Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

1360409 Meegroeistoel

• Auteur

Hoi hoi,

Wij van de kinderen zit aan tafel ook op/in een meegroeistoel en wie zit al helemaal los?

Wij hebben paar weken geleden het dienblad eraf gehaald. Aan de stoel van haar zit geen tuigje en ook geen stang tussen dr benen. Ze zit dus helemaal los op dr stoel aan de eettafel. En het gaat hartstikke goed.
    Haar neef van jaar ouder zit nog steeds in tuigje, vroeg me af hoe doen jullie het?

Myrthe klimt er zelf in, maar blijft wel netjes zitten.

Ik ervaar maar 1 nadeel tot nu toe. Voorheen zat ze aan de kop van de tafel, maar aangezien we haar nu dan niet goed kunnen aanschuiven zit ze nu naast me.
    En als Myrthe vind dat ze klaar is met eten, wil ze graag knuffelen. Dus zit ik iedere avond onder het eten wat nog aan dr handjes zat whahahaha.
    Ook slaat ze graag dr armpje om me heen, wat het niet gemakkelijk maakt om te eten haha.

Liefs Irene

#4115768 Quote

Zifjon zit vaak al op een gewone eetkamerstoel(klimt er zelf op), dit heb ik hem snel geleerd zodra ik zwanger was en ben er nu erg blij mee aangezien ik niet echt meer kan tillen (36 weken zwanger) Ik vins het super gezellig zo samen aan tafel en hij ook. Hij blijft netjes zitten en als hij klaar is met eten heb ik een puzzel/boekje gereed om hem nog even aan tafel te houden, dit werkt vaak. Nadeel is dat hij sneller vies wordt omdat er geen blad meer is die wat opvangt. Maar ik gebruik een placemat dus de tafel blijft schoon. Er vanaf vallen is 1 A 2 x gebeurd en daarna nooit meer, hij wist al snel dat hij stil moest zitten.

gr van Mariska mama van Zifjon

#4115781 Quote

Quinten zit nu nog gewoon in de kinderstoel en zit zelfs nog regelmatig vast.
    hij kan wel even aan tafel zitten mar dan eet hij niet goed.

reisa
    Bijdrager
    #4115811 Quote

Renske klimt wel zelf op een stoel en komt dan naast me zitten bij de computer bijv. Maar tijdens het eten is het nog geen succes. Dan gaat ze steeds staan en omdraaien of van haar stoel af.
    Emma zit sinds ze niet meer in de kinderstoel zit op een gewone stoel met een (heel goedkope) stoelverhoger, die eigenlijk voor in de auto is. Die hele goedkope hebben geen armleunigen of dingen waar de gordel langs moet en zo past hij goed onder de tafel en zit zij ongeveer 7 cm hoger.

#4115831 Quote

Haha ja ik zag al een foto van jullie op hyves. Dat Myrthe en jij zo gezellig een toetje samen zitten te eten. Zo schattig.
    Jasmijn zit nog gewoon in de kinderstoel met tafeltje ervoor. Blijft ook nog wel even zo. De kinderstoel kan ik niet onder de tafel schuiven dus kan ze nooit goed aan tafel zitten. Als ze groot genoeg is en de kinderstoel vrij moet maken voor haar broertje of zusje koop ik wel zo’n stoel verhoging voor op een gewone eetstoel.

X

dotjuh
    Bijdrager
    #4115847 Quote

nathalia zit hier nog gewoon in haar kinderstoel hoor, en denk dat ik dat er voorlopig nog wel in hou.
    een riempje zit er niet op bij deze, anders had ik die oh zo graag gebruikt!
    nathalia gaat de hele tijd staan in haar stoel. echt een drama nu tijdens t eten.
    dus nee, hier voorlopig nog geen verandering wat dat betreft.

liefs, do

reisa
    Bijdrager
    #4115868 Quote

Do, in de kinderstoel die wij hebben zat ook geen riempje, maar ik heb bij de Prenatal een los tuigje gekocht dat je aan de stoel vast kan gespen. Anders waren ze er allebei al een aantal keer uitgevallen.

Hannah38
    Bijdrager
    #4115940 Quote

Grappig dat je het onderwerp aansnijdt. Ik zat me namelijk net gisteren te bedenken of ik de beugel van Leahs stoeltje zou afhalen. Wij hebben een Tripp Trapp kinderstoel en daar kon ze tot voor kort niet uitklimmen, maar nu is het zo langzamerhand haar favoriete bezigheid, en soms echt gevaarlijk dus. Een tuigje, daar hebben we het ook over gehad. Maar goed, ik denk dat ik eerst eens ga proberen om de beugel eraf te halen, zodat ze zelf op haar stoel kan klimmen en dan vooral maar eens kijken of ze blijft zitten….. (waarschijnlijk niet).
    Wat goed dat Myrthe gewoon blijft zitten…..!

#4115952 Quote

Wij hebben voor Thomas en Nina allebei een Mutsy grow-up gekocht. Heerlijke stoeltjes die je op je eigen eetkamer stoelen zet. Nemen dus niks geen extra ruimte in. Gewoon aanschuiven aan tafel en klaar. Er zit een riempje bij, maar ze gebruiken ze inmiddels niet meer. Wij hebebne r reuze schik mee.

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen