Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

1360487 Cyclus

• Auteur

hoi dames,

ik ben moeder van een dochter van 13 maanden. nu zijn mijn man en ik bezig om voor de 2x zwanger te raken.
    nu is het zo dat ik bij mijn dochter elke 30 dagen ongesteld was.
    nu is het al zo dat het eerst 36 dagen is en nu 26 maar.
    hoe kan dat?
    en wie is er nog meer bezig om een 2e te krijgen?

#4115842 Quote

Hoi goedemorgen,

ben je tussentijds aan de pil geweest? Dan kan het zijn dat je cyclus door het stoppen met de pil in de war is. Wij zijn ook bezig voor een 2e en mijn cyclus was eerst 36 dagen, toen 28 en nu zit ik op dag 32 (en ben nog niet ongesteld).

#4115895 Quote

Een gemiddelde cyclus is 28 dagen. In dat geval heb je meestal rond de helft (dus 14 dagen) een eisprong. Maar dat is niet bij alle vrouwen het geval (sterker nog: bij de meesten niet). Wel is het zo dat de tijd van je menstruatie tot aan je eisprong meer kan varieren dan de tijd van je eisprong tot aan je menstruatie. De tijd van je eisprong tot aan je menstruatie is over het algemeen ergens tussen de 12 en 14 dagen lang. Als je dus de ene maand een cyclus hebt van 36 dagen en de andere maand van 26 dagen, dan heeft het in het eerste geval ietsjes langer geduurd tot je je eisprong hebt gekregen. Als je wilt uitzoeken wanneer je je eisprong nu precies hebt (en je dus het vruchtbaarste bent), dan kan je bijvoorbeeld ovulatietesten gebruiken of een paar maanden je temperatuur opnemen als je ’s ochtends opstaat.

Succes!

Esk (9w, 1 dag)

#4116311 Quote

hoi,
    wij zijn ook bezig voor een tweede kindje, we zijn na de eerste verjaardag van ons zoontje begonnen net als jij. wij zitten nu ondertussen in ronde vijf.
    ik had ook altijd een cyclus van 28 dagen, maar nu is het ook een beetje een zooitje…. was de vorige maand vier dagen overtijd! dat was me nog nooit gebeurd. heb na twee dagen een negatieve test gedaan en daar was ik behoorlijk verdrietig over; was zo overtuigd dat ik zwanger was aangezien ik nog nooit overtijd was geweest. dat doen we nu niet meer. als deze ronde ook niet lukt ga ik wel ovulatietesten bestellen, wil ook wel eens weten of er uberhaupt (schrijf je dat zo?) een eisprong is, want het duurt mij iets te lang; ik word er echt heel onzeker van…..

mariellaliza
    Bijdrager
    #4116573 Quote

hai,
    Wat toevallig wij zijn ook bezig met een broertje of zusje voor Jayden en gestopt met de pil na zijn verjaardag. Wonderbaarlijk genoeg heb ik dus hele regelmatige cyclus, terwijl er bij eerste keer zwanger worden geen pijl op te trekken was.
    Ik heb deze keer voor het eerst weer ovu testjes gebruikt van sensitest. Deze geven echt duidelijk aan wanneer de vruchtbaarste dagen zijn.

#4116588 Quote

hoi dames,

ik heb inderdaad na de bevalling weer de pil geslikt. maar dat heb ik voor de zwangerschap van esmee ook gedaan (zo’n 12 jaar ongeveer) en toen was het wel regelmatig.
    is wel irritant hoor, want over 2 weken gaan we een weekendje weg met mijn zus en zwager en dan willen we ok gaan zwammen met esmee. maar ja als ik dan ongi ben, dan lukt dat helaas niet. ach ja, dan neem ik wel een dik boek mee ;-).

klussen jullie ook keurig op de dagen dat je eisprong zou kunnen zijn of doen jullie dit wanneer jullie zin hebben?
    ik ben voor het laatste zodat het ook wel leuk blijft. mijn man echter houdt er veel meer rekening mee dat we (zeg maar) op dag 13, 14 en 15 moet klussen.
    ach ja, bij esmee heeft het een half jaar geduurd voordat ik zwanger was en daar ga ik nu oo kmaar van uit

read more image Lees ook: Vruchtbare dagen en ovulatie berekenen

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen