel aan dat ik te zwaar ben om thuis te bevallen.
    dat klinkt zo idioot. heel nederland heeft gemiddeld maat 44, dus bijna niemand zou dan thuis mogen bevallen

en je trap moet groot en breed zijn ivm evt brancard, anders mag eht ook niet thuis.

in mijn vorige huisje woonde ik op begane grond, alles gelijksvloers en kregen ze mij met een brancard niet uit toen ik mijn knie uit de kom had.

dus zoveel zegt dat echt ook niet.
    ik vind dat ze wel meer met je in gesprek mogen over alles, heb je er zelf aan gedacht etc etc maar dat gesprek mag een stuk opener en de beslissing hoort echt bij jezelf te liggen. nu wordt het zoveel gedwongen

ik vond zo raar dat ze maar bleef doorzeuren over die trap. ik wil niet eens thuis bevallen. als ze dat gewoon direct gevraagd had. ik dacht al: wat heeft zij nou te maken met wat voor trap ik heb?

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen